קצר את השיח: אקזיט קטן לחברת הקנאביס הבורסאית שיח

חברת ה קנאביס שיח מדיקל גרופ, שהשלימה לאחרונה את המיזוג שלה לתוך השלד הבורסאי ביונד טיים, הודיעה כי תקבל עד כ-1.8 מיליון דולר לאחר שחברה אמריקאית בה החזיקה שיח מניות, הפכה לציבורית

חברת הקנאביס שיח מדיקל גרופ, שהשלימה לאחרונה את המיזוג שלה לתוך השלד הבורסאי ביונד טיים, הודיעה כי תקבל עד כ-1.8 מיליון דולר לאחר שחברה אמריקאית בה החזיקה שיח מניות, הפכה לציבורית. החברה, Gloucester Inc. נעזרה בשיח בידע מקצועי ושירותי ייעוץ בתחילת דרכה, ובתמורה לכך הקצתה לשיח 1.5% ממניותיה. כעת היא מתמזגת לתוך חברה ציבורית ואחזקותיה בחברה הופכות נזילות. מניית החברה  כרגע אינה מגיבה להודעה, ושיח נסחרת לפי שווי של 246 מיליון שקל.

שיח ייעצה למעשה לחברה בשם Valley Agriculture מניו יורק, ובזכות זה קיבלה את המניות בחברה האם של וואלי, Gloucester. האחרונה מתמזגת כעת עם חברת Cresco Labs, חברה שנסחרת בבורסת ה-CSE בקנדה ובבורסת ה-OTC בארה"ב. מיד לאחר המיזוג תקבל שיח 460 אלף דולר, חלקה בתמורת המזומן של המיזוג, וכן אופציות ב- Cresco ששוויין נכון למועד הדיווח מוערך בכ-730 אלף דולר. בכפוף להשגת יעדים מסויימים, תוכל החברה לקבל מזומן ומניות נוספות בסכום של עד 1.8 מיליון דולר.

את המודל של מכירת ידע בתמורה להחזקות בחברת קנאביס והקמת שותפויות ללא השקעה כספית, הביאה לשיא חברת תיקון עולם הישראלית, שהשיגה כך מניות של חברת Aurora Cannabis שהיו שוות בשיא מאות מיליוני דולרים. זהו ההון שעומד היום מאחורי פעילות תיקון עולם הבינלאומית. חברות הקנאביס הוותיקות האחרות בישראל החלו לפעול גם הן באותה הצורה. הידע הישראלי בתחום הקנאביס הוא מבוקש כי לחברות ניסיון בגידול וגם ידע, ברובו תורה שבעל פה, לגבי התאמת זנים והרכבים של חומרים בצמח למחלות שונות ולצרכים שונים של המטופלים.