נעילה חיובית בוול סטריט: פתיחה חזקה לעונת הדוחות לרבעון השלישי

הנאסד"ק עלה ב-1.2%, S&P 500 טיפס ב-1%, והדאו ג'ונס הוסיף 0.9% • מחיר הנפט ירד ב-1.5% • ג'י.פי מורגן, סיטיגרופ ובלאקרוק עקפו את התחזיות ברבעון השלישי של השנה • יונייטדהלת' העלתה את תחזית הרווח לשנה לאחר הדוחות • ג'ונסון אנד ג'ונסון עקפה את התחזיות • זינוק מחיר בשר חזיר הקפיץ את האינפלציה בסין לשיא של 6 שנים • מדד המחירים לצרכן בסין עלה ב-3% בספטמבר • פולקסווגן מעכבת בניית מפעל בטורקיה בצל תקיפת הכורדים

סוחרים בבורסת ניו יורק/ צילום: רויטרס, Brendan McDermid
סוחרים בבורסת ניו יורק/ צילום: רויטרס, Brendan McDermid

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

העליות שאפיינו את המסחר בוול סטריט במשך כל היום התמתנו מעט לקראת הנעילה. מדד נאסד"ק עלה בסיום המסחר ב-1.2%, S&P 500 טיפס ב-1%, והדאו ג'ונס הוסיף 0.9%.

22:00

מחיר הנפט המשיך לרדת היום, לאחר שני ימים של נתונים כלכליים חלשים שהגיעו מסין ועל רקע חששות המשקיעים בנוגע לסיכוייה של עסקת סחר בין ארה"ב לסין. מחיר הנפט מסוג ברנט ירד ב-1.15% למחיר של 58.67 דולר לחבית, בעוד מחירו של נפט מסוג WTI צנח ב-1.5% ל-52.81 דולר לחבית.

20:55

מתחזקות העליות בוול סטריט: הנאסד"ק עולה ב-1.4%, S&P 500 מטפס ב-1.2%, והדאו ג'ונס מוסיף 1.1%. שלושת המדדים המובילים בוול סטריט הגיעו לרמות שיא של שלושה שבועות, לאחר פרסום התוצאות הכספיות של כמה מהבנקים המובילים בארה"ב לרבעון השלישי. עוד תרמו לסנטימנט החיובי התקוות שלפיהן האיחוד האירופי ובריטניה יגיעו להסכם לקראת פסגת המנהיגים הצפויה ביום חמישי, לאחר שהממונה על המו"מ מטעם האיחוד אמר כי הדבר אפשרי.

18:45

בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים: בפרנקפורט מדד הדאקס עלה בכ-1.2%, בפריז הקאק הוסיף כ-1%, ומדד סטוקס 600 הכלל אירופי טיפס ב-1.1%. בלונדון מדד פוטסי ננעל ללא שינוי.

הנפט נסחר בירידה של כ-0.4% למחיר של 53.4 דולר לחבית ואילו הזהב רושם ירידה של כ-0.8% למחיר של 1,485.9 דולר לאונקיה.

הדולר מתחזק למול הין היפני בכ-0.4% ונסחר בשער של 108.8 ין לדולר, הליש"ט מתחזקת מול הדולר בכ-1% ונסחרת בשער של 1.27 דולר לליש"ט והאירו מתחזק ב-0.1% ונסחר בשער של 1.1 דולר לאירו.

18:00

המסחר בבורסות וול סטריט מתנהל בעליות שערים נאות של 1.1%-1.2% במדדים המובילים. מתוך 34 חברות S&P 500 שכבר פרסמו את דוחותיהן לרבעון השלישי, 29 עקפו את תחזיות האנליסטים.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים: מדד הדאו ג'ונס עולה ב-כ0.5%, S&P 500 מוסיף כ-0.4% והנאסד"ק מטפס בשיעור דומה.

ענקית הפיננסים בלאקרוק  עקפה את תחזיות האנליסטים ורשמה רווח רבעוני של 7.15 דולר למניה, גבוה ה-19 סנט מתחזיות האנליסטים. בעוד שההכנסות היו בטווח התחזיות, הרווח צנח ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

חברת התעופה יונייטד איירליינס  צפויה לפרסם את דוחותיה לאחר סיום המסחר היום. בין החברות שצפויות לפרסם את דחותיהן מחר נטפליקס , IBM  ובנק אוף אמריקה .

15:25

לאחר פרסום דוחות ג'י.פי מורגן מוקדם יותר, גם סיטיגרופ  פרסם דוחות ועלה על התחזיות המוקדמות של השוק. ההכנסות הסתכמו ב-18.6 מיליארד דולר, לעומת הצפי להכנסות של 18.54 מיליארד דולר. הרווח למניה הסתכם ב-1.97 דולרים למניה, לעומת הצפי לרווח של 1.95 דולרים למניה.

גולדמן זאקס דיווח על רווח של 4.79 דולרים למניה, 2 סנט מתחת לתחזיות המוקדמות של האנליסטים לרבעון השלישי. ההכנסות של בנק ההשקעות עמדו בתחזיות השוק.

13:59

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים בעד 0.3% על רקע עונת הדוחות לרבעון השלישי של השנה.

בנק ההשקעות ג'י.פי מורגן צ'ייס דיווח על הכנסות של 28.5 מיליארד דולר, מעל לתחזיות שצפו הכנסות של 28.47 מיליארד דולר, ומעל ההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד של 27.82 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 2.4% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הסתכם ב-2.68 דולרים למניה, מעל לתחזיות האנליסטים ב-23 סנט.

ג'ונסון אנד ג'ונסון  עקפה את התחזיות לרבעון השלישי. ההכנסות הסתכמו ב-20.729 מיליארד דולר ברבעון השלישי, לעומת הצפי של האנליסטים להכנסות של 20.348 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, הרווח המתואם למניה הסתכם ב-2.12 דולרים, מעל לתחזיות לרווח של 2.01 דולרים למניה. הרווח הלא מתואם למניה הסתכם ב-1.81 דולרים למניה, לעומת הצפי של האנליסטים לרווח של 1.44 דולרים למניה. החברה העלתה את התחזיות לשנה כולה, וצופה כעת רווח למניה בטווח של 8.84-8.89 דולרים לעומת תחזית קודמת לרווח של 8.73-8.83 דולרים למניה.

יונייטד הלת' סרוויסס  עולה לאחר שעקפה את התחזיות והעלתה את התחזית לשנה כולה. החברה רשמה עלייה של 6.7% בהכנסות הרבעון השלישי ל-60.35 מיליארד דולר, מעל לתחזיות שצפו הכנסות של 59.78 מיליארד דולר. תחזית הרווח למניה לשנה כולה הועלתה לטווח של 14.9-15 דולרים למניה, לעומת תחזית קודמת לטווח של 14.7-14.9 דולרים למניה.

12:50

בורסות אירופה נסחרות בעליות בהובלת הבורסה במדריד שמטפסת ב-0.7%. מדד הדאקס הגרמני והקאק הצרפתי עולים ב-0.5% כ"א. מנגד, הפוטסי משיל 0.2%.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים בשעה זו, בהמשך לסגירה היציבה אמש בניו יורק.

ארי ולד, האסטרטג הטכני של אופנהיימר, ממשיך בגישתו החיובית כלפי שוק המניות האמריקאי, לאור שבירה כלפי מעלה של רמת ההתנגדות של 2,943 נקודות במדד ה-S&P 500. "למרות העליות בשוק, היחס בין פוזיציות פתוחות באופציות "קול" ו"פוט" נמצא עדיין באזור הפסימי (אם כי משתפר), דבר התומך בהמשך מגמת העליה. בנוסף, גם סקרי המשקיעים מצביעים עדיין על מידת זהירות רבה, בדומה לרמות שפל של דצמבר 2018, ובכך השיפור הצפוי באמדנים אלה אמור לספק תמיכה למהלך העליות בשווקים". נקודה נוספת התומכת בהערכתו החיובית של ארי ואלד היא התנהגות ארוכת הטווח של תשואות אג"ח ארה"ב ל-10 שנים, וכן היחס בין מניות בעלות ביטא גבוהה (כלומר, אפיקי סיכון) למניות סולידיות בעלות תנודתיות נמוכה. שני האמדנים הללו נמצאים ברמות שפל היסטורי, בדומה לרמותיהם בשנים 2016 ו-2012, מועדי תחילת מהלכי העליות הארוכים. בכך, ואלד סבור כי גם הפעם עומד שוק המניות האמריקאי לקראת מהלך עליות מהותי.

10:50

בורסות אירופה נסחרות בעליות, כאשר החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו בטריטריה הירוקה. מדד הדאקס הגרמני עולה ב-0.5%, הקאק הצרפתי מטפס בשיעור דומה והפוטסי הבריטי עולה ב-0.2%.

הליש"ט מזנקת על רקע הדיווחים כי תוכנית הברקזיט לא ירדה מהפרק. מישל ברניה, הממונה מטעם האיחוד האירופי על המשא ומתן עם בריטניה, אף הרחיק לכת ואמר כי ניתן יהיה להגיע להסכם ברקזיט כבר השבוע.

פולקסווגן  מעכבת בניית מפעל בטורקיה בצל התקיפה הצבאית את הכורדים בצפון סוריה. עלות המפעל שתוכנן היקפה הוא 1.4 מיליארד דולר.

 

07:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת. בורסת יפן קופצת ב-1.8%, לאחר שאתמול הייתה בחופשה. בורסת הונג קונג קומרת על יציבות, בורסת שנחאי יורדת בכ-0.5%, הקוספי רושם עליות קלות של 0.15%. 

האינפלציה בסין נושקת לשיא של שש שנים על רקע הזינוק החד במחירי בשר החזיר בחודש ספטמבר בשיעור של 69.3% לעומת אוגוסט. מדד המחירים לצרכן עלה ב-3% בספטמבר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בהמשך לעלייה של 2.8% שנרשמה באוגוסט. מחירי המזון זינקו ב-11.2% במהלך 12 החודשים שהסתיימו בספטמבר, הקצב המהיר מזה כ-8 שנים.

המסחר בארה"ב ננעל אמש בירידות קלות. דאו ג'ונס, נאסד"ק ו-S&P 500 איבדו כ-0.1%.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע כי הוא משהה את שיחות הסחר עם טורקיה ומעלה את המכס על הפלדה מטורקיה ל-50%. זאת בתגובה להתקפה של טורקיה על הכורדים בצפון סוריה. בנוסף הודיע טראמפ כי בקרוב הוא יורה על סנקציות נגד בכירים טורקים. 

"הצו יאפשר לארה"ב להטיל סנקציות כבדות נוספות על מי שיהיה מעורב בהפרה רצינית של זכויות אדם, בהפרה של הפסקות אש, במניעה של אנשים לחזור לביתם, בהחזרה בכוח של פליטים, או באיום על השלום, הביטחון והיציבות בסוריה", כתב טראמפ בהצהרה שפורסמה בטוויטר.

מזכיר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין אמר אתמול ל"CNBC" כי לארה"ב וסין יש הסכם ראשוני שמטפל בכמה מהסוגיות המרכזיות שגרמו למתיחות בין שתי המעצמות. "הייתה לנו התקדמות משמעותית במשא ומתן בשבוע האחרון. יש לנו הסכם עקרוני שתלוי בסיכומים בכתב", אמר מנוצ'ין. בנוסף הוא ציין כי אם השתיים לא יצליחו להגיע להסכם, ארה"ב תטיל מכסים על מוצרים סיניים במהלך אמצע דצמבר. עם זאת, הוא אמר כי הוא "מצפה שיהיה הסכם עם סין".

למרות האופטימיות של מנוצ'ין, לא בטוח שההסכם ייחתם בקרוב. לפי "CNBC", הסינים מעוניינים בסבב נוסף של דיונים לפני שיחתמו על הסכם הסחר.