טוויטר פספסה את ציפיות הרווח, והמניה צונחת במסחר המוקדם

הרווח עמדו על 17 סנט למניה, מתחת לציפיות האנליסטים לרווח של 20 סנט למניה • הכנסות טוויטר ברבעון זה הסתכמו ב-824 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים צפו כי תכניס 874 מיליון דולר • החברה צופה כי ברבעון הרביעי תכניס בין 940 מיליון למיליארד דולר

טוויטר / צילום: שאטרסטוק
טוויטר / צילום: שאטרסטוק

טוויטר  דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2019, ופספסה את ציפיות האנליסטים. מניות החברה ירדו בעקבות זאת.

רווחי החברה עמדו על 17 סנט למניה, מתחת לציפיות האנליסטים לרווחים של 20 סנט למניה. הכנסות טוויטר ברבעון זה הסתכמו ב-824 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים צפו כי תכניס 874 מיליון דולר. מדובר בצמיחה שנתית של 9%.

הרווח הנקי של החברה היה 37 מיליון.

מספר המשתמשים היומיים עליהם ניתן לבצע מוניטיזציה (mDAU), נתון שבא לתאר את המשתמשים שרואים מודעות בפלטפורמה, עמד על 145 מיליון ברבעון השלישי. ברבעון השני מספר המשתמשים היה 139 מיליון ו-124 מיליון ברבעון המקביל של שנה שעברה. הנתון צמח ב-17% בשנה, וב-4% לעומת הרבעון השני. מספר ה-mDAU מתחלק ל-30 מיליון בארה"ב, ו-115 מיליון משתמשים בינלאומיים. מאז הרבעון השני, טוויטר הפסיקה לדווח על מספר המשתמשים החודשיים הפעילים בפלטפורמה והחליפה אותה בשיטת מדידה זו. 

"למרות האתגרים שבו, הרבעון הנוכחי מאשר את האסטרטגיה שלנו להשיע בצמיחה לטווח הארוך. יש עוד עבודה כדי להציג מוצרים עם הכנסות משופרות. נמשיך לתעדף את מוצרי הפרסום שלנו לצד הבריאות של השיח בפלטפורמה וההשקעות שלנו לצמיחה ממשיכה של mDAU", הצהיר נד סיגל, סמנכ"ל הכספים של טוויטר.

בשבוע שעבר טוויטר הציגה עדכון נוסף למדיניות התכנים הפוגעניים שלה, ואמרה כי גם ציוצים של פוליטיקאים עשויים להיות מוסרים תחת המדיניות החדשה. ברבעון האחרון האקרים השתלטו על חשבונותיהם של מנכ"ל החברה ג'ק דורסי ושל השחקנית קלואי מורץ בשל פגמי אבטחה בפלטפורמה.

החברה צופה כי ברבעון הרביעי תכניס בין 940 מיליון למיליארד דולר.