קרן גלילות משיקה קהילה של מנהלי אבטחת מידע

המטרה של גלילות היא להגדיל חשיפה לסטארט-אפים ישראלים וכן למסד קשרים עם מנהלי אבטחת המידע שיסייעו לה בתהליך ההשקעה

קרן ההון סיכון גלילות קפיטל, שמתמחה בתחום הסייבר, משיקה קהילה שתחבר סטארט-אפים ישראלים עם מנהלי אבטחה בכירים מהעולם. הקהילה, Cybersecurity Innovators, כוללת מעל 50 סמנכ"לי אבטחת מידע (CISO) של ארגונים גדולים בעולם, בהם מקדונלד'ס, קולגייט-פלמוליב, סמסונג, ברקליס ועוד. הקהילה פתוחה גם למנהלים נוספים.

לדברי המשקיע אריק קליינשטיין מגלילות, העומס על מנהלי אבטחת מידע הוא גדול והם מתקשים לקבל החלטות בגלל ריבוי פתרונות אבטחה. קליינשטיין מציין כי חברת הייעוץ גרטנר, למשל, סוקרת בעיקר את החברות הגדולות, אך מנהלי אבטחת המידע צריכים להכיר גם את היכולות של חברות יותר קטנות. גלילות הכינה מאגר שכולל 260 חברות סייבר ישראליות, שהן חברות שכבר פיתחו מוצר בשל.

"למרות שהקהילה נועדה למנהלים בכירים, היא תועיל ליזמים לא פחות, משום שאפילו שאינם חברים בקהילה - היזמים יקבלו חשיפה אדירה למקבלי ההחלטות של החברות הגלובליות המובילות בעולם", ציין קובי סמבורסקי, מייסד ושותף מנהל בגלילות.

קליינשטיין מציין כי האינטרס של הקרן הוא לא מיידי אלא לטווח הארוך. הוא ציין כי הקרן נעזרת במנהלי אבטחת המידע בבדיקת נאותות של סטארט-אפים, וכי החיבור ההדוק איתם עוזר גם לחברות הפורטופליו שלהם.

גם חברת ההשקעות Team8 משתפת פעולה עם מנהלי אבטחת מידע, אך באופן שונה. בחודש יולי האחרון הגיעו לאירוע של החברה בארץ 100 מנהלים של חברות בינלאומיות גדולות, בהם נציגים של וולמארט, איירבוס, מיקרוסופט ואחרות. אולם Team8 פועלת באופן שונה מקרן הון סיכון, וחלק מאותם מנהלי אבטחת מידע הם שותפים אסטרטגיים של החברה ולוקחים חלק בזיהוי צרכים, תהליכי חשיבה על פתרונות אבטחה ולעתים גם הטמעה שלהם בארגון.

קרן נוספת שמנסה לתת ערך לחברות הפורטפוליו שלה באמצעות שיתופי פעולה עם מנהלי אבטחת מידע וכן עם יזמים בתחום היא קרן CyberStarts, שהוקמה על ידי גילי רענן לפני כשנה וחצי. בקרן משקיעים גורמי מפתח בתחום הסייבר, בעיקר יזמים. המטרה היא לנצל את הקשרים שלהם כדי לזהות השקעות מעניינות, וכדי למנף אותם להצלחת הסטארט-אפים.

עם זאת, בגלילות מציינים כאמור כי המטרה שלהם היא לא הטמעה מובנית של מנהלי אבטחת המידע בתהליך ההשקעה, אלא ניסיון לעזור לכל הצדדים לייעל את שיתופי הפעולה. בשנים האחרונות, בגלל ההון הרב שזורם לקרנות ההון סיכון ולתעשיית ההייטק, יש תחרות גדולה בין המשקיעים על השקעה בסטארט-אפים. לכן הקרנות עושות מאמצים על מנת לבלוט ולהדגיש את הערך שלהן לתעשייה, וספציפית לחברות בהן הן משקיעות.