חיים ביבס: השלטון המקומי יממן שליש מפרויקטים להתחדשות עירונית וחיזוק מבנים בפריפריה

למרות הצהרה זאת, יו"ר המרכז לשלטון מקומי מתנה את הצעד בכך שהממשלה תשלים את מימון הפרויקטים • כמו כן הוא הודיע כי המרכז מתנגד להארכת תמ"א 38 ללא הסדרה תקציבית של התחדשות עירונית ביישובי הפריפריה

חיים ביבס / צילום: איל יצהר
חיים ביבס / צילום: איל יצהר

הרשויות המקומיות יקצו שליש מהתקציבים הנדרשים לקידום פרויקטים של התחדשות עירונית ביישובי הפריפריה, ובתנאי שהממשלה תקצה את יתרת הסכומים הנדרשים: כך הודיע ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות ויו"ר המרכז לשלטון מקומי, חיים ביבס, במכתב שכתב היום (ג') לחברי הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הולנת"ע) שבמועצה הארצית לתכנון ולבנייה. אלה דנים עכשיו בהמשך הפעלת תמ"א 38, עד לסיומה באוקטובר 2022, כפי שנקבע בהחלטה משותפת של כל הגופים הממשלתיים המעורבים.

ביבס הודיע, כי "השלטון המקומי מתנגד נחרצות לכוונת המדינה להאריך את תמ"א 38, ללא הסדרה של תקצוב מתאים לביצוע ברשויות המקומיות שבפריפריה".

לאור זאת הודיע, כי השלטון המקומי יפעל למימון כ-1/3 מעלות קידום הפרויקטים בפריפריה מתקציבי מפעל הפיס, ובלבד שהממשלה תשלים את המימון הנדרש.

"לא ניתן לממשלה לחמוק ממחויבותה לכלל אזרחי מדינת ישראל. המציאות הוכיחה שתמ"א 38 משרתת בעיקר את היזמים באזורי הביקוש, ולא נותנת מענה כלל ליישובי הפריפריה. החלטנו להרים את הכפפה ולהביא תקציב שיתקן את העוול וייתן מענה אמיתי להתחדשות עירונית בישראל - אם באמצעות תמריצים ואם באמצעות הסכמי גג. זאת, כדי שהתושבים יוכלו לגור בדירות ראויות, ללמוד במוסדות חינוך חדשים וליצור מעטפת תשתיות חיוניות עבורם", אמר ביבס.

.