אירית איזקסון עוזבת את הבנק הבינלאומי לאחר קדנציה אחת

יו"ר דירקטוריון הבינלאומי, שנכנסה לתפקיד בסוף 2016, הודיעה כי בכוונתה לסיים את כהונתה כיו"ר הדירקטוריון וכדירקטורית בבנק בתום תקופת הכהונה לה נבחרה, ב-23 בפברואר • איזקסון היא האישה הראשונה והיחידה שהתמנתה לתפקיד יו"ר של בנק גדול בישראל

הבנק הבינלאומי דיווח כי "בישיבת הדירקטוריון שהתקיימה היום הודיעה יושבת ראש הדירקטוריון, אירית איזקסון, כי בכוונתה לסיים את כהונתה כיו"ר הדירקטוריון וכדירקטורית בבנק בתום תקופת הכהונה לה נבחרה, דהיינו עד 23 בפברואר 2020". ההודעה על מינויה של איזקסון, שהחליפה בתפקיד את רוני חזקיהו שעבר לשמש כחשכ"ל באוצר, קרתה בימים האחרונים של 2016, לפני קצת פחות משלוש שנים.

היא הצטרפה לבינלאומי לאחר שהייתה דירקטורית בבנק הפועלים ובאריסון החזקות ובשיכון ובינוי, ואף היתה יו"רית ישראכרט. עתה היא מסיימת כהונה אחת בלבד כיו"רית של הבנק שבשליטת צדיק בינו. הבינלאומי מתאפיין מזה שנים בבעל בית דומיננטי ומעורב ולצדו מנכ"לית ותיקה, סמדר ברבר צדיק, שמנהלת את הבנק יותר מ-12 שנים ושמחוברת היטב עם בעל הבית.

כך או כך, בעבר דווח כי היא האישה הראשונה והיחידה שהתמנתה לתפקיד יו"ר של בנק גדול בישראל. היא בנקאית מנוסה לאחר שעבדה שנים רבות בבנק לאומי, כיהנה כדירקטורית בבנק הפועלים והייתה יו"ר חברת כרטיסי האשראי ישראכרט.

הבינלאומי נסחר לפי שווי שוק של כ-9.8 מיליארד שקל, לאחר שטיפס כ-28% מתחילת השנה, וזאת לעומת עליה דומה של 27% שרשם מדד הבנים הגדולים באותה התקופה.