פולקסווגן מעכבת החלטה לבניית מפעל רכבים חדש בטורקיה בעלות של 1.4 מיליארד דולר

על רקע התקיפה הצבאית של טורקיה את כוחות הכורדים בגבול סוריה הצפוני, יצרנית הרכבים הגדולה בעולם נוקטת עמדה • בהמשך להטלת מכסים ע"י טראמפ על פלדה מיובאת מטורקיה, הלירה הטורקית מתאוששת לאחר שבשוק ציפו למכה נוקשה יותר

הרברט דיס, מנכ"ל פולקסווגן / צילום: REUTERS, Axel Schmidt
הרברט דיס, מנכ"ל פולקסווגן / צילום: REUTERS, Axel Schmidt

יצרנית הרכבים הגרמנית פולקסווגן מעכבת החלטה לבניית מפעל רכבים חדש בטורקיה בעלות של 1.4 מיליארד דולר, וזאת בשל הפעילות הצבאית שנקט ממשל ארדואן בצפון סוריה נגד הכורדים.

המפעל, שתוכנן לקום בעיר מאניסה שבמערב טורקיה, אמור היה לסלול את הדרך לתחילת ייצור בטורקיה עבור פולקסווגן. "ההחלטה לבנות מפעל חדש נדחתה על-ידי חברי ההנהלה", מסרה החברה. "אנו עוקבים מקרוב אחר המצב ומודאגים לגבי ההתפתחויות האחרונות".

המפעל, שאמור להיות ה-123 במספר של החברה ברחבי העולם, אמור לכלול ייצור רכבי פאסט וסקודה בגודל בינוני-גדול, במה שאמור להוות גשר להגדלת המכירות במזרח אירופה. יצרנית הרכבים הגדולה בעולם נמצאת בתחרות עיקשת עם יצרנים סיניים בשווקים אלה בצל עלויות ייצור גבוהות במזרח אירופה.

בהמשך לדבריו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי "ישמיד את כלכלתה של טורקיה" במקרה בו תסטה מעקרונות שסוכמו עם פינוי כוחות הצבא האמריקאי מהאזור, טראמפ הטיל מכסים בגובה 50% על פלדה מיובאת מטורקיה.

עם זאת, הלירה הטורקית מתאוששת הבוקר (ג'), שכן בשוק ציפו למכה חזקה יותר בכלכלה הטורקית, ולאחר שהלירה רשמה ירידות חדות בימים האחרונים.