חבר ליכוד שיכתוב ברשתות "רק לא ביבי" - יגורש מן הליכוד

בליכוד גירשו מן המפלגה אנשים שהביעו ביקורת אישית נגד נתניהו, וגם אם העידו על עצמם שהם מאמינים בערכי הליכוד, התבטאויות אישיות נגד נתניהו מהוות בסיס לסילוקם - כך קבע יו"ר ועדת הבחירות של הליכוד

בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר
בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר

בליכוד מגרשים מן המפלגה אנשים שהביעו ביקורת אישית נגד בנמין נתניהו, וגם אם העידו על עצמם (בשימוע במפלגה) שהם מאמינים בערכי הליכוד, התבטאויות אישיות נגד נתניהו מהוות בסיס לסילוקם.

יו"ר ועדת הבחירות של הליכוד, השופט בדימוס מנחם נאמן, הודיע השבוע למנכ"ל הליכוד, צורי סיסו על השלמת הליך הדחת חברי ליכוד המשוייכים לקבוצת "הליכודניקים החדשים" עם דגש על האנשים שכתבו ברשתות החברתיות באופן אישי נגד נתניהו.

רבים מחברי הליכוד הללו הוזמנו לשימועים, והסבירו כי לצד התנגדותם לנתניהו, אינם מתנגדים לליכוד וכי זכותם להביע ביקורת על יו"ר המפלגה. אף על פי כן, השופט נאמן החליט להדיח רבים מן המתפקדים באמצעות "הליכודניקים החדשים".

"דעתי היא שביקורת מסוימת על ראש התנועה היא לגיטימית ואינה מצדיקה הרחקה, אך לנוכח זאת שראש הממשלה נבחר באופן דמוקרטי והוא "הקטר" המוביל את הרכבת הרשימה לכנסת, התבטאויות בוטות שפרושם "רק לא ביבי" אינן יכולות להיחשב הזדהות עם הליכוד ויש בכך הצדקה להרחקה מן התנועה", כתב השבוע יו"ר ועדת הבחירות של הליכוד, השופט מנחם נאמן, במסמך מסכם שהגיע למנכ"ל הליכוד צורי סיסו.

לקראת אירוע כינוס המרכז ביום חמישי הקרוב, אשר מיועד לבצר את התמיכה המפלגתית בנתניהו יגיעו בליכוד ללא הקבוצה של אלפי מתפקדים שהביעה ביקורת פנימית נגד התנהלות ראש הממשלה בשנים האחרונות.

כשבוע אחרי הבחירות העלו "הליכודניקים החדשים" פוסט מפורט עם ביקורת מרובה על ראש הממשלה נתניהו.

"הגיעה העת להיפרד מנתניהו ומשנתו, ולבחון חלופות אחרות באמצעות שותפות מתאימות יותר" כתבו בעמוד הפייסבוק של הקבוצה

הסתייגות בוטה מנתניהו, עילה להדחה

כזכור, סביב ינואר 2019-דצמבר 2018 פעלו בליכוד להדחת מתפקדים, אשר לפי החשד של הליכוד (אז) התפקדו לליכוד על מנת להשפיע על תוצאות הפריימריז במפלגה, לקראת הבחירות לכנסת ה-21. חברים בולטים ב"ליכודניקים החדשים" אף ניסו להתמודד בפריימריז, רובם נפסלו.

השר צחי הנגבי, ח"כ שרן השכל וח"כ לשעבר יהודה גליק, היו מבין הפוליטיקאים שתמכו בקבוצה.

חברי הקבוצה עתרו לבית הדין של הליכוד ובליכוד הוסכם על קטגוריות להדחה מצד אחד, והשארת חברי ליכוד אשר מתחו ביקורת על המפלגה ברשתות החברתיות, אך התפקדותם נתפסה כ"כנה". 24 מתפקדים הורחקו מן הליכוד, ו-10 ביטלו את התפקדותם לליכוד. רק 6 הושארו על ידי הליכוד.

השבוע, הגיש נאמן רשימה נוספת של חברי "הליכודניקים החדשים", אחרי שבחן את התבטאויותיהם ברשתות החברתיות ומן הציטוטים שאסף נאמן עולה שרוב המועמדים להדחה מתנגדים אישית לנתניהו.

"מאלה שהתייצבו לשימוע, חלקם נתנו לי הסברים לפרסומיהם שהניחו את דעתי כי אין סיבה להרחיקם, והסבריהם של האחרים לא הניחו את דעתי ושוכנעתי שהתפקדותם היא התפקדות של הונאה ולכן יש להרחיקם".

נאמן מציין כי הפרסומים אשר על בסיסם מועמדים חברי "הליכודניקים החדשים" להדחה הם "הסתייגות בוטה ראש התנועה בנימין נתניהו" וכי החברים שכתבו את הדברים, מזדהים עם תנועת הליכוד וטענו בפניו כי "מותר להם להביע ביקורת על ראש התנועה ולשאוף 

אחד מן המתפקדים השתתף בהפגנות נגד היועץ המשפטי לממשלה על כך שטרם העמיד את נתניהו לדין. אותו מתפקד אמר לנאמן כי השתתף במספר הפגנות, עד שנוכח שיש להן גוון פוליטי ואז חדל ללכת אליהן. ברשתות הוא כתב "'הליכודניקים החדשים' הם התרופה לכל הבעיות בצמרת הליכוד". נאמן מציין במכתבו לסיסו "הפרסום שהל"ח הם התרופה לבעיה ששמה נתניהו, מוכיחה שההתפקדות דרך הל"ח, היא התפקדות של הונאה, שכן ברור שהוא לא יצביע לליכוד כל עוד נתניהו הוא הקטר".

מתפקדת נוספת פרסמה יום למחרת הבחירות באפריל 2019 (מועד א) "אם תתפקדו לליכוד היום, בעוד שנה וחצי תוכלו להעיף את ביבי בפריימריז של הליכוד" נאמן מציע להדיח אותה מן הליכוד ומזכיר שבשנת 2015 היא פרסמה פוסט בו כתבה שהתפקדה לליכוד "כדי שבפעם הבאה שיבחרו את חבורת הזבל לשלטון, אנחנו ניתן את הטון".

מתפקדת שלישית פרסמה פוסט ברשתות החברתיות ובו הביעה ציפיה שיו"ר התנועה נתניהו יכלא במעשיהו. "בשימוע אמרה שהיא אכן מייחלת לכך שנתניהו יפסיק להיות יו"ר התנועה" כותב נאמן ומכך הוא מסיק "היא בוודאי לא הצביעה בפתק עליו כתוב מחל בראשות נתניהו" והוא מציע להדיחה.

מתפקד רביעי העלה לקראת בחירות 2019 פוסט ובו כתב כי מדובר ב"בחירות גורליות" וצירף לפוסט ציטוט מספר ישעיהו ממנו עולה שהוא מייחס שחיתות לשרים מטעם הליכוד. בפוסט אחר ציין אותו מתפקד כי הוא מזדהה עם פרסום לפיו "נתניהו מכר לכאורה את בטחון המדינה".

"יש להרחיקו מן התנועה" פוסק נאמן. על פי הערכות, כ-87 מתפקדי ליכוד קיבלו מכתבים והודעות מן הסוג הזה בסבב ההדחה הנוכחי. 

ליאור מאירי מטעם "הליכודניקים החדשים" מסר בתגובה לפרסום: "במקום לדאוג לתנועה, לדמוקרטיה הפנימית ולחירויות המתפקדים, השופט מנחם נאמן לוקח על עצמו, יחד עם צורי סיסו המנכ"ל ואבי הלוי היועמ"ש, את תפקיד "המחסלים הפרטיים" של בנימין נתניהו. ז׳בוטינסקי אמר: 'לעולם לא אעבוד עם אנשים המוכנים לשעבד את דעותיהם לדעותיי'. מעניין מה היה אומר על משטרת המחשבות ועל ציד המכשפות המתנהלים בחסות נתניהו. בקרוב נדאג להשיב כל אחד מהמתפקדים שלנו שהודחו על ידי אנשיו של נתניהו ללא סיבה ובניגוד לחוקה".