השקל נחלש מול הדולר והאירו על רקע ההסלמה הביטחונית

הדולר קופץ ב-0.5% מול השקל לרמה של 3.516 שקלים, והאירו מוסיף 0.55% לערכו לרמה של 3.881 שקלים • פריקו: "אי-הוודאות בשווקים על רקע המצב הביטחוני גורמת לביקוש ער לדולר"

מכונת דפוס של דולרים / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
מכונת דפוס של דולרים / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

שוק המט"ח נפתח הבוקר (ג') בתנודתיות חדה על רקע ההסלמה במצב הביטחוני. הדולר קופץ ב-0.5% מול השקל לרמה של 3.516 שקלים, והאירו מוסיף 0.55% לערכו לרמה של 3.881 שקלים.

בעקבות החיסול בעזה, בו נהרגו בהאא' אבו אל-עטא, מפקד בכיר בארגון הג'יהאד האסלאמי, ואשתו, הוכרזה היום כוננות שיא בעוטף ובאזור המרכז, והלימודים בכל אזור הדרום ובגוש דן בוטלו. כמו כן, פיקוד העורף הודיע כי כל מקומות העבודה שאינם חיוניים בגוש דן - יישארו סגורים. הנחיות ובהן מדיניות ההתגוננות לאוכלוסייה פורסמו.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו, אומר: "אי-הוודאות בשווקים על רקע המצב הביטחוני גורמת לביקוש ער לדולר. מכירות הדולרים של תחילת החודש נגמרו, וכעת אנו רואים שהשוק מגיב בעיקר למצב הביטחוני אולם בהמשך נרגע, והיצעים מצד יצואנים שביקשו לנצל את הפיחות תמכו והתחזקות השקל לעבר רמת 3.5120 שקלים לדולר. השוק נע בתחום מוגבל 3.53 שקלים עד 3.48 שקלים לדולר. פריצת 3.53 שקלים עשויה לאפשר תנועה אף מעבר לשיא של החגים בקרבת רמת 3.55 שקלים".