דיווח: ענקית כריית הביטקוין הסינית נערכת להנפקת מניות בוול סטריט

דויטשה בנק צפוי להוביל את ה-IPO של חברת ביטמיין, שעל פי דיווח באתר חדשות סיני, הגישה ל-SEC בקשה לאישור הנפקה • המתחרה Canaan תנסה לגייס בהנפקה בנאסד"ק 400 מיליון דולר

מכונות כריית ביטקוין מתוצרת ביטמיין / צילום: רויטרס
מכונות כריית ביטקוין מתוצרת ביטמיין / צילום: רויטרס

חברת Bitmain Technologies הסינית, היצרנית המובילה בעולם של מכונות כרייה למטבעות דיגיטליים, הגישה באופן חשאי בקשה לאישור של הנפקת מניות ראשונית לציבור (IPO) לרשות ניירות ערך בארה"ב (SEC) - כך על פי דיווח הבוקר באתר החדשות הסיני Tencent News.

מהדיווח באתר הסיני עולה, כי ביטמיין שכרה את שירותיו של ז'ה הוואה, נציג לשעבר של בורסת נאסד"ק בסין, כיועץ לחברה לקראת אפשרות ההנפקה בארה"ב. מוקדם יותר השבוע הודיעה אחת המתחרות הגדולות של ביטמיין, חברת Canaan Creative הסינית, כי הגישה בקשה לקראת IPO בנאסד"ק, שבה היא תנסה לגייס 400 מיליון דולר.

על פי הדיווח היום, את ההנפקה של ביטמיין יוביל דויטשה בנק הגרמני. באתר Tencent לא ציינו מהו הסכום שהחברה הסינית מעוניינת לגייס ב-IPO. עם זאת, על פי דיווח שפורסם באתר בלומברג ביוני האחרון, ביטמיין רצתה לגייס בהנפקה בארה"ב סכום בטווח של 500-300 מיליון דולר. זהו סכום נמוך משמעותית בהשוואה ליעד קודם שהציבה לעצמה ביטמיין, כשביקשה לגייס 3 מיליארד דולר בהנפקת מניות ראשונית בבורסת הונג קונג (HKEX). בסופו של דבר, ביטמיין ביטלה את אותה בקשה במרץ האחרון.

אתמול (יום ג') הודיעה ביטמיין על שינוי מבני, שבמסגרתו עוזב את תפקידו בחברה המייסד והמנכ"ל השותף, מיקרי ז'אן, ויחליפו בתפקיד המייסד השותף השני, ז'יהאן וו. בדצמבר 2018, כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", ביטמיין הודיעה על סגירת מרכז הפיתוח שלה בישראל, שנוהל על-ידי גדי גליקברג. ההחלטה התקבלה על רקע צניחת מחירו של הביטקוין ושל כלל שוק המטבעות הדיגיטליים בסוף השנה שעברה. שער הביטקוין (BTC), שצנח ב-73% בשנה שעברה, נע הבוקר בממוצע סביב 9,250 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap, לאחר עלייה של 140% מתחילת 2019. בחודש האחרון עלה מחיר הביטקוין בכ-10%.

כפי שדיווחנו ב"גלובס", בסוף השבוע זינק מחיר הביטקוין על רקע הצהרה של נשיא סין, שי ג'ינפינג, שלפיה מדינתו רוצה להאיץ את פיתוח טכנולוגיית הבלוקצ'יין וליטול "תפקיד מוביל" בתחום. הצהרה זו עשויה לרמז על השקתו הקרובה של יואן דיגיטלי על-ידי הבנק המרכזי של סין, שבשנים האחרונות מקדם פיתוח של מטבע דיגיטלי ריבוני.

על פי דיווחים בתקשורת הסינית, הקונגרס הלאומי העממי - הפרלמנט של סין - אישר בסוף השבוע הצעת חוק, שמטרתו לקדם פיתוח טכנולוגיות של מטבעות קריפטוגרפיים לשימושים מסחריים. על רקע הדיווחים האלה, נרשמו בתחילת השבוע עליות חדות במניות של חברות הטכנולוגיה בסין.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.