מדוע סירב מנכ"ל מאקו, אורי רוזן, לעבור לחדשות 13?

הסירוב לתפקיד מנכ"ל חדשות 13, ההתחממות על הקווים במגרש מול ynet, החשש מפני ענקיות האינטרנט הבינ"ל, ולמה לא תמיד צריך אג'נדה גאה • מנכ"ל מאקו אורי רוזן סוגר למעלה מ-6 שנים באתר, ומבחינתו – שרק יהיו עוד כאלה • האזינו לפודקאסט "אוף דה רקורד"

אורי רוזן, מנכ"ל מאקו / צילום: שלומי יוסף, גלובס
אורי רוזן, מנכ"ל מאקו / צילום: שלומי יוסף, גלובס

"אנחנו עוד נעשה את מהלך החדשות שלנו, אבל אם יש מותג בישראל שיכול להתחרות ב-ynet ולנצח אותם, זה חדשות 12 בדיגיטל" - כך אומר מנכ"ל מאקו אורי רוזן, ורומז, אולי, למפץ נוסף שעומד לקרות במפת האינטרנט הישראלית.

לפני זה, רקע קצר: בשנת 2001 עזב רוזן את עולם ההיי-טק והצטרף ל"מעריב", כראש מערכת החדשות של העיתון. בשנת 2008 הצטרף לחדשות עשר בתפקיד מנהל הפיתוח והאסטרטגיה. מאוחר יותר באותה שנה הפך לסמנכ"ל התוכן. בספטמבר 2011, עם התפטרותו של ראודור בנזימן המנכ"ל על רקע פרשת ההתנצלות בפני שלדון אדלסון, החליף אותו רוזן כמנכ"ל בפועל של חדשות עשר. מזה שש וחצי שנים הוא משמש כמנכ"ל אתר מאקו. 

לפני כעשור, השוק היה בנוי ככה ש-ynet היה אתר החדשות של ישראל, ו-וואלה היה מעין פורטל-שימושון עד שגיבש אסטרטגיה להיכנס למגרש החדשות, גם ברמת התוכן וגם במיתוגו כוואלה! NEWS. התחושה היא שמאקו נשאר קצת מאחור ועדיין נתפס קודם כל כאתר בידור. זו בחירה?

"שקלנו בכובד-ראש להיכנס למשחק הזה של החדשות, יעקב אילון, שהיה בוואלה, היה גם אצלנו. והמסקנה שלי הייתה שזה לא נכון עבורנו לעשות את זה, מכמה סיבות: סיבה ראשונה היא שאני חשבתי שנכון לשנת 2014, יהיה קשה להדיח את ynet מהמקום הראשון או אפילו להילחם בו ברצינות. הבנו שהמותג מאקו נתפס כיותר בידורי ושימושי, ויהיה קשה מאוד לשנות את זה, מאחר שלנצח יהיו לנו את התוכניות של קשת ואת כל התכנים שאנחנו חזקים בהם. וואלה באמת נתפס בתור מותג יותר נייטרלי שאולי יכול לעשות את השינוי, ואני בדיעבד לא בטוח אם זה עבד להם או לא, ואם אילן ישועה מתחרט או לא על השקעות של עשרות מיליונים שעשה באולפן ובמגישים ובכתבים".

איך אתה מסביר את המתקפה של נתניהו על בכירי ובעלי השליטה בקשת?

"שמעתי ששאלת את איל גונן (עורך "עובדה" היוצא ד.ו) את השאלה הזאת, ואז הוא שאל אותך 'ומה אתה חושב', והוא קיבל את תשובתך - אז אני גם מקבל את תשובתך ובכך גם מקדם את הפודקאסט הקודם. וברצינות: אני לא חושב שנתניהו באמת האמין בזה. לדעתי זה היה מהלך בחירות טקטי של ראש הממשלה, וכשזה לא עבד לו, הוא המשיך הלאה. הוא לא המשיך לחפור בנקודה הזאת, כי זה לא נדבק. וזה לא נדבק כי אנשים הבינו שזה פשוט לא נכון".

האזינו לשיחה המלאה בפודקאסט החדש "אוף דה רקורד"

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988