עור גדול: פואמיקס מתמזגת עם מנלו האמריקאית המפתחת תרופות לגירוד, לחברה חדשה עם מגוון מוצרי רפואת עור

פואמיקס נסחרת לפי שווי של 264 מיליון דולר ואילו מנלו בשווי של 125 מיליון דולר • המיזוג מקנה לבעלי המניות של פואמיקס כ-59% מהחברה הממוזגת ולבעלי מנלו כ-41% • הפער בין ההחזקות מייצג פרמיה של 18% עבור משקיעי מנלו, הנובעת מהערך הטמון, לדעת החברות, במוצרי החברה

חברת התרופות פואמיקס, שצמחה בישראל והנפיקה בנאסד"ק ב-2014, הודיעה היום על כוונתה להתמזג עם חברת Menlo Therapeutics האמריקאית. המטרה היא ליצור חברה משותפת עם מגוון מוצרים מסחריים בתחום רפואת העור. פואמיקס נסחרת לפי שווי של 264 מיליון דולר ואילו מנלו בשווי של 125 מיליון דולר.

המיזוג מקנה לבעלי מניות פואמיקס כ-59% מהחברה הממוזגת, כלומר הפער בין ההחזקות הצפויות, נמוך מפערי השווי בין החברות. הפרמיה לה זוכים בעלי מניות מנלו נובעת מן הערך הטמון, לדעת החברות, במוצרים של חברה זו, שעדיין נמצאים בשלב הניסויים הקליניים. אם המוצרים של מנלו יכשלו בניסויים, יעלה חלקם של בעלי מניות פואמיקס המקוריים בחברה הממוזגת ל-76% (אם אחד הניסויים ייכשל) או אפילו ל-82% (אם שני הניסויים יכשלו).

פואמיקס קיבלה לאחרונה אישור שיווק בארה"ב למוצר הדגל שלה לטיפול באקנה באמצעות אנטיביוטיקה המוטמעת בקצף (התרופה זכתה לאחרונה גם לשם מסחרי: Amzeeq). לחברה מוצרים נוספים בצנרת המוצרים, ביניהם מוצר שאמור להגיע לשוק במהלך 2020: אנטיביוטיקה בקצף לטיפול במחלת העור הזיהומית רוזציאה.

עם קבלת אישור השיווק למוצר הדגל, הודיעה פואמיקס גם על חתימת הסכם קו אשראי של 20 מיליון דולר אחרי שביולי גייסה 64 מיליון דולר בהון וחוב. בסוף הרבעון השני היו בקופת החברה 70 מיליון דולר. למנלו היו 109 מיליון דולר בקופה נכון לסוף הרבעון השני. בהודעת החברות נאמר כי יחד יהיה להם סכום שיספיק עד סוף הרבעון השני של 2021.

המוצרים המובילים של פואמיקס היום הם גרסאות קצף של מוצרים גנריים. לעומת זאת המוצר של מנלו הוא טיפול חדש לגמרי בהתוויות אליהן הוא מיועד. בכך המיזוג מהווה עליית מדרגה לפואמיקס לעבר התבססותה כחברת תרופות חדשנית.

מנלו נמצאת בניסויים קליניים מתקדמים במוצר לטיפול בגירוד בעור הנובע מחלה בשם גרד קשירתי (Prurigo Nodularis). המחלה הכרונית הזו גורמת לחולים בה להתגרד עד זוב דם. במקרים הקשים הם מטופלים היום על ידי תרופות בעלות תופעות לוואי חמורות, כמו תרופות לטיפול בסרטן או אופיאטים. המוצר שפיתחה מנלו נמצא בניסוי גם לטיפול בסוגי גרד נוספים, ממקורות אחרים. המוצר נמצא בשלב III של הניסויים באירופה ובארה"ב. התוצאות צפויות להתפרסם במהלך מרץ-אפריל של 2020.

כמו כן, קיומו של מוצר מבטיח נוסף בצנרת, יכול להגן על פואמיקס מפני "בלוז השיווק", ירידה שמתרחשת לפעמים בערכן של מניות חברות ביומד בתקופה הראשונה אחרי השקת המוצר, אחרי שחלפו האירועים הבינאריים, כמו תוצאות ניסויים וציפייה לאישור, שעבורם הגיעו למניה המהמרים, ולפני שנבנה בסיס הכנסות יציב עבורו עשויים להגיע המשקיעים הסולידיים יותר. באמצעות המיזוג עם מנלו, מוסיפה פואמיקס לעתיד הקרוב שלה עוד מספר אירועים בינאריים מעניינים.

מניית פואמיקס עלתה אתמול 9% לפני פרסום ההודעה, בין היתר על רקע ציפייה לפרסום דוחות החברה, שילוו בשיחת ועידה שבה צפויה פואמיקס לפרט לגבי תוכניותיה לשיווק מוצר הדגל שלה לטיפול באקנה. פואמיקס כבר החלה לבנות את מערך השיווק, והמוצר של מנלו ישווק גם הוא על ידי הצוות שפואמיקס כבר החלה לגייס. כמה מבכירי פואמיקס, בין היתר מנכ"ל החברה דיוויד דומזלסקי, היו בעבר בכירים בחברת רפואת העור ובריאות האישה Warner Chilcott, כך שברשותם ניסיון בשיווק תרופות מתחום זה. דומזלסקי יהיה גם מנכ"ל החברה הממוזגת. מנכ"ל מנלו סטיב בסטה ימונה לדירקטור.

דומזלסקי אמר היום כי: "השילוב בין פואמיקס ומנלו יוצר חברה מובילה בתחום מחלות העור עם מספר מוצרים בשלבים מתקדמים שיכולו גם הם ליהנות ממערך השיווק שאנחנו בונים למוצר המוביל שלנו, אמזיק. המוצר שפיתחה מנלו הוא תרופה פורצת דרך למחלה שאין לה היום טיפול ייעודי. נמשיך להביא מוצרים חדשניים לשוק". מניית פואמיקס נסחרה היום לפני ההודעה במחיר נמוך ב-29% מזה בו הונפקה ב-2014. הירידות הגיעו בעיקר על רקע גיוסי ההון הגדולים שביצעה החברה, וכן על רקע ניסוי מהותי שנכשל ב-2017 והוביל לצניחה של כ-50% במחיר המניה ביום אחד. 

את חברת פואמיקס בעסקה ייצגו עורכי הדין, עוה״ד דיוויד שרתוק, ד״ר מיכאל בריקר, יונתן נתן ודייוויד גלאט ממיתר ליקוורניק גבע לשם טל שעבדו בשיתוף פעולה עם עורכת הדין מארי גביסון ממשרד סקאדן האמריקאי ויובל מידר מ-Hfn שייצג את צנחו בארץ ו-Latham בארה״ב.

בנק ההשקעות ברקליס ליווה את העסקה.