השחקנית והאקטיביסטית ג'יין פונדה נעצרה בוושינגטון בעקבות הפגנות משבר האקלים

השחקנית נעצרה יחד 15 אקטיביסטים נוספים, כך דווח ממשטרת גבעת הקפיטול בוושינגטון • לעצורים צפוי עונש של עד 90 יום בכלא

השחקנית ג'יין פונדה / צילום: רויטרס
השחקנית ג'יין פונדה / צילום: רויטרס

ג'יין פונדה נעצרה בוושינגטון בעקבות הפגנות משבר האקלים. השחקנית והאקטיביסטית בת ה-81 נראתה מובלת על ידי שוטרים במדרגות גבעת הקפיטול, שם הפגינה אתמול (ו'). בנוסף לפונדה, נעצרו עוד 15 אקטיביסטים ופעילי סביבה נוספים. 

פונדה לאחרונה עברה לוושינגטון די סי כדי להגביר את מעורבותה במשבר האקלים, כך סיפרה לאחרונה השחקנית בראיון ל"לוס אנג'לס טיימס". בראיון סיפרה כי היא ביקשה מנטפליקס להשהות את הפקת הסדרה שלה, "גרייס ופרנקי", כדי לתמוך במאבק משבר האקלים. פונדה ציינה כי המניע למעורבותה נובע מהאקטיביסטית השבדית גרטה טונברג.

ג'יין פונדה מובלת על ידי משטרת הקפיטול לאחר בהפגנות משבר האקלים / צילום: רויטרס
 ג'יין פונדה מובלת על ידי משטרת הקפיטול לאחר בהפגנות משבר האקלים / צילום: רויטרס

לפי אתר CNBC, דובר מטעם משטרת הקפיטול מסר כי 16 אנשים נעצרו בשל התכנסות שאינה חוקית ופוגענית. עוד נמסר כי לפונדה וליתר העצורים צפוי עונש של עד 90 יום בכלא או קנס על סך 500 דולר או שניהם.

זוכת האוסקר פונדה, שמלבד מפעל חייה כשחקנית, ידועה גם כאחת השחקניות בהוליווד שלא חוששות מלהביע את דעתן הפוליטית. בשנות ה-60 וה-70 פונדה הפגינה רבות נגד מלחמת ויאטנאם ונגד הממשל האמריקאי ברשותו של ניקסון. רבים מאותה תקופה זוכרים את התמונה של השחקנית על טנק בצפון וייטנאם. פעילותה של פונדה בהפגנות נגד המלחמה היו כה משמעותיות שאפילו ניקסון בעצמו התייחס לפונדה כשתהה בראיון "מה נסגר עם ג'יין פונדה?". 

Embed from Getty Images