ההרפתקה הבורסאית החדשה של ויצמן שירי: רוכש שלד בורסאי כדי לצקת לתוכו פעילות קנאביס באפריקה

שירי, שבעבר הוביל את חברת הנדל"ן תשואה 10 שקרסה עם חובות כבדים, מתכוון למכור לשלד נקסט ג'ן פעילות בבעלותו ובמרכזה נכס נדל"ן בבאר שבע וכן "גידול וייצוא קנאביס רפואי בעיקר במדינת לסוטו"

ויצמן שירי  / צילום: תמר מצפי
ויצמן שירי / צילום: תמר מצפי

למרות רקורד לא מרשים בלשון המעטה, הח"כ לשעבר ויצמן שירי מנסה שוב לחזור לבורסה באמצעות השלד הבורסאי נקסט ג'ן . לצורך כך חתם שירי מול בעלת השליטה, חברת קפיטל פוינט, על הסכם לרכישת 40% ממניות השלד תמורת 4 מיליון שקל. לפי העדכון של נקסט ג'ן בנושא, בכוונת שירי, לאחר השלמת העסקה, למכור לחברה פעילות בבעלותו של השקעות בנדל"ן, במרכזה נכס בבאר שבע, וכן פעילות בתחום "גידול וייצוא קנאביס רפואי בעיקר במדינת לסוטו (הממוקמת באפריקה א"ל) לצורך ייצוא לשווקי העולם".

עוד ציינו בנקסט ג'ן, כי שירי, המבצע את העסקה באמצעות החברה הפרטית מוניטין חברה לקידום התעשיה, העביר במועד חתימת ההסכם 250 אלף שקל, וכי העברת המניות הנמכרות צפויה להתבצע במהלך תקופת הביניים, שנקבעה עד סוף חודש דצמבר, כנגד תשלום מלוא התמורה. עוד קובע ההסכם בין הצדדים מנגנון מכירה במסגרתו במהלך תקופת הביניים יפעל שירי למכירת נתח מהמניות שהוא רוכש, במחיר מינימלי של 40 אגורות למניה, גבוה ממחיר המניה שמשקפת העסקה מולו, של כ-35 אגורות.

המניה, הנסחרת ברשימת השימור של הבורסה, הגיבה לעדכון בקפיצה דו-ספרתית והתקרבה במהלך המסחר כ-15% ממחיר המינימום שנקבע (40 אגורות), אולם עדיין משקפת לנקסט ג'ן שווי של כמה מיליוני שקלים בודדים. נזכיר כי בפברואר 2018 דיווחה נקסט ג'ן כי חתמה עם שירי על הסכם לצורך הסדרת פעילות כריית זהב בגאנה שבאפריקה, בעסקה הוא צפוי היה להפוך לבעל השליטה בה, אולם כחודש לאחר מכן הודיעה על ביטול ההסכם.

שירי, איש עסקים מדרום הארץ, הוא ח"כ לשעבר במפלגת העבודה, ולתקופה קצרה גם כיהן כסגן שר הביטחון. לפני יותר מעשור רכש שירי יחד עם בן דודו יונה שמש את השליטה בשלד בורסאי והשניים הפכו אותו לחברת נדל"ן, תשואה 10, שהצטרפה לאופנה ששלטה באותם ימים טרם המשבר הגלובלי - השקעות נדל"ן במזרח אירופה, בייחוד ברומניה. במהלך 2011 הגיעה ההרפתקה הבורסאית של השניים לסיומה העגום, כשביהמ"ש מינה מפרק לחברה, שהותירה אחריה חובות של יותר מ-100 מיליון שקל, כמחציתם למחזיקי האג"ח.

מטיפול בעור לקנאביס

נקסט ג'ן פעלה עד 2015 בפיתוח תרופות לטיפולים חיצוניים למחלות עור, בפרט פסוריאזיס (ספחת), אולם באוקטובר של אותה שנה החליט הדירקטוריון להקפיא את הפעילות "מתוך מטרה לצמצם את הוצאות החברה ככל שניתן, וזאת לאור העובדה שלא עלה בידי החברה לגייס את הסכומים הנדרשים להמשך פעילות תוכנית המחקר והפיתוח שלה". במרץ 2018 החליט דירקטוריון נקסט ג'ן לפנות לפעילות השקעה בחברות ובמיזמים העוסקים בתחום הקנאביס, וכן לבחון פעילויות, אולם בדוחותיה האחרונים שפורסמו באוגוסט ציינה החברה כי עד כה אף עסקה לא הבשילה למגעים מתקדמים וכי היא ממשיכה לבחון הצעות ולאתר הזדמנויות.

קפיטל פוינט, שמלבד השליטה בנקסט ג'ן, משקיעה בחברות ביומד ואחרות וכן בקידוחי נפט וגז, עלתה לכותרות בחודשים האחרונים בעקבות ניסיון השתלטות עוינת על חברת התרופות כן פייט, שהסתיים בהסכם פשרה. היום הודיעה קפיטל פוינט כי הסכם הפשרה נחתם, וכי היא לא מחזיקה יותר במניות כן פייט. בעלי המניות הגדולים בחברה הם שיר רויכמן ויהודה כהנא, עם כרבע ממניותי כ"א.