לקראת הנפקת מניות בשנה הבאה? מימון ישיר גייסה 510 מ' ש' באג"ח

המימון נעשה על ידי החברה, שבניהול ערן וולף, על מנת להמשיך ולצמוח במתן אשראי

מנכ"ל מימון ישיר, ערן וולף  / צילום: מימון ישיר
מנכ"ל מימון ישיר, ערן וולף / צילום: מימון ישיר

בדרך להנפקה ראשונית של מניותיה, שעשויה לקרות כבר בשנה הבאה, חברת אשראי החוץ בנקאי מימון ישיר שמקבוצת ביטוח ישיר השלימה אמש גיוס הנפקת סדרת אג"ח פרטית למוסדיים בהיקף של כ-510 מיליון שקל. המימון נעשה על ידי החברה, שבניהול ערן וולף, על מנת להמשיך ולצמוח במתן אשראי.

בגיוס שהובל על ידי חברת החיתום של לאומי פרטנרס שלצידה פעלו גופי החיתום של אייפקס, ברק קפיטל, ווליו בייס ואקסלנס, נרשמו ביקושים גבוהים של פי 1.5 מהיקף הגיוס המתוכנן כאשר הריבית הצמודה למדד נסגרה במכרז על 1.6% לעומת ריבית המקסימום שעמדה על 2.4%. החוב מגובה בשעבוד ראשון על תיק הלוואות,  כאשר תיק ההלוואות המשועבד יעמוד על 40% הלוואות רכב לכל הפחות וגובה ההלוואה ממוצעת בתיק המשועבד לא יעלה על 80 אלף שקל. משרד מ.פירון ושות' ליוו את ההנפקה.

בחברה מסבירים כי "הגידול העקבי בפעילות החברה לאורך השנים נובע מהצמיחה בפעילות העמדת ההלוואות אשר באה לידי ביטוי בגידול בהיקף תיק האשראי". עוד הם מפרטים כי במהלך המחצית הראשונה של שנת 2019 מימון ישיר רשמה צמיחה בשיעור של כ-10% בהעמדת ושיווק הלוואות ללקוחות לעומת התקופה אשתקד. החברה העמידה ושיווקה הלוואות חדשות בהיקף של כ-2.7 מיליארד שקל, מתוכן המחתה על דרך המכר הלוואות בסך של כ-1.8 מיליארד שקל לבנקים ולגופים מוסדיים.

מימון ישיר עוסקת במתן אשראי צרכני למגוון מטרות ובראשן הלוואות לרכישת כלי רכב וצדן הלוואות צרכניות לכל מטרה והלוואות לרכישות בסכומים גדולים בבתי עסק. נכון ליום 30 ביוני 2019, מימון ישיר מנהלת כ-8.5 מיליארד שקל הלוואות פעילות (כולל צדדים שלישיים). מימון ישיר מוחזקת על ידי קבוצת ביטוח ישיר (81%) וקופות הגמל של אלטשולר שחם (19%).