נסטלה | בלעדי

אחרי 55 שנה: נסטלה מוכרת את הקרקע שבה פעל מפעל במבה המיתולוגי בחולון

חברת המר מתכות, שפועלת במגרש הסמוך למפעל במבה המיתולוגי בחולון, שילמה כ-19 מיליון שקל עבור הקרקע • לפני כשבעה חודשים אסם-נסטלה חנכה את המפעל החדש בקריית גת ופינתה את המקום • העסקה מצטרפת לשלוש עסקאות גדולות שביצעה החברה בשנה האחרונה

השטח של במבה בחולון / צילום: כדיה לוי
השטח של במבה בחולון / צילום: כדיה לוי

נסטלה מכרה את הקרקע שבו פעל במשך עשרות שנים מפעל במבה המיתולוגי בחולון בתמורה ל-19.050 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". מדובר במגרש המשתרע על שטח של שלושה דונם, שבו שטח בנוי של כ-1,500 מ"ר ברחוב המלאכה בחולון.

הרוכשת היא חברת המר נכסים שבבעלות יחיאל המר, אשר מחזיקה במגרש הצמוד באמצעות חברת המר מתכות העוסקת ביבוא ברזל ואלומיניום. המר צפויה להשתמש בנכס על-מנת להרחיב את פעילותה, כשאת מחציתו מעוניינים בהמר להשכיר לשוכר חיצוני.

מפעל החטיפים הוותיק של אסם הוקם ב-1964, ועד לפני כחצי שנה ייצרה בו אסם את אחד המותגים הפופולריים והחזקים שלה - במבה - המהווה כרבע ממכירות קטגוריית החטיפים, עם מכירות לשוק הקמעונאי של כ-290 מיליון שקל בשנה, לפי נתוני סטורנקסט.

זהו למעשה המפעל האחרון שאסם המשיכה להפעיל במרכז הארץ, כשבעשורים האחרונים היא העתיקה באופן מדורג את כל מפעליה לפריפריה. במקביל, החברה ביקשה להגדיל את כושר הייצור שלה, לאחר שלטענתה התקשתה לעמוד בביקושים, בין היתר ליצוא במבה לשוק האמריקאי. על רקע זה הועתק לפני כחצי שנה המפעל מחולון והוקם מחדש בקריית גת כמפעל אוטומטי בהשקעה של כ-200 מיליון שקל בשטח ענק של 16 אלף מ"ר. במפעל החדש מועסקים כ-100 עובדים.

במהלך החודשים האחרונים השלימה אסם את עבודת העתקת הקווים הנוספים שבהם הבמבה האדומה והפופקורן המתוק למפעל החדש, והייצור בחולון הופסק לחלוטין. העתקת המפעל אמורה לאפשר לאסם להכפיל את כושר הייצור וזאת מתוך כוונה להגדיל את המכירות בשוק המקומי, אך גם את היצוא לארה"ב. "החלום שלנו - במבה בכל סופר בארה"ב", אמר מנכ"ל אסם אבי בן-אסאייג עם פתיחת המפעל החדש, שהחל לייצא במבה לרשתות מזון אמריקאיות ובהן Trader Joe’s.

המתווכת בעסקה היא חברת יעוץ הנדל"ן קוליירס, שהיא הנציגות המקומית של חברת הנדל"ן הבינלאומית קוליירס אינטרנשיונל (Colliers International) בניהולו של רן רביב. קוליירס פועלת בכ-69 מדינות באמצעות כ-610 סניפים.

העסקה הנוכחית מצטרפת לשלוש עסקאות גדולות שביצעה בשנה האחרונה אסם תחת הבעלות המלאה של נסטלה למכירה של עסקים שאותם הגדירה ככאלה שאינם בליבת עסקיה.

רק בשבוע שעבר נודע על מכירת מפעל החמוצים בית השיטה. זאת בנוסף לכך שלפני שלושה חודשים חתמה אסם על עסקה למכירת פעילות הגלידות שלה לענקית הגלידות פרונרי בתמורה לסכום שהוערך בעשרות מיליוני אירו. במסגרת העסקה אסם תמכור את החזקותיה בחברה-הבת שעוסקת בתחום הגלידות, אף שהחברה-האם נסטלה תיוותר בעלת מניות בשיעור של 50%. העסקה טרם הושלמה וממתינה לאישור הרשות לתחרות. הרכישה מתבצעת במסגרת מהלך עולמי של נסטלה לאחד את חברות הגלידה שפועלות תחתיה ברחבי העולם.

עסקת המכירה השלישית שביצעה אסם היא של פעילות הרטבים ההפסדית שלה בארה"ב: בסוף 2018 נחשף ב"גלובס" כי אסם-נסטלה מכרה את טרייב, חברת הסלטים המצוננים שלה בארה"ב, לחברת לייק-וויו פארמס.

בימים אלה אסם נמצאת בתחילת העתקת מפעל ותיק נוסף שבבעלות הקבוצה - טבעול מקיבוץ לוחמי הגטאות לקריה התעשייתית של החברה בקריית גת, מהלך שיושלם בעוד כשנתיים.