בורסות עולם | סיקור שוטף

ירידות בסיום המסחר בוול סטריט; הדאו ירד ב-1.3%

מדד מנהלי הרכש באירופה (PMI) ברמה הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2012 • אוסטרליה חתכה את הריבית לשפל של 0.75% • נעילה חיובית בשוקי אסיה, בורסות סין והונג קונג סגורות לחופשה

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטיoים

 

23:00

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל בירידות. הדאו הפסיד 300 נקודות, הנאסד"ק ירד ב-1.1%, ה-S&P 500 רשם ירידות של 1.2%.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ האשים את פאוול והפדרל ריזרב בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו"

21:45

נמשכות הירידות בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס יורד בשעה זו ב-300 נקודות. מדד ה-S&P 500 יורד ב-1%, הנאסד"ק מאבד 0.8%.

מניות היצרניות ביניהן 3M, איטון ו-Honeywel נחלשות בעד 2.2%.

19:00

בורסות אירופה ננעלו בירידות, לאחר פרסום מדד מנהלי הרכש באירופה (PMI) לספטמבר, שעמד על 45.7 - רמתו הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2012. בורסת גרמניה ננעלה בירידות של 1.3%, בורסת פריז ננעלה בירידות של 1.4%.

לאחר פתיחה חיובית, בורסות וול סטריט עברו לירידות. מדד הדאו ג'ונס יורד ב-250 נקודות, ה-S&P 500 רושם ירידות של 0.9%, הנאסד"ק נחלש ב-0.7%.

פעילות הייצור בארה"ב התכווצה לרמה הגרועה ביותר מאז 2009. מניות היצרניות ביניהן 3M, איטון ו-Honeywell נחלשות בעד 1.7%.

16:30

בורסות וול סטריט פתחו את הרבעון האחרון של שנת 2019 בעליות, בהובלת מניות הבנקים. הבנקים הגדולים כמו בנק אוף אמריקה, ג'יי.פי מורגן וסיטיגרופ עולים כולם בלמעלה מ-1%.

הנאסד"ק עולה בלמעלה מ-0.5%, ה-S&P 500 והדאו ג'ונס עולים ב-0.45% ו-0.4% בהתאמה.

הנימה החיובית בפתיחה מגיעה על רקע הדיווח מהבית הלבן אמש כי האמירות על כך שהנשיא טראמפ ימחק חברות סיניות מהבורסות בוול סטריט היו "פייק ניוז". כך לדברי פיטר נבארו, היועץ הכלכלי של הבית הלבן.

באירופה, בורסות גרמניה, פריז ולונדון שומרות על יציבות עם נטייה לירידות. בורסת איטליה רושמת עליות של 0.4%.

 

13:50

החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט עולים בשעה זו על רקע אופטימיות לקראת שיחות הסחר של ארה"ב וסין שימשיכו בשבוע הבא.

בנוסף, דוברת מטעם הבית הלבן הודיעה רשמית לעיתונות כי ארה"ב אינה שוקלת בכלל למחוק חברות סיניות מהמדדים בוול סטריט ובכך הרגיעה את חששות המשקיעים.

המשקיעים גם מצפים לבשורות מארגון הסחר העולמי, שצפוי להכריע בסכסוך על סבסוד כלי תעופה, מה שעלול לאפשר לארה"ב להטיל מכסי יבוא על אירופה.

בגזרת הנתונים, הערב יפורסם מדד מנהלי הרכש (PMI) בארה"ב לספטמבר.

11:50

נחלשו עליות השערים במדדים העיקריים באירופה לאחר פרסום מדד מנהלי הרכש באירופה (PMI) לספטמבר, שעמד על 45.7 - רמתו הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2012. את השפל במדד הובילה גרמניה, שמדדה עומד על 41.7.

מדדי הקאק והדאקס קרובים לרמה מאוזנת בשעה זו, הפוטסי הבריטי יורד ב0.15%. הסנטימנט המוביל בשוקי אירופה שלילי וסטוקס 600 יורד בכמעט 0.1%.

סקטור המזון והמשקאות נפגע מפרסום המדד ויורד 0.6%, סקטור הרכב שומר על העליות, כ-0.7%.

מניית פרגוסון  מוסיפה לעלות בבריטניה, 3.4% בשעה זו.

מניית קרדיט סוויס  מוסיפה 0.3% לערכה.

חברת המאפים הבריטית גרג'ס  דיווחה על צמיחה איטית יותר במכירות בשנה האחרונה והמניה נופלת 5.4%.

10:30

היום הראשון של אוקטובר נפתח בעליות שערים קלות בשוקי אירופה, המדד הכלל אירופי סטוקס 600  עולה ב-0.15%. הדאקס  והקאק  עולים בכ-0.4% והפוטסי  בבריטניה מוסיף 0.18% לערכו.

מגזר הטכנולוגיה האירופי עולה בכ-0.6% בבריסל.

האופטימיות הזהירה באירופה מגיעה על רקע הדיווח מהבית הלבן אמש כי האמירות על כך שהנשיא טראמפ ימחק חברות סיניות מהבורסות בוול סטריט היו "פייק ניוז", כך לדברי פיטר נבארו, היועץ הכלכלי של הבית הלבן.

סמנכ"ל התפעול של בנק קרדיט סוויס , פייר-אוליבר בואי, התפטר היום לאחר שחקירה פנימית בבנק הוכיחה כי הוא פעל לבדו כדי לרגל אחרי בכיר אחר. המניה עולה ב-0.8% לאחר הדיווח.

חברת פרגוסון , שמייצרת חלקי אינסטלציה בבריטניה, דיווחה הבוקר על תוצאות טובות מהצפוי לשנה האחרונה, כולל עלייה של 7% ברווחים. המנייה עולה ב-3.3% בשעה זו.

מניית חברת השירותים הדנית ISS  נופלת בכמעט 3% לתחתית המדד הכלל אירופי.

באסיה, המדדים העיקריים ננעלו בעליות שערים. הניקיי ננעל בעלייה של 0.6%, המדדים בסינגפור וטאיוואן טיפסו בכ-1%, הקוספי בקוריאה הדרומית ננעל גם בצידו החיובי והוסיף 0.3%. הבורסות בסין והונג קונג יהיו סגורות לשבוע הקרוב לרגל חג.

באוסטרליה, הבנק המרכזי הוריד את הריבית בפעם השלישית השנה, לשפל היסטורי של 0.75%. זאת, כדי להוריד את אחוז האבטלה במדינה מ-5.3% ליעד שהציבה לעצמה הממשלה - 4.5%.

08:55

הבנק המרכזי באוסטרליה חתך את הריבית במדינה ברבע אחוז ל-0.75%, מדובר בשפל חדש לריבית ביבשת. נגיד הבנק המרכזי באוסטרליה, פיליפ לואו, אמר כי הוא רוצה לזרז את הצמיחה באוסטרליה על ידי חיתוכי ריבית, זאת כדי להוריד את שיעור האבטלה במדינה ל-4.5%. אחוז המובטלים באוסטרליה כרגע הוא 5.3%. נזכיר כי אוסטרליה סובלת כעת מסופה של תקופת כריית משאבים מוצלחת שהחזיקה אותה מעל המים במיתון העולמי האחרון בזכות מסחר עם סין.

07:25

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר בעליות שערים על רקע הנעילה החיובית אמש בבורסות וול סטריט בארה"ב, הניקיי  ביפן עולה 0.78%, הקוספי  בקוריאה הדרומית מוסיף כ-0.5%. השווקים בסין והונג קונג סגורים לחופשה של שבוע, לרגל חגיגות 70 שנות קומוניזם בסין.

המע"מ ביפן עלה ל-2% לאחר שראש הממשלה שינזו אבה דחה את ההעלאה בעבר. העלאת המס תכסה את עלויות הגירעון התקציבי במדינה והוצאות הבריאות הרבות, כך לפי מקורבים לרה"מ היפני.

ביפן, מניות סופטבנק ונינטדו עולות 2.2% ו-1.67% בהתאמה. טויוטה מוסיפה 0.9% לערכה.

באוסטרליה, המשקיעים מצפים היום לחיתוך משמעותי בריבית הבנק המרכזי. המדד העיקרי במדינה, S&P/ASX 200  עולה 0.1% בשעה זו.

המדדים העיקריים בטאיוואן וסינגפור מטפסים גם הם בכ-1%.

אמש, יום המסחר האחרון של חודש ספטמבר בוול סטריט ננעל בעליות שערים בהובלת מדד הנאסד"ק שעלה ב-0.75%.