המטוס שישמש את רה"מ והנשיא יבצע טיסת מבחן ראשונה בקרוב

בימים הקרובים מטוס הבואינג 767-300, שהוסב במהלך שלוש השנים האחרונות בחטיבת התעופה של תע"א לקראת הפיכתו למטוס שישמש את ראש הממשלה ונשיא המדינה, יבצע את טיסת המבחן הראשונה שלו

המטוס לראשי המדינה / צילום: אלון רון
המטוס לראשי המדינה / צילום: אלון רון

התעשייה האווירית חושפת את המטוס החדש של ראשי המדינה: בימים הקרובים מטוס הבואינג 767-300, שהוסב במהלך שלוש השנים האחרונות בחטיבת התעופה של החברה לקראת הפיכתו למטוס שישמש את ראש הממשלה ונשיא המדינה, יבצע את טיסת המבחן הראשונה שלו. עלות ההסבה של המטוס, שהעבודות עליו נעשו בסודיות רבה, הוערכה ביותר מ-700 מיליון שקל.

בתע"א אמרו היום (ה') כי המטוס יוכל לטוס בטיסה ישירה ורציפה ללא צורך בנחיתות ביניים עד לסין ויפן במזרח ועד לארה"ב וברזיל במערב. במטוס מותקנות מערכות קשר מתקדמות ומוצפנות שמאפשרות לנשיא או לראש הממשלה לקיים קשר רציף על הגורמים השונים בעודם באוויר והרחק מגבולוןת המדינה. בתע"א הוסיפו כי המטוס עונה על כל דרישות הביטחון המורכבות שהוכתבו מאופי משימתו.

טיסות המבחן שצפויות למטוס אמורות לחתום את תהליך ההסבה הממושך שלו: תע"א היא אחת החברות היחידות בעולם שמסוגלות לתכנן, לפתח, להסב ולרשיין מטוסים - ועל פעילות זו אמונה חטיבת התעופה שלה ובראשה יוסי מלמד: "התצורה והטכנולוגיות של המטוס מבטאים את היכולת הטכנולוגית הייחודית של מומחי ועובדי חטיבת התעופה שכחלק מקו העסקים שלה הם מסבים מטוסי נוסעים ישנים לתצורות אחרות כמו מטוסי תידלוק אווירי, מטען ומודיעין", נמסר מתע"א.

עוד אמרו בחברה כי "מטוס ראשי המדינה החדש כולל מערכות מתוחכמות שתוכננו, יוצרו והורכבו בתע"א כדי שיוכל לשמש את ראשי המדינה בעשורים הבאים".