יוסי אברהמי רכש מגרש בת"א ברבע מיליארד שקל

מדובר במגרש בשטח של 6.4 דונם שהיה שייך לבעלים רבים • על המגרש ניתן להקים מגדל מגורים בגובה 15 קומות • השטח נמכר כחלק מהליך כינוס

המגרש שנמכר ברחוב הירקון בתל-אביב / צילום: שלומי יוסף
המגרש שנמכר ברחוב הירקון בתל-אביב / צילום: שלומי יוסף

בית משפט השלום בתל-אביב אישר את מכירתו של אחד המגרשים היקרים בישראל, ברחוב הירקון 7 בתל-אביב, לחברה בבעלות יוסי אברהמי בסכום של 250 מיליון שקל.

על הליך המכירה היה אחראי עו"ד ד"ר איתי הס, מנהל מחלקת חדלות פירעון במשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות', שמונה על-ידי בית המשפט ככונס הנכסים של המגרש.

מדובר במגרש בן 6.4 דונם, הממוקם בין הרחובות הירקון ממזרח, נחמיה מצפון, דניאל מדרום והרברט סמואל ממערב, ומהווה חלקה אחת מבין שתי חלקות המיועדות לשני מגדלי מגורים. על הקרקע המערבית הקימה חברת עופר השקעות את מגדל המגורים "הרברט סמואל 10", ואילו על המגרש המזרחי טרם מומשה עד כה הבנייה בשל ריבוי בעלים פרטיים שלא הגיעו ביניהם להכרעה כיצד לממש את זכויותיהם במגרש.

על הקרקע חלה תוכנית בניין עיר מאושרת להקמת מגדל מגורים בן 15 קומות ו-70 דירות, בהיקף של כ-10 אלף מ"ר שטחים עיקריים ושטחי שירות.

בשנת 2018 נאמד ערכו של המגרש בסכום שנע בין 250-300 מיליון שקל. בהחלטה למינוי הכונס, שופט בית משפט השלום בתל-אביב עמית יריבי ציין כי הכונס שמונה - עו"ד ד"ר איתי הס - יפנה לקבל חוות-דעת שמאית מוסמכת שתקבע את התמורה עבור רכישת כלל הזכויות במגרש. במקרה שהמגרש יימכר בסכום שנע בין 150-300 מיליון שקל, קבע יריב כי שכר-טרחת כונס הנכסים יעמוד על 0.75% מהסכום.