פייבר | פודקאסט

מייסד פייבר מספר על חשבון הנפש שעשה לאחר סגירת הסטארט-אפ הקודם שלו

מיכה קאופמן, מנכ"ל פייבר ואחד ממייסדיה, מספר מה גרם לאנשים להזיל דמעה בהנפקת החברה, מתייחס לביקורת על כך שפייבר מעודדת העסקה ללא זכויות, ומסביר איך טאבולה ואאוטבריין הובילו לסגירת החברה שלו • האזינו ל"רוד שואו"

"זה קשה לסגור חברה, בטח כזאת שאתה מאוד מאמין בה. זה היה חשבון נפש קשה מאוד. אתה עושה לעצמך audit לכל הטעויות שעשית, יש אינסוף נעלמים שאתה יושב ומפרק. יזמים שממשיכים לחברה הבאה בלי לעשות רטרוספקטיבה יהיו יזמים גרועים תמיד", כך אומר מיכה קאופמן, מנכ"ל פייבר ואחד ממייסדיה, בראיון לפודקאסט "רוד שואו" של "גלובס".

לראיון המלא שפורסם ב"גלובס"

פייבר, שפיתחה זירת מסחר לפרילנסרים, הוקמה על-ידי שי וינינגר, היום נשיא ומייסד-שותף של למונייד. החברה תציין בחודשים הקרובים עשור להקמתה.

בראיון מדבר קאופמן על מסע רחב יותר, מהיום שבו הקים חברה מצליחה עם אדם זר מסיביר ("החברה עוד קיימת, עד היום לא התראינו"), עבור בסטארט-אפ שנאלץ לסגור ("הכניסה של טאבולה ואאוטבריין לשוק גמרה אותנו") ועד קבוצת החשיבה שממנה צמח הרעיון לפייבר ("גם בילינו, אז זה היה מגניב"). הוא גם התייחס לזינוק ביום הראשון למסחר במניה ואמר: "זה הדבר היחיד שביקשתי שלא יקרה".

קאופמן גם הודף את הביקורת על כך שהפלטפורמה שהוא פיתח מעודדת העסקת פרילנסרים, עובדים ללא זכויות. "לדעתי, הגידול בשיעור הפרילנסרים זה ברובו תופעה מאוד חיובית. אם יש אנשים שצריכים לעשות את זה בגלל עוני, אז צריך לעזור להם, אבל זאת עזרה סוציאלית. צריך להבין, הפרילנסרים בפייבר לא בהכרח רוצים לעשות את כל ההכנסה שלהם בפלטפורמה, לפעמים אלה אנשים שיש להם עבודה, והם רוצים לחסוך עוד קצת כסף. אם פייבר יכולה לעזור לפרילנסרים לקבל תנאים טובים יותר בגלל יתרון לגודל, למשל לקבל תוכנית פנסיה טובה יותר - אז נשמח לעשות את זה. אבל באופן כללי, כשהמחוקק ירצה לתת על את הדעת, הוא יעשה את זה, זה לא התפקיד שלנו".