סגירה חיובית בוול סטריט לקראת פגישת טראמפ וסגן נשיא סין

המדדים המובילים עלו בכ-0.6% כ"א ברקע לכוונתו של טראמפ לפגוש את סגן נשיא סין מחר • הליש"ט זינקה על רקע אינדיקציה חיובית מצד מנהיגי הרפובליקה של אירלנד ובריטניה לגבי הליך הברקזיט • פורסקאוט הישראלית פרסמה אזהרת רווח, ומנייתה צללה • דלתא איירליינס סיפקה תחזית מאכזבת • סקטור הקנאביס נצבע באדום

סוחרים בבורסת NYSE / צילום: רויטרס Lucas Jackson
סוחרים בבורסת NYSE / צילום: רויטרס Lucas Jackson

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות בציפייה לפגישת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם סגן נשיא סין במסגרת חידוש שיחות הסחר שנערכות בוושינגטון. המדדים המובילים עלו בכ-0.6% כ"א.

סקטור הקנאביס נסחר תחת לחץ בצל אזהרת רווח של Hexo שהנמיכה את תחזית ההכנסות ב-40%, ומשכה את התחזית ל-2020 בצל חוסר ודאות רגולטורית.

20:38

החוזים על הזהב ירדו ב-0.8% לרמה של 1,500 דולרים לאונקייה.

20:20

המדדים המובילים בוול סטריט עולים על רקע האופטימיות במסגרת חידוש שיחות הסחר, בציפייה לפגישת טראמפ עם סגן נשיא סין מחר בבית הלבן. הדאו ג'ונס מטפס ב-0.55%, הנאסד"ק עולה בשיעור דומה ומדד S&P 500 מוסיף 0.6% לערכו.

מנייתה של פורסקאוט  הישראלית נופלת בחדות בצל אזהרת רווח שפרסמה החברה לרבעון השלישי. פורסקאוט צופה כעת מעבר להפסד תפעולי ברבעון השלישי בצל דחייה של סגירת עסקאות וסביבה מאתגרת בעיקר בשווקים המתעוררים.

18:40

בורסות אירופה ננעלו בעליות, בדומה לסנטימנט בוול סטריט, על רקע האופטימיות סביב שיחות הסחר בין סין לארה"ב. מדד הדאקס עלה ב-0.6%, הקאק טיפס ב-1.3% והפוטסי עלה ב-0.28%. הבורסה במדריד עלתה בכ-1% ומילאנו זינקה בשיעור דומה.

17:44

הליש"ט  קופצת במהלך חד מול הדולר ועולה ב-0.6% על רקע אינדיקציה חיובית מצד מנהיגי הרפובליקה של אירלנד ובריטניה לגבי הליך הברקזיט. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון נפגש עם עמיתו האירי ליאו ורדקר להמשך שיחות ברקסיט הערב.

16:50

המדדים בוול סטריט עברו לעליות לאחר פתיחה הססנית, וזאת על רקע הציוץ של הנשיא טראמפ בהקשר של שיחות הסחר. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.7%, הדאו ג'ונס ומדד S&P 500 מטפסים ב-0.6%.

"יום גדול של משא ומתן עם סין. הם רוצים לעשות עסקה, אבל האם אני מוכן? אני אפגוש מחר את סגן נשיא סין בבית הלבן", צייץ טראמפ.

סופי אלטרמאט, כלכלנית מחקר בבנק יוליוס בר השוויצרי, התייחסה לשיחות הסחר המתחדשות בין ארה"ב וסין ואמרה כי "למרות המחוות הסימבוליות שנראו במהלך חודש ספטמבר, לאחר ההסלמה שנרשמה באוגוסט, ביוליוס בר לא מצפים ששיחות המו"מ הנוכחיות יסתיימו בפריצת דרך משמעותית".

לפי אלטרמאט, המחיר הפוליטי של ויתורים משמעותיים הוא יקר מדי עבור שני הצדדים. "שיחות מוצלחות ייצרו מסגרת למו"מ עתידי שבסופו של דבר יכול להסתיים בעסקה. אנחנו עדיין חושבים שעסקה סמלית סבירה יותר מעסקה רחבה ומנגד הפוטנציאל להסלמה עדיין גדול", הוסיפה אלטרמאט.

עוד ציינו ביוליוס בר כי הם לא צופים שההיחלשות בפעילות הכלכלית ששתי המדינות חוות בתקופה זו תגדיל את הסיכוי להסכם. "הסיכוי שהנשיא האמריקאי יואשם ביד רכה כלפי סין, גבוהים יותר מאלה שיואשם באחריות להיחלשות הכלכלה בגלל מלחמת הסחר. באופן דומה, בסין, הלחץ הפוליטי להראות עוצמה ולהימנע מיחס לא הוגן למדינה מצד מדינות אחרות הוא חשוב יותר מהפגיעה המתמשכת של מלחמת הסחר בצמיחה הכלכלית", סיכמה אלטרמאט.

16:37

המסחר בוול סטריט נפתח ביציבות כאשר המשקיעים ממתינים לכותרות מכיוון חידוש שיחות הסחר בין נציגיה של סין ומקביליהם האמריקאים.

מנייתה של דלתא איירליינס  נופלת ב-4.4% לאחר פרסום הדוחות הרבעוניים, וזאת על רקע התחזית המאכזבת.  החברה צופה כי הרווח המתואם למניה יעמוד בטווח של 1.2-1.5 דולר למניה, נמוך מהצפי בשוק שצפה רווח מתואם של 1.51 דולרים למניה.

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה ב-0.1% בחודש ספטמבר, לעומת הצפי לעלייה של 0.2%.

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף בארה"ב הסתכמו ב-210 אלף, מתחת לתחזיות ל-215 אלף.

16:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו ביציבות על רקע חידוש שיחות הסחר בין נציגיה של סין עם מקביליהם בוושינגטון.

חברת התעופה דלתא איירליינס דיווחה על רווח מתואם של 2.32 דולרים למניה, מעל לתחזיות האנליסטים שצפו רווח של 2.26 דולרים למניה. ההכנסות הסתכמו מעט מתחת לתחזיות.

ג'נרל מוטורס דיווחה על ירידה של 17.5% במכירות בסין כתוצאה ממתיחות הסחר, האטה בכלכלה ועלייה בתחרות.

גולדמן זאקס הוריד המלצה לסיסקו ל'ניטרלי' מ'קנייה'. מנייתה אפל זכתה להעלאת המלצה ל'קנייה' לעומת 'ניטרלי' מ-Longbow Research, על רקע העלייה הצפויה להערכתם בביקוש לאייפונים.

14:55

בחוזים העתידיים על המדדים בניו יורק נרשמות ירידות קלות, על רקע דיווחים כי אין התקדמות בשיחות בין ארה"ב לסין.

המדדים בבורסות אירופה נסחרים רובם בירידות, ביום מסחר תנודתי, לקראת פתיחת השיחות בדרג הגבוה בין סין לארה"ב. מדד סטוקס מיתן מעט את הירידות שלו והוא מאבד כ-0.2%. מניות מגזר שירותי הבריאות מאבד 1%, ומגזר המשאבים הבסיסיים מוסיף 1.3%. 

נתוני התמ"ג בבריטניה היכו את התחזיות, ורשמו עלייה של 0.3% בשלושת החודשים עד אוגוסט, לאחר עדכון כלפי מעלה ביולי, מ-0.3% ל-0.4%. הנתון מראה כי הסיכויים למיתון בבריטניה פוחתים.

ארגון אופ"ק חותך את תחזית הצמיחה בביקוש לנפט זה החודש השלישי ברציפות. התחזית להמשך השנה פחתה מספטמבר ב-40 אלף חביות, הויא עומדת על 980 אלף חביות ביום.     

11:50

המסחר באירופה מתנהל בתנודתיות, כאשר בורסות גרמניה וצרפת רושמות עליות, ואילו לונדון ומדד סטוקס 600 רושמים ירידות קלות סביב רמות הפתיחה. באסיה התאוששו המניות, והמסחר בשווקים ננעל בעליות.

11:00

המדדים באירופה עברו לטריטוריה השלילית לאחר פתיחה מעורבת. סטוקס אירופה 600  יורד בכ-0.5% וירידות בשיעור דומה נרשמות עם בלונדון  ובפרנקפורט 

10:15

המסחר בבורסות אירופה נפתח היום במגמה מעורבת, לקראת פתיחת השיחות בדרג הגבוה בין ארה"ב ובין סין בנושא הסחר.

מדד סטוקס אירופה 600  נסחר סביב רמות הפתיחה, עם עליות בולטות במגזר המשאבים הבסיסיים וירידות במגזר הנפט והגז. 

השיחות בין שתי המעצמות צפויות להתחדש מאוחר יותר היום בוושינגטון. בבית הלבן מכחישים ידיעות שפורסמו בסין כי ליו הי, סגן נשיא סין, מתכוון לעזוב את השיחות לאחר היום הראשון של דיונים ברמת השרים. עם זאת, ב-CNBC דווח כי הי עדיין צפוי לעזוב ביום שישי בערב. 

רוב הבורסות באסיה נסחרות בעליות, לאחר שהמדדים מחקו את הירידות שנרשמו בהם מוקדם יותר. המשקיעים מחכים להתפתחויות בחזית הסחר בין ארה"ב ובין סין, לקראת המגעים בדרג הגבוה בין שתי המעצמות הכלכליות. השיחות בדרג המשני של סין וארה"ב לא מראות התקדמות. מוקדם יותר השבוע הביעו הסינים נכונות לחתום על הסכם סחר על נושאים שעליהם אין מחלוקת. עליות של 0.8% נרשמות בשנחאי  ועליות נרשמות גם בשנזן.

אתמול דיווח הניו יורק טיימס כי ממשל טראמפ מתכוון להעניק רישיונות שיאפשרו לחברות אמריקאיות למכור לחברת וואווי ציוד שאינו מתאפיין ברגישות ביטחונית. מוקדם יותר השנה אסר הבית הלבן על מכירה לענקית הטלקומוניקציה הסינית, בגלל חששות ביטחוניים. האיסור נדחה מאוחר יותר על-ידי הממשל כדי לאפשר לחברות האמריקאיות להגיע להסדרים אחרים.

בהונג קונג מטפס מדד הנג סנג  בכ-0.4% וירידות של 0.9% נרשמות במדד קוספי  בקוריאה. בורסת טוקיו  עולה בכ-0.5%. ירידה חודשית שנייה ברציפות נרשמה באוגוסט במדד הליבה של הזמנת מכונות ביפן.

יררידות נרשמות במדד S&P/ASX 200  באוסטרליה. 

07:00

בורסות אסיה נסחרות יום (ה') בנטייה חיובית, לאחר שהמדדים מחקו ירידות שרשמו מוקדם יותר. המשקיעים מחכים להתפתחויות בחזית השיחות בין ארה"ב ובין סין בנושא הסחר. השיחות בדרג המשני של שתי המדינות לא מראים התקדמות. המדדים בשנזן ובשנחאי מטפסים בכ-0.3%.  

אמש דווח כי ארה"ב מתכוונת להקל את הסנקציות שהוטלו על וואווי. 

בהונג קונג רשמות עליות קלות, וכך גם בטוקיו.

מדד קוספי בקוריאה מאפס ב-0.7%. בטייוואן לא מתקיים היום מסחר.