דב תמרקין ימונה לדירקטור ויועץ בחברת הקנאביס אינטליקנה

מן החברה נמסר כי תמרקין ילווה את הנהלת החברה באופן שוטף בנושאים אסטרטגיים וגיוסי הון, ויקח חלק פעיל בהובלת פעילות החברה בתחום מחקר ופיתוח מוצרים מבוססים קנאביס רפואי, כולל כיועץ, במסגרת שיתופי פעולה אסטרטגיים של החברה

דב תמרקין  / צילום: אופיר פרג'ון
דב תמרקין / צילום: אופיר פרג'ון

דב תמרקין, אשר היה ממייסדי חברת התרופות פואמיקס וניהל אותה עד להנפקתה בנאסד"ק, ימונה לדירקטור בחברת אינטליקנה . מן החברה נמסר כי תמרקין ילווה את הנהלת החברה באופן שוטף בנושאים אסטרטגיים וגיוסי הון, ויקח חלק פעיל בהובלת פעילות החברה בתחום מחקר ופיתוח מוצרים מבוססים קנאביס רפואי, כולל כיועץ, במסגרת שיתופי פעולה אסטרטגיים של החברה.

פואמיקס, שפיתחה שיטה להולכת תרופות באמצעות קצף, ידועה כחברה שקמה בהשקעה קטנה והצליחה להגיע לשלבים מתקדמים של ניסויים קליניים בקצב שריפה נמוך במיוחד, תוך שהיא מסתמכת על שיתופי פעולה עם חברות גדולות. החברות פיתחו מוצרים על בסיס פלטפורמת הקצף של פואמיקס, ובמקביל פיתחה החברה מוצרים עצמאיים משלה, בזכותם בסופו של דבר הגיעה להנפקה. על הרקע הזה צבר תמרקין נסיון הן בחתימת הסכמי שת"פ והן במימון חברת תרופות וניהולה במשאבים מוגבלים. לפני תפקידו בפואמיקס, כיהן תמרקין בתפקידים בכירים בחברת טבע. הוא ד"ר לכימיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

בתמורה להסכם הייעוץ יקבל תמרקין אופציות הניתנות למימוש ל-2% מהון החברה, שיבשילו בהדרגה על פני ארבע שנים, ומחיר המימוש שלהן הוא כגובה מחיר השוק הממוצע בחודש לפני ההבשלה. כמו כן יקבל תמרקין דמי ייעוץ בהיקף של 11 אלף שקל, עבור 12 שעות עבודה חודשים לפחות.

אינטליקנה , שנסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 93 מיליון שקל, נמצאת בשליטת חברת פיתוח תרופות הקנאביס אלויט (33%) ואורי וייס (33%). החברה נמצאת בתהליך הקמה של מתקן גידול קנאביס. נוסף על כך החברה מקימה בימים אלה מיזם משותף עם עו"ד ענבר פז-בנאיון, לפיתוח מוצרי קנאביס ייעודים לטיפול באפילפסיה, במטרה להנפיק אותו או למזג אותו לשלד בבורסה בתל אביב. כמו כן יש לה הסכם עם חברת וט-מגן לפיתוח מוצרי קאנביס עבור חיות מחמד ועבור חיות משק, ומיזם משותף עם חברת מורז לפיתוח קוסמטיקה מבוססת קנאביס. כיום בישראל אין אפשרות חוקים למכור קנאביס לחיות מחמד או לתחום הקוסמטי, אולם החברה תוכל לפעול בתחומים אלה בחו"ל.

בעל התפקיד המשמעותי האחרון שגייסה אינטלקנה היה אביב גפן, שישמש כפרזנטור ויועץ שיווקי לחברה.