ארבעת האחים שפירא מבקשים לשדרג את שכרם בשפיר הנדסה לעד 5.5 מיליון שקל בשנה כל אחד

כל אחד מהארבעה צפוי ליהנות משכר חודשי של 135 אלף שקל, לצד הטבות נוספות, בעלות שנתית מוערכת של כ-2.5 מיליון שקל • זאת בנוסף למענק שנתי בסכום מקסימום של 3 מיליון שקל

מערבל בטון של שפיר הנדסה. סיום הפרויקט בכביש 6 השפיע על התוצאות / צילום: אתר החברה
מערבל בטון של שפיר הנדסה. סיום הפרויקט בכביש 6 השפיע על התוצאות / צילום: אתר החברה

חמש שנים מאז הנפקתה של חברת התשתיות והנדל"ן שפיר הנדסה, ארבעת האחים שפירא, בעלי השליטה בה, מבקשים לשדרג את תנאי העסקתם לקראת פקיעת הסכמי העבודה הנוכחיים שלהם. בזימון לאסיפת בעלי המניות של שפיר , המתוכננת לחודש הבא, החברה מעריכה כי עלות ההעסקה השנתית של כל אחד מארבעת האחים - הראל, גיל, חן וישראל, המשקללת מתן של מלוא המענק לו יהיו זכאים, צפויה להגיע לעד 5.5 מיליון שקל.

במסגרת זו, כל אחד מהארבעה, הנושא במשרה בהיקף של 90%, צפוי ליהנות משכר חודשי בהיקף 135 אלף שקל, לצד הטבות נוספות, ובעלות שנתית מוערכת של כ-2.5 מיליון שקל, נוסף למענק שנתי על בסיס תוצאות החברה, בסכום מקסימום של 3 מיליון שקל.

ב-2018 עלות העסקת כל אחד מארבעת האחים שפירא בחברה עמדה על 4.5-4.6 מיליון שקל, וכללה שכר שנתי בעלות של כ-2.3 מיליון שקל, על בסיס שכר חודשי של 120 אלף שקל ומענק של 2.2 מיליון שקל, שגם כיום התקרה שלו עומדת על 3 מיליון שקל.

בשפיר ציינו בין היתר כי לבעלי השליטה, המכהנים כנושאי משרה ודירקטורים בשפיר יותר מ-30 שנה, "היכרות מעמיקה וניסיון עשיר בתחומי הפעילות", וכי "קיים קשר ישיר והדוק בין האופן שבו בעלי השליטה ממלאים את תפקידם, לבין יכולת החברה להשיג את יעדיה לטווח הקצר והארוך".

ע וד ציינו בשפיר כי מאז הנפקתה בשנת 2014 ועד היום, "החברה יותר משילשה את שוויה", וכי "תרומתם של בעלי השליטה ליכולת החברה לייצר ערך לבעלי מניותיה הינה מהותית, והשפעתם על יצירת שווי לחברה ולבעלי מניותיה הינה גבוהה באופן המצדיק את מתן התגמול".

נסחרת ברמת שיא אחרי זינוק של כ-70% השנה

שפיר הנדסה מחלקת את פעילותה לארבעה תחומים מרכזיים: תעשייה, בו היא מייצרת ומספקת חומרי גלם שונים לענפי הבנייה והתשתיות; תשתיות, שבו היא מבצעת פרויקטים להקמת תשתיות ומבנים בארץ; זכיינות, עם הפעלה והקמה של פרויקטים; וייזום נדל"ן למגורים.

מאז הנפקתה של שפיר הנדסה, ובעקבות עליית הערך שלה ומכירת חלק ממניות הבעלים, מנייתה הצטרפה למדד הדגל של הבורסה - ת"א 35, ונסחרת היום ברמת שיא המשקפת לשפיר הנדסה שווי של 6.7 מיליארד שקל, אחרי זינוק של קרוב ל-70% מתחילת השנה.

ארבעת האחים שפירא מחלקים ביניהם את ניהולה של שפיר הנדסה, ומלבד כהונתם כדירקטורים, הראל מכהן כמנכ"ל החברה, ישראל מנהל את תחום התשתיות, גיל את תחום התעשייה וחן את תחום הזכיינות והנדל"ן. בסוף 2018 מכרו האחים 5.5% ממניות החברה למשקיעים מוסדיים תמורת כ-220 מיליון שקל, וירדו להחזקה מצרפית של 63.5% בחברה שבשליטתם. זו הייתה ההפצה השלישית שביצעו האחים שפירא בתוך שנתיים, כשבסך הכול זרמו לכיסיהם קרוב ל-600 מיליון שקל ממכירת מקצת ממניותיהם בחברה.