מייסד טוויטר השתתף בהשקעה של 10 מיליון דולר במיזם להקמת בורסת קריפטו בארה"ב

ג'ק דורסי נמנה עם המשקיעים בסטארט-אפ CoinList, בגיוס שהובילה קרן ההון סיכון Polychain Capital • דורסי עומד גם בראש סטארט-אפ הפינטק Square, שמוקדם יותר השנה השיק את יחידת הקריפטו שלו

מנכ"ל ומייסד טוויטר ג'ק דורסי / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס
מנכ"ל ומייסד טוויטר ג'ק דורסי / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס

פלטפורמת הנפקות הקריפטו האמריקאית CoinList גייסה 10 מיליון דולר בסבב גיוס חדש ממשקיעים, ובהם מייסד ומנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי. ל"וול סטריט ג'ורנל" נודע היום כי סבב הגיוס הובל על ידי קרן ההון סיכון Polychain Capital, שקרן גידור הקריפטו שלה ניהלה בשנה שעברה נכסים בשווי מיליארד דולר.

באמצעות ההשקעה החדשה מתכננת קוינליסט, שהוקמה לפני כשנתיים בסן פרנסיסקו, להשיק את בורסת הקריפטו CoinList Trade, ולצדה ארנק למטבעות דיגיטליים ושירותים נלווים נוספים. לדברי קוינליסט, החברה תמכה עד היום בהנפקות מטבעות דיגיטליים בהיקף של יותר מ-800 מיליון דולר.

"שוק הקריפטו זקוק לפלטפורמה אמינה להשקת פרויקטים חדשים. קוינליסט מובילה את התעשייה בתפקיד זה, ומסחר הוא הצעד ההגיוני הבא עבורה", אמר דורסי, המוכר כתומך ותיק בביטקוין, המטבע הדיגיטלי המוביל. מלבד תפקידו בטוויטר, דורסי הוא גם מייסד ומנכ"ל סטארט-אפ הפינטק Square, שמוקדם יותר השנה השיק גם הוא יחידת קריפטו תחת השם Square Crypto, במטרה להרחיב את אימוץ הביטקוין בעולם כאמצעי תשלום.

אנדי ברומברג, נשיא ומייסד שותף של קוינליסט, אמר באחרונה בראיון לאתר The Block כי הוא צופה טוקניזציה (הנפקת אסימונים או מטבעות דיגיטליים לשירותים שונים) של נכסים פיננסיים מסורתיים, אף כי לדעתו זה ייקח זמן רב יותר מכפי שרבים בתעשייה מצפים.

הביטקוין נסחר היום בצהריים במחיר ממוצע של 9,130 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. מחיר הביטקוין זינק בסוף השבוע האחרון בעקבות הצהרה של נשיא סין, שציין את הפוטנציאל הגדול הטמון בבלוקצ'יין - הטכנולוגיה שעליה מתבססים רוב המטבעות הדיגיטליים. מחיר הביטקוין עלה השנה יותר מפי שניים, אבל הוא עדיין נמוך משמעותית מהשיא של כל הזמנים שלו, שנקבע בדצמבר 2017, ברמה של 20 אלף דולר.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.