| סיקור שוטף

סגירה חיובית בבורסות ניו יורק; הנאסד"ק קפץ ב-1%

מדד S&P 500 הוסיף כ-0.9% לערכו, מדד הדאו ג'ונס טיפס בכ-0.7% • המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות שערים • המסחר בבורסות אסיה ננעל מוקדם יותר במגמה מעורבת: המדדים ביפן ובהונג קונג ירדו, ואילו מדד שנחאי הסיני הוסיף לערכו כ-0.4%

שיאים נשברים בוול סטריט / צילום: Reuters, Brendan McDermid
שיאים נשברים בוול סטריט / צילום: Reuters, Brendan McDermid

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

יום המסחר הרביעי נסגר בעליות שערים בבורסות ניו יורק כאשר הנאסד"ק הוביל את עליות השערים על טיפוס של למעלה מ-1%, מדד S&P 500 הוסיף כ-0.9% לערכו ומדד הדאו ג'ונס עלה בכ-0.7%. המגמה החיובית בשווקים הפיננסיים מגיעה על רקע הדיווחים כי בייג'ין תהיה מוכן לדון בחלק מהסעיפי הסכם הסחר הנוכחי מול ארה"ב.

מחיר הנפט התייצב, והוא נסחר כעת ביציבות ואילו מחיר הזהב עולה כעת בכ-0.5% והוא נסחר במחיר של כ-1,512 דולר לאונקיה. 

22:00

חברת RDD הישראלית המתמחה במחלות אנלו-רקטליות (של הרקטום ופי הטבעת) ומחלות של החלק התחתון של המעי, הודיעה על מיזוג עם חברת Innovate הנסחרת בנאסד"ק, ומפתחת תרופות למחלות אוטואימוניות (מחלות בהן מערכת החיסון תוקפת את הגוף). החברה הממוזגת תיקרא "9 מטר ביופארמה" (9 Meters Biopharma) - כאורך דרכי העיכול בגוף האנושי הממוצע. המיזוג ילווה בגיוס הון בהובלת קרן הון הסיכון אורבימד, שכבר השקיעה ב-RDD בעבר.

במסגרת ההסכם, כל מניות RDD יעברו לידי החברה הממוזגת, בתמורה ל-41.5% ממניות החברה. ייתכן ו-RDD תקבל נתח גבוה יותר מן המניות, כתלות בהיקף גיוס ההון לחברה המתרחש במקביל למיזוג. בכוונת החברה לגייס 25 מיליון דולר, מהם 10 יועברו אליה מיידית והיתר על בסיס אבני דרך. שווי השוק הנוכחי של אינובייט הוא 39 מיליון דולר. מניית החברה עלתה אתמול ושלשום בכ-8% במצטבר בעקבות ההודעה על המיזוג. מנכ"ל RDD ג'ון טמפרטו, ימונה למנכ"ל החברה הממוזגת. מטה החברה יהיה בארה"ב, אך היא תשאיר מרכז פיתוח בישראל.

מניית Innovate עולה כעת בכ-4% במסחר בוול סטריט.

20:00

יום המסחר בבורסות ניו יורק מתנהל בשעה זו בעליות שערים. כך, הנאסד"ק מטפס ביותר מ-1%, אחריו מדד S&P 500 עם עליה של 0.8%, הדאו ג'ונס מוסיף כעת 0.7% לערכו. 

 

המסחר בשוקי אירופה ננעל בעליות שערים. הדאקס הגרמני טיפס היום בלמעלה מ-1%, הקאק הצרפתי עלה בכ-0.8% והפוטסי הבריטי רשם עליה של 0.33%.

בנוסף, מחיר הנפט מטפס עכשיו בלמעלה מ-1%, זאת על רקע הודעת טורקיה כי היא תכניס את כוחותיה לסוריה. 

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הכריז היום (ד') על תחילתו של מבצע צבאי בסוריה נגד הכוחות הכורדיים בצפון-מזרח המדינה. המבצע החדש, המכונה "אביב של שלום", נועד לפי ציוץ שפרסם ארדואן בחשבון הטוויטר שלו למגר את "איום הטרור" נגד מדינתו. הכרזתו מגיעה לאחר הנסיגה מהאזור של חלק הכוחות האמריקניים, התומכים בכורדים, שעליה הודיע השבוע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חרף ביקורת חריפה מבית ומדינות המערב שספג האחרון.

 

המסחר בבורסות אסיה נסגר מוקדם יותר במגמה מעורבת. מדד שנחאי ננעל בעליות שערים של כ-0.4%, מדד הניקיי ביפן ננעל עם ירידה של כ-0.6% ומדד ההנג סנג בהונג קונג איבד היום 0.8% מערכו.