חדשות 13 | בלעדי

טלטלה בחדשות 13? בחברה שוקלים להעביר את אודי סגל להגשת המהדורה המרכזית

על רקע נתוני הרייטינג הבעייתיים, הכוונה לערוך שינויים במהדורת החדשות עומדת על סדר היום של מנהלי רשת 13 כבר תקופה ארוכה • חדשות 13 בתגובה: "תמר איש-שלום תמשיך להיות המגישה המרכזית"

אודי סגל / צילום: אביב חופי
אודי סגל / צילום: אביב חופי

האם חדשות 13 בדרך חזרה להגשת מהדורת החדשות המרכזית בפורמט זוגי? ל"גלובס" נודע כי בחברה שוקלים להעביר את אודי סגל לכיסא המגיש הראשי, זאת כחלק ממתיחת הפנים שעוברת המהדורה בתקופה האחרונה. 

בשלב זה עדיין לא ברור אם תמר איש-שלום תישאר בתפקידה כמגישת המהדורה המרכזית לצדו של סגל, או שייערכו שינויים נוספים. עם זאת, מחדשות 13 נמסר בתגובה כי "תמר איש-שלום, מגישת המהדורה המרכזית בשמונה שנים האחרונות בחדשות 13 ב-20:00, הובילה אותה במבצעים, באירועים לאומיים ובמערכות בחירות להישגים עיתונאיים והישגי רייטינג יוצאי דופן, זוכה לאהבה ציבורית ותמשיך להיות המגישה המרכזית כאן, ובימים אלה אף קיבלה הצעה להארכת החוזה". 

סגל שימש במשך שנים ארוכות כתב מדיני בחדשות 2. ב-2017, עם פיצול ערוץ 2, הוא החל להגיש יחד עם לוסי אהריש את התוכנית "לפני החדשות" ברשת 13. בשלב הראשון התוכנית סבלה מנתוני רייטינג לא מחמיאים, אבל בהמשך נעשה בה מקצה שיפורים, אהריש עזבה והתמקדה בפרויקטים אחרים, ובהדרגה הנתונים החלו להשתפר. בתוך מכלול תוכניות הפרה-פריים של רשת, "לפני החדשות" נחשבת כיום להצלחה, וסגל עצמו זוכה למחמאות. 

מאז הדחת יוכפז, הפער בין חדשות 13 לחדשות 12 רק גדל

שינוי צורת ההגשה היא כמובן רק נדבך אחד בדרך לשינוי אליו מייחלים ברשת 13 ובחברת החדשות שלה. נזכיר כי מהדורת החדשות ותוכניות האקטואליה נסמכות כולן על אנשי חברת חדשות 13, שהפכו להיות חלק אינהרנטי של השידורים לאחר המיזוג של רשת עם ערוץ עשר. מסורתית קיבלה מהדורת החדשות של ערוץ עשר נתוני צפייה נמוכים משמעותית מאלה של חדשות 2, אולם ראשיה טענו כי מה שמשחק לרעתם הוא היעדר תוכניות Lead in-lead out - תוכניות לפני ואחרי המהדורה שימשכו את הצופה לצפות בה.

התקופה שלאחר המיזוג שמטה במובן מסוים את הקרקע מטיעון זה: שידורי החדשות של רשת 13 לא רק שלא שיפרו ביצועים, אלא הם אפילו הלכו אחורה, ותקופה ארוכה הפער בינם לבין חדשות 12 גדל.

הכוונה לערוך שינויים במהדורת החדשות ובתוכניות הפרה-פריים עומדת על סדר היום של מנהלי רשת 13 כבר תקופה ארוכה. כזכור, בעלי המניות הדיחו את מנכ"ל חדשות 13 גולן יוכפז, ואל נעליו נכנס ישראל טוויטו, אולם
מאז הדחת יוכפז, הפער בין חדשות 13 לחדשות 12 רק גדל.

בשבועות האחרונים ניכרים מאמצים לשנות כיוון, להכניס קולות נוספים ולשנות את המבנה של צורת הגשת התוכן. בין היתר נשקלת גם צורת הגשת המהדורה המרכזית, אותה מגישה בשנים האחרונות תמר איש-שלום לבדה, כאשר בימי ראשון ורביעי מחליפה אותה טלי מורנו, ומהדורת יום שישי מוגשת על-ידי איילה חסון.

נזכיר כי בעבר פורמט של צמד מגישים היה מקובל מאוד במהדורות החדשות. אחד הצמדים הבולטים היה מיקי חיימוביץ' ויעקב איילון, שהגישו יחד במשך שנים ארוכות.