משאירה את הר הגעש מאחור: אורמת מעלה תחזיות ונסחרת בשווי שיא

הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם ב-15.6 מיליון דולר, עלייה של כ-47% מהרבעון המקביל • בנטרול תחנת הכוח המושבתת פונה שבהוואי, החברה עקפה את תחזית הרווח

יצחק אנג'ל, מנכל אורמת / צילום: איל יצהר
יצחק אנג'ל, מנכל אורמת / צילום: איל יצהר

תחנת הכוח פונה שבהוואי - שסגורה כבר כשנה וחצי בשל התפרצות הר געש - עדיין מכבידה על התוצאות של חברת האנרגיה הגיאותרמית אורמת  , אך לא מפריעה לחברה להעלות תחזיות שנתיות ולמניית אורמת להיסחר ברמות שיא.

אורמת פרסמה בלילה את דוחות הרבעון השלישי, שבהם הציגה תוצאות נמוכות מעט מתחזיות האנליסטים, על רקע המשך הסגירה של תחנת פונה. בנטרול פונה, החברה עקפה את תחזית הרווח. התחנה צפויה לחזור לפעילות ולהגיע לכושר הייצור המלא שלה עד סוף הרבעון השני של 2020.

אורמת נסחרת בבורסות ניו יורק ותל אביב בשווי כ-3.9 מיליארד דולר. בעלת המניות הגדולה בחברה היא ORIX היפנית שמחזיקה ב-21.6% מהמניות בשווי נוכחי של כ-839 מיליון דולר, כשנתיים לאחר שרכשה אותן מקרן פימי ומשפחת ברוניצקי בכ-630 מיליון דולר.

לאורמת שני מגזרי פעילות: מגזר החשמל, בו היא מחזיקה בבעלות על תחנות כוח, ומגזר המוצרים בו היא מקימה תחנות עבור אחרים. בשנים האחרונות היא הרחיבה את פעילותה גם לתחומים נוספים. הכנסות מגזר החשמל צמחו ב-6.1% ל-124 מיליון דולר ותחום המוצרים ירד ב-11.2% ל-43 מיליון דולר. ההכנסות האחרות זינקו כמעט פי 3 ל-3.5 מיליון דולר.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-15.6 מיליון דולר, עלייה של כ-47% מהרבעון המקביל, והרווח הנקי למניה הגיע ל-30 סנט, או ל-35 סנט בנטרול תחנת פונה (שכרגע דורשת מאורמת הוצאות מסוימות אך עדיין לא מייצרת לה הכנסות). ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות), עלה ב-13% והסתכם ב-85.5 מיליון דולר, או 87 מיליון דולר בנטרול השפעת פונה.

יצחק אנג'ל, מנכ"ל אורמת, אמר בהקשר זה כי כל המבטחים החלו לשלם לחברה את עלויות ההקמה מחדש, אך מספר מבטחים דחו את התביעה בגין הכיסוי על אובדן הכנסות, ואורמת הגישה נגדם תביעות. לדבריו, התביעות לא ישפיעו על התוכנית להפעלה מחדש של התחנה.

כאמור, אורמת מעלה את התחזית השנתית, והיא מצפה שההכנסות יגיעו ל-731-743 מיליון דולר (לעומת 740-742 מיליון דולר קודם לכן), כאשר מגזר החשמל יתרום 535-540 מיליון דולר ומגזר המוצרים - 185-190 מיליון דולר. ה-EBITDA השנתי יסתכם ב-385-390 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת ל-375-385 מיליון דולר.