פנינה רוזנבלום שוב מתמרקת לקראת הנפקה בבורסה ומעוניינת לגייס 25 מיליון שקל

לאחר ניסיונות קודמים שלא יצאו לפועל, אשת העסקים שואפת להנפיק פעילות המשלבת בין מוצרי קוסמטיקה קיימים למוצרים המשלבים קוסמטיקה ו-CBD, החומר הפעיל הלא ממסטל בקנאביס • משקיעי דגל המיועדים להצטרף לחברה: אלטשולר שחם, עדי צים, חיים הורביץ ורמי לוי

לאחר ניסיונות קודמים שלא נחלו הצלחה, שוב פועלת אשת העסקים פנינה רוזנבלום להנפיק חלק מעסקיה בבורסה בתל-אביב. הפעם המדובר בחברת פנינה רוזנבלום קנאביס (PRC), אשר שואפת להיות חברת הקנאביס הראשונה שתבצע הנפקה ראשונית (IPO) ולא תמוזג לשלד נסחר. החברה ערכה בסוף השבוע מצגת למשקיעים בשוק ההון, וככל הידוע היא מעוניינת לגייס 25 מיליון שקל לפי שווי של כ-100 מיליון שקל לפני הכסף. מדובר בשווי נמוך מזה שאליו כיוונה רוזנבלום לפני כמה חודשים, כשכל סקטור הקנאביס נסחר בשוויים גבוהים הרבה יותר.

על-פי המצגת, נראה כי החברה המיועדת להגיע לשוק ההון כוללת לא רק עסקי קנאביס, כאשר תחום זה נועד לתת לחברה את פן החלום הדרוש להנפקה. החברה תהיה הבעלים של 26 מוצרי קוסמטיקה שכבר היום משווקים תחת המותג "פנינה רוזנבלום", ואת הזכות להמשיך לשווקם תחת מותג זה. למוצרים הללו כבר יש הסכמי סחר קיימים עם הגורמים הרלוונטיים בישראל, ולדברי החברה - רווחיותם גבוהה. כמו כן יעוברו לידי החברה שבעה מוצרים המשלבים בין מוצרי הקוסמטיקה של פנינה רוזנבלום לבין CBD, החומר הפעיל הלא ממסטל בקנאביס. בהמשך יפותחו, לדברי החברה, מוצרי קוסמטיקה נוספים המכילים CBD.

החברה הציבה לעצמה יעד הכנסות של 36 מיליון דולר ממוצרי הקנאביס בשנה החמישית לפעילותה. זאת בנוסף להכנסות ממוצרי הקוסמטיקה הקיימים - העומדות היום על 3.5 מיליון דולר, ועל-פי הערכות החברה, ישמרו על יציבות. הרווח התפעולי בשנה החמישית צפוי, על-פי החברה, לעמוד על 10 מיליון דולר.

במדינות רבות בעולם, בעיקר באירופה, נמכרים מוצרי קוסמטיקה ודרמטולוגיה המכילים CBD, ללא המגבלות המושתות על מכירת קנאביס. השוק הזה הוא היום תחרותי למדי, וגם תלוי אופנה: אין הוכחות חד-משמעיות שהמוצרים הם אכן בעלי פעילות דרמטולוגית משמעותית, ולא ברור עד כמה יהווה דווקא רכיב זה אטרקציה במכירת מוצרי קוסמטיקה בעתיד. בישראל מכירתם של המוצרים הללו עדיין אסורה.

מעריכה כי תשווק בחו"ל ב-2020

החברה מעריכה כי כבר ב-2020, תוכל לשווק את מוצרי ה-CBD בחו"ל. באנגליה הוקמה חברה-בת, אשר חתמה על הסכם יצור עם מפעל אנגלי, והכוונה היא לצאת מאנגליה לשיווק המוצרים הללו בכל אירופה. כמו כן לחברה רישיון לשיווק מוצריה בקנדה, והיא מעריכה כי החל מסוף השנה כבר יהיה לה גם אישור לשווקם בארה"ב. ב-2021 מקווה החברה למכור גם מוצרי מזון המכילים CBD.

באשר לשוק האמריקאי, לחברה יש הסכם עם חברה בשם SHI, בשליטת מגיש הטלוויזיה האמריקאי לארי קינג, דרכה יופצו מוצרים של החברה לגיל השלישי. SHI תקים אתר אמריקאי שיפיץ את המוצרים הללו בארה"ב, תמורת אחוזים מן ההכנסות לחברת פנינה רוזנבלום קנאביס, וכן תקים אתר ישראלי, שמרווחיו תקבל החברה הישראלית 30%. עוד מתוכנן שיווק דרך Ebay ואמזון וכן קמפיין שיווק בפייסבוק.

פנינה רוזנבלום מחזיקה היום ב-100% מהחברה. משקיעי הדגל המיועדים להצטרף אליה הם עדי צים (שהוביל את מצגת החברה), חיים הורביץ, אלטשולר שחם ורמי לוי.

פנינה רוזנבלום מוכרת בעשורים האחרונים כמנהלת חברת הקוסמטיקה הקרויה על שמה. רוזנבלום נולדה בפתח-תקווה ב-1954 וגדלה במשפחה דלת-אמצעים. היא החלה את הקריירה שלה בתחום הדוגמנות, שירתה בלהקה צבאית אך השתחררה מצה"ל לאחר שבעה חודשים. אחרי שחרורה הייתה שחקנית ודוגמנית פופולרית, אשת יחסי ציבור, כותבת טורים, ובשנים האחרונות כיכבה בסדרות מציאות, בהן "רוקדים עם כוכבים" ו"המרוץ למיליון". את חברת ייצור הקוסמטיקה והטואלטיקה הקרויה על שמה הקימה רוזנבלום ב-1989. 

כאמור, מדובר בפעם השלישית שבה שמה של רוזבלום נקשר לניסיון הנפקה. כבר בשנת 1993 הכינה רוזנבלום תשקיף, אולם תוכנית ההנפקה נגנזה אז בעקבות נפילת שערי המניות. בשנת 2005 שוב עלה נושא הנפקת החברה על הפרק, כשהפעם ייעדה רוזנבלום את כספי הגיוס לפיתוח תחום מזון הבריאות וכן להרחבת הפעילות בקטגוריות של התכשיטים וצבעי השיער, תחומים שאליהם נכנסה בזמנו, כמו גם לפיתוח תחומי פעילותה המסורתיים, טואלטיקה וקוסמטיקה.

בראיון שהעניקה ל"גלובס" טענה רוזנבלום בזמנו כי "השם פנינה רוזנבלום הוא שם שיכול לסחוף את המשקיעים. לאורך כל ההיסטוריה זו חברה שמאופיינת בסולידיות בניהול. חברה שעברה מיתון, אינתיפאדה, מלחמה בעיראק - ועוד גדלה. עברנו את כל התקופה הזו ושמרנו על רווחיות".