דירקטוריון חדשות 13 אישר את מינויו של ישראל טויטו למנכ"ל קבוע

טויטו מכהן כמנכ"ל הזמני של חדשות 13 מאז עזיבתו של גולן יוכפז לפני מספר שבועות • יו"רית הדירקטוריון, ד"ר זהר קדמון: "טויטו הוא עיתונאי מן המעלה הראשונה, אשר צמח בחדשות עשר"

ישראל טויטו. מונה למנכ"ל הקבוע של חדשות 13 / צילום: אריק סולטן
ישראל טויטו. מונה למנכ"ל הקבוע של חדשות 13 / צילום: אריק סולטן

ישראל טויטו, המנכ"ל הזמני של חדשות 13, ימונה בהחלטת הדירקטוריון של חדשות 13 למנכ"ל הקבוע. טויטו מנהל את החברה מאז עזיבתו של גולן יוכפז לפני מספר שבועות.

לאחר פרישתו של יוכפז מונתה ועדת איתור כדי לבחור את המנכ"ל שיחליפו, והיא העבירה לדירקטוריון המלצה אודות המועמד המתאים לתפקיד.

הוועדה פנתה למספר רב של אנשים מתחום התקשורת, ביניהם רם לנדס, שילה דה בר, אורי רוזן, חיליק שריר ונוספים, אך כפי שנחשף ב"גלובס", היחידים שהוטסו כדי להיפגש עם בעל המניות המרכזי של רשת 13, לן בלווטניק, היו טלי בן עובדיה וישראל טויטו.

היום (ג') הודיע דירקטוריון חדשות 13 כי בהצבעה פה-אחד התקבלה המלצת ועדת האיתור למנות את טויטו לתפקיד. 

טויטו, שכיהן בחודשים האחרונים כממלא-מקום מנכ"ל החברה, מילא שורה של תפקידים בכירים בחברה, בהם עורך המהדורה המרכזית, עורך "המגזין" וראש מחלקת התחקירים, ובשנה שעברה אף מונה לסמנכ"ל התוכן של חברת החדשות.

יו"רית דירקטוריון חדשות 13, ד"ר זהר קדמון, מסרה בהודעה לתקשורת כי "בשם דירקטוריון החברה, אנו מברכים על מינויו של ישראל טויטו למנכ"ל חדשות 13. ישראל הוא עיתונאי מן המעלה הראשונה, אשר צמח בחדשות עשר, התקדם לתפקידים עריכתיים וניהוליים ולאחרונה הוכיח מצוינות ומנהיגות כממלא-מקום מנכ"ל חדשות 13.

"ישראל ניחן באומץ הלב וביושרה המזוהים עם החברה ועם עיתונאיה. אנו בטוחים כי ישראל יוביל בהצלחה את המהלכים הנדרשים למיצוב חדשות 13 כחברה מובילה תחת 'רשת' הממוזגת. אנו מאחלים לישראל הצלחה רבה".

נזכיר כי מזה מספר שבועות פועלת חברת החדשות תחת ניהולו של ישראל טויטו כמנכ"ל זמני. חברי ועדת האיתור נפגשו או גיששו עם מספר לא מבוטל של אנשי תקשורת במטרה לבחון מי מעוניין בתפקיד, מתוך כוונה לבצע הליך רציני אשר יתואם עם בעלי המניות - זאת חרף העובדה שייתכן כי מדובר בפרוצדורה ארוכה.

ואולם חוק הרשות השנייה, אשר מגדיר את ההליך שיש לקיים הן בפיטורי מנכ"ל חברת חדשות והן בגיוסו, לא לגמרי מכיר במונח "מנכ"ל זמני". על-פי החוק, אם מנכ"ל החברה עוזב לפני תום כהונתו, יו"ר מועצת המנהלים ימלא את תפקידו עד מינוי מנהל אחר. כדי לשמור על עצמאות המנכ"ל מהשפעות זרות, החוק קובע כי המינוי הוא לחמש שנים, ובסופן ניתן להאריכו. בנוסף, כדי להדיח את מנכ"ל חברת החדשות נדרש רוב מיוחד בדירקטוריון של 75%.

לכל אלה נכנס עניין התזמון: כאשר הבחירות ברקע, חדשות 13 נכנסת לתקופה מאתגרת שדורשת השקעות כספיות וניהוליות. בנוסף, לקראת סוף השנה אמורה חברת החדשות להתמקם באולפן החדש שלה. יש להניח כי השינויים שייעשו אז לא יהיו רק קוסמטיים, ובעלי המניות היו צריכים להחליט מי יבצע אותם.