לאחר השלמת המיזוג: DBSI חיסלה את ההשקעה בפוורפליט

חברת ההשקעות הפרטית בראשות יוסי בן-שלום וברק דותן מכרה מניות בתמורה לכ-11 מיליון דולר וסיכמה קרוב לשני עשורים של השקעה בחברה

יוסי בן שלום / צילום:  תמר מצפי
יוסי בן שלום / צילום: תמר מצפי

חברת ההשקעות DBSI מכרה את כל המניות שלה בחברת פוורפליט (powerfleet) - החברה שנוצרה ממיזוג החברה הישראלית פוינטר והחברה האמריקאית I.D. Systems. בכך סיימה DBSI פרק בן כמעט שני עשורים - תקופת ההשקעה שלה בפוינטר. DBSI השקיעה בפוינטר עוד ב-2002 כשנקראה נקסוס, ולאורך השנים ביצעה תהליכי השבחה שונים בה. פוינטר מספקת פתרונות בתחום של ניהול המשאבים הניידים (MRM), כמו שירותים מבוססי מיקום, ניהול ציי רכב ומעקב אחר נכסים. 

DBSI היא חברת השקעות פרטית בראשות יוסי בן-שלום וברק דותן. לאחר המיזוג של פוינטר החזיקה DBSI בכ-6.5% ממניות פוורפליט, שאותן מכרה לאחרונה בעסקה בהובלת ברק קפיטל חיתום בראשותו של צביקה מנס. מחיר המניה בעסקה היה 5.8 דולר, כך שהיקף המכירה מוערך בכ-11 מיליון דולר. פוורפליט נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 181 מיליון דולר.

בעת הדיווח על המיזוג בין פוינטר ל- I.D. Systems , סיפר בן-שלום ל"גלובס": "אני מלווה את פוינטר הרבה מאוד שנים, עוד כשהייתה נקסוס שמכרה ב-4 מיליון דולר והפסידה אותו סכום. עשינו עסקה שהצילה אותה מפשיטת רגל, לאורך השנים ביצענו תהליך ארוך עם הרבה השבחה: פעילות סלוקייטור, פוינטר, שגריר, Car2Go , פיצול שגריר ועוד, בהרבה מאוד טכניקות - הנפקה פרטית, אג"ח, החלפת מניות.

"לקחנו גם כסף הביתה לאורך השנים, כי אנחנו לא אוהבים להתווכח עם השוק, אבל אחרי שירדנו ל-20% מהחברה, עלינו חזרה ל-51% כשהמניה הייתה סביב 3 דולר. בשנה שעברה מכרנו (כ-8.5% מפוינטר למוסדיים ישראליים ב-10 מיליון שקל, ש.ח.ו) ואני מאוד שמח שמי שקנה מאיתנו מרוויח, ואף פעם לא מצטער שיכולתי להרוויח יותר".

DBSI הוקמה בשנת 2002 על-ידי ברק דותן, בנו של בועז דותן, אחר ממייסדי ענקית התוכנה אמדוקס, ויוסי בן-שלום, לשעבר סמנכ"ל הכספים של קונצרן כור. ברקורד שלה השבחות שווי מרשימות ואקזיטים מוצלחים בשורה של חברות פורטפוליו ציבוריות: סימטרון, דנאל, טלדור, שגריר, כפרית, ולאחרונה גם ראדא.