מתאוששת לאחר קריסת המניה? עלייה בהכנסות יצרנית מדפסות התלת-ממד ננו דיימנשן

החברה, שמנייתה ירדה ב-82% בשנה האחרונה, פרסמה תוצאות מקדמיות לרבעון השלישי של 2019 • רשמה הכנסות שיא של 2.2 מיליון דולר ברבעון - צמיחה של 32% לעומת הרבעון המקביל וזינוק של כ-90% ביחס לרבעון הקודם

עמית דרור, מנכ"ל ננו דיימנשן /  צילום: דיוויד גארב
עמית דרור, מנכ"ל ננו דיימנשן / צילום: דיוויד גארב

מניית ננו דיימנשן   נסחרת היום (ה') בירידה חדה בבורסה בתל-אביב, למרות תחזית אופטימית שפרסמה החברה לקראת דוחות הרבעון השלישי. ננו דיימנשן מייצרת מדפסות תלת-ממד שמיועדות להדפסת רכיבים אלקטרוניים, והיא נסחרת במקביל בנאסד"ק ובתל-אביב לפי שווי שוק של כ-12 מיליון דולר, אחרי ירידה של 82% במחיר המניה בשנה האחרונה.

החברה פרסמה היום תוצאות מקדמיות לרבעון השלישי של 2019, ומדווחת על הכנסות שיא של 2.2 מיליון דולר  ברבעון זה. מדובר על צמיחה של 32% לעומת הכנסות שהתקרבו ל-1.7 מיליון דולר ברבעון המקביל, וצמיחה של כ-90% ביחס להכנסות ברבעון הקודם. עם זאת, הרבעון הקודם, השני של 2019, היה חלש, עם הכנסות נמוכות מציפיות החברה. כשננו דיימנשן פרסמה לקראת דוחות הרבעון השני אזהרה בנוגע לתוצאות הרבעון, היא גם עדכנה שהיא בוחנת חלופות אסטרטגיות, ושכרה בנק השקעות שייעץ לה בנושא.

בהודעה מהיום אין עדכון בנוגע לבחינת החלופות, אך בחברה מציינים את התגובה המהירה לחולשה שהתגלתה ברבעון השני. לדברי המנכ"ל עמית דרור, "במהלך הרבעון השני של השנה, זיהינו מספר גורמים שהאטו את פוטנציאל הצמיחה של החברה, ונקטנו פעולות מהירות על מנת לתת מענה לגורמים אלה. התוצאות המקדמיות של הרבעון השלישי מוכיחות כי התגובה המהירה והאסטרטגיה שלנו החזירו אותנו בחזרה למסלול תחרותי של צמיחה". דרור הוסיף כי המערכת החדשה של החברה מציגה יכולות מתקדמות ואפשרויות אפליקטיביות חדשניות, שעומדות בציפיות הלקוחות הקיימים ובצורכי לקוחות פוטנציאליים.

ננו דיימנשן אינה מפרטת בנוגע לשורה התחתונה הצפויה בדוחות הרבעון השלישי. ברבעון המקביל אשתקד רשמה החברה הפסד נקי של 3.6 מיליון דולר, וברבעון הקודם ההפסד הסתכם ב-1.2 מיליון דולר. לפי הודעת החברה, היא מכרה במהלך הרבעון שמונה מערכות DragonFly, שמתוכן ארבע נמכרו ללקוחות ביטחוניים בארה"ב. בכך מסתכמות המערכות שנמכרו מתחילת השנה ל-21; אתמול הודיעה ננו דיימנשן על השגת אבן-דרך משמעותית - מכירת מעל 50 מערכות DragonFly ברחבי העולם. עוד נכתב בהודעה מהיום שרבים מלקוחות החברה "הביעו אמון ורכשו שדרוג למערכת שברשותם".

נתון נוסף שמספקת החברה הוא שהיא סיימה את הרבעון השלישי עם יתרת מזומן של כ-5.5 מיליון דולר. החברה הודיעה בתחילת ספטמבר על הנפקה פרטית בהיקף ראשוני של 4.3 מיליון דולר.