צ'ק פוינט מציגה צמיחה בהכנסות, אך הרווח נשחק בשל גידול בהוצאות התפעול

בשורה התחתונה הציגה צ'ק פוינט ברבעון השלישי רווח נקי של 188 מיליון דולר, ירידה של 5% מהרבעון המקביל • שויד: "הרווח למניה - 1.44 דולר - טוב מתחזיות האנליסטים ומהתחזיות שלנו. מה שעוזר לנו בצמיחה זה המעבר למודל של מנויים, שם נרשמה צמיחה של 13% בהכנסות"

גיל שוויד / צלם: תמר מצפי
גיל שוויד / צלם: תמר מצפי

חברת אבטחת המידע והסייבר צ'ק פוינט  סיימה את הרבעון השלישי של 2019 עם הכנסות של 491 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במקביל, צמחו ההכנסות הנדחות ברבעון השלישי ב-8% ל-1.24 מיליארד דולר. למרות זאת, הציגה החברה שחיקה מסוימת ברווחיה, על רקע גידול בהוצאות התפעול, ובהן גם ההוצאות הנרשמות בגין תגמול בניירות ערך.

צ'ק פוינט דיווחה היום, כי סיימה את הרבעון השלישי עם רווח תפעולי של 214 מיליון דולר, המשקף ירידה של 5.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בניכוי סעיפים חד-פעמיים, ירד הרווח התפעולי (הלא חשבונאי) ברבעון השלישי בשיעור מתון יותר של 1.6% לעומת הרבעון המקביל.

בשורה התחתונה הציגה צ'ק פוינט ברבעון השלישי רווח נקי של 188 מיליון דולר (1.25 דולר למניה), המשקף ירידה של 5% לעומת הרבעון המקביל. בניכוי סעיפים חד-פעמיים, רשמה החברה ברבעון השלישי רווח נקי (לא חשבונאי) של 217 מיליון דולר (1.44 דולר למניה), לעומת 219 מיליון דולר ברבעון המקביל.

עיקר ההבדל בין הרווח הנקי החשבונאי לרווח הנקי הלא חשבונאי נובע לדברי צ'ק פוינט מהוצאות חשבונאיות בהיקף של 29 מיליון דולר, שנרשמו בגין חלוקת אופציות ומניות למנהלי החברה ולעובדיה. תחזיות מוקדמות שפרסמו אנליסטים המסקרים את החברה צפו בממוצע כי צ'ק פוינט תציג ברבעון השלישי רווח נקי (לא חשבונאי) של 1.4 דולר למניה, והכנסות של 491 מיליון דולר.

גם תזרים המזומנים מפעילות שוטפת רשם ירידה קלה של 2% ל-244 מיליון דולר ברבעון השלישי. נכון לסוף ספטמבר השנה, החזיקה צ'ק פוינט במזומנים וני"ע סחירים בשווי של 4.06 מיליארד דולר, וזאת לאחר שהשתמשה במהלך החודשים יולי-ספטמבר בסכום של 323 מיליון דולר לצורך רכישה עצמית של מניותיה.

"במהלך הרבעון השלישי מנויי שירותי האבטחה שלנו המשיכו להביא לתוצאות עם צמיחה של 13%. עובדה זו הודגשה על-ידי אימוץ לקוחות מורחב של פתרונות הענן שלנו", אמר גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט. "המשכנו להגדיל את רוחב ההצעות שלנו ללקוחות עם הצגת CloudGuard Connect ו-CloudGuard Edge, המספקים לארגונים מניעת איומים מובילה בתעשייה המונעת על-ידי שירות ענן".

תוצאות הרבעון של צ'ק פוינט
 תוצאות הרבעון של צ'ק פוינט

איך הברקזיט ישפיע

בתדרוך לכתבים אמר שויד, כי "מדובר בתוצאות מאוד יפות. ההכנסות היו בדיוק ביעד שלנו והראו עלייה של 4%. הרווח למניה היה 1.44 דולר, שהוא טוב מתחזיות האנליסטים וטוב יותר מהתחזיות שלנו. מה שעוזר לנו בצמיחה שלנו זה המעבר למודל של מנויים, שם נרשמה צמיחה של 13% בהכנסות".

שויד ציין כי החברה ממשיכה להשיק מוצרים חדשים ולפתח טכנולוגיות חדשות, והדגיש כי "אנחנו עובדים קשה כדי להאיץ את קצב הצמיחה". לדבריו, החברה נמצאת כיום בעיצומו של מהלך למעבר ממכירת מוצרים למכירת שירותים למנויים, ועושה מאמצים רבים לחזק את המכירות בארה"ב, שגדלו ברבעון השלישי בקצב של 3%-2% בלבד.

בנוגע להשפעה אפשרית של הברקזיט על פעילות החברה, ציין שויד כי עדיין לא ברור האם יציאה של בריטניה מאירופה תשפיע לטובה או לרעה על צ'ק פוינט. "זה יכול להביא לעלייה בהכנסות שלנו או לירידה בהכנסות. אנגליה היא שוק מאוד חשוב עבורנו".

במקביל, פרסמה צ'ק פוינט את תחזיותיה לרבעון הרביעי של השנה, ולפיהן צופה החברה הכנסות של 527-557 מיליון דולר ורווח נקי לא חשבונאי למניה של 1.93-2.04 דולר. התחזית הממוצעת של האנליסטים לרבעון הרביעי של צ'ק פוינט הצביעה עד כה על ציפיות השוק לרווח נקי (לא חשבונאי) של 1.97 דולר למניה ולהכנסות של 543 מיליון דולר.