איזי כהן ומאיר שביט מצטרפים לדירקטוריון איי.די.איי

כהן, לשעבר מנכ"ל כלל ביטוח, ושביט, לשעבר המפקח על הביטוח, יכהנו כדירקטורים חיצוניים בחברת הביטוח

איזי כהן ומאיר שביט / צילומים: איל יצהר, בן יוסטר
איזי כהן ומאיר שביט / צילומים: איל יצהר, בן יוסטר

בני הדודים מוקי ודורון שנידמן מחזקים את דירקטוריון חברת הביטוח איי.די.איי שבשליטתם עם שתיים מהדמויות הבולטות בעולם הביטוח המקומי - איזי כהן ומאיר שביט. 

כהן (68) ניהל עד אמצע השנה שעברה במשך כחמש שנים את חברת כלל ביטוח, אחרי שבעבר ניהל את המתחרה מגדל, ובין לבין גם עמד בראשות חברת ההשקעות בנדל"ן אפריקה ישראל.

שביט (68) שימש בעברו כמפקח על הביטוח וכמנכ"ל איגוד חברות הביטוח וההתאחדות לביטוח חיים של חברות הביטוח. שניהם יכהנו כדירקטורים חיצוניים (דח"צים) בחברה, אחרי שאתמול אישרו בעלי המניות של איי.די.איי את מינויים.

מניית איי.די.איי  איבדה קרוב ל-30% מערכה מתחילת השנה, ומשקפת לחברה שווי של כ-1.9 מיליארד שקל.

בשליטה באיי.די.איי, הפועלת בביטוח ישיר בתחומי ביטוח כללי וביטוח חיים, מחזיקים בני הדודים שנידמן באמצעות חברת ביטוח ישיר.

בשבועות האחרונים, ולאחר כמה ניסיונות כושלים, הצליחה קבוצת צור שמיר, שבשליטת משפחת שנידמן, לקבל את אישור בעלי המניות של ביטוח ישיר את מחיקתה מהבורסה, לפי מחיר של 41 שקל למניה, שהיה גבוה במקצת ממחירה באותו מועד.

בעקבות זאת, תוכל קבוצת צור שמיר לעמוד בהוראות חוק הריכוזיות, כשהיא תחזיק רק בשתי קומות של חברות ציבוריות - צור שמיר עצמה בקומה אחת, והחברות הבנות של ביטוח ישיר כקומה השנייה והתחתונה בפירמידה - חברת איי.די.איי ביטוח, חברת הנדל"ן המניב אדגר (ששתיהן ציבוריות) והחברה הפרטית מימון ישיר. בשבועות האחרונים התפטר מדירקטוריון ביטוח ישיר הדירקטור חיים רמון, שככל הידוע עשוי להצטרף לקבוצת מגדל.

גילוי מלא: חיים רמון הוא בן זוגה של ורד רמון ריבלין, עורכת "ליידי גלובס"