ממשלת גרמניה נרתמה להציל את חברת-הבת של תומאס קוק

ניצלה מקריסה: חברת התעופה הגרמנית קונדור תמשיך לפעול הודות להלוואת גישור בהיקף 380 מיליון אירו שקיבלה מממשלת גרמניה • קונדור היא חברה-בת של תומאס קוק, ענקית התיירות הבריטית שקרסה השבוע אחרי כ-180 שנות פעילות

מטוס של חברת התעופה הגרמנית קונדור / צילום: קונדור
מטוס של חברת התעופה הגרמנית קונדור / צילום: קונדור

ניצלה מקריסה: חברת התעופה הגרמנית Condor (קונדור) תמשיך לפעול הודות להלוואת גישור בהיקף של 380 מיליון אירו שקיבלה מממשלת גרמניה וממדינת הסה בגרמניה, מקום מושבה של חברת התעופה.

קונדור היא חברה-בת של תומאס קוק, ענקית התיירות הבריטית שקרסה השבוע אחרי כ-180 שנות פעילות. הלוואת הגישור תאפשר לחברה להמשיך לפעול באופן עצמאי מבלי להיות תלויה בחברת-האם שלה, תומאס קוק.

ראש מדינת הסה, וולקר בופיאר, האשים את הברקזיט בקריסת תומאס קוק ומסר כי קונדור היא חברה רווחית שנפלה קורבן לחברת-האם שלה מבריטניה.

בופיאר סבור כי העברת החברה לידיים חדשות תוכל לשמור אותה באוויר לטווח הארוך. לדבריו, "התמיכה שלנו בקונדור אומרת שהעבודה רק החלה. קונדור תצטרך לבנות את עצמה מחדש בלי תומאס קוק".

בחברת התעופה מציינים כי הם נמצאים במגעים עם רוכשים פוטנציאליים. החברה מונה 4,900 עובדים.

קונדור, שפועלת מזה 60 שנה, טסה לכ-100 יעדים באירופה, באמריקה ובאגן הים התיכון ומציעה בעיקר חבילות נופש ופנאי. החברה מטיסה כ-8 מיליון נוסעים בשנה. קונדור מפעילה גם טיסות מתל-אביב.