טלגרם כופרת באישומי ה-SEC שבגינם נדחתה הנפקת המטבע הדיגיטלי שלה

החברה, בעלת אפליקציית המסרים המיידיים, שביצעה בשנה שעברה מכירה מוקדמת של המטבע הדיגיטלי גרם בהיקף של 1.7 מיליארד דולר, מבקשת מבית המשפט בניו יורק להסיר את צו המניעה של רשות ניירות ערך האמריקאית, הטוענת כי המטבע נחשב לנייר ערך

פאבל דורוב, מייסד טלגרם / צילום: רויטרס
פאבל דורוב, מייסד טלגרם / צילום: רויטרס

חברת התוכנה טלגרם, בעלת אפליקציית המסרים המיידיים הפופולרית, הגישה לבית המשפט בארה"ב בקשה להסרת צו של רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC), שבו נטען כי המטבע הדיגיטלי שהחברה רוצה להנפיק נחשב לנייר ערך. בבקשה, שהוגשה בבית המשפט במחוז הדרומי של ניו יורק אתמול (ג'), כופרת טלגרם בכל האשמות שיוחסו לה על ידי ה-SEC לפני כחודש.

ב-11 באוקטובר, כפי שדווח באתר "גלובס", הרשות הוציאה צו מניעה נגד קבוצת טלגרם ונגד החברה הבת שלה, המפתחת בעבורה את רשת הבלוקצ'יין TON, בעקבות המכירה המוקדמת של מטבעות gram (גרם - המטבעות הדיגיטליים של רשת TON) בהיקף של 1.7 מיליארד דולר, שנעשתה ברבעון הראשון של 2018. לטענת מחלקת האכיפה של ה-SEC, הצו נועד "למנוע מטלגרם להציף את שוקי ארה"ב עם מטבעות דיגיטליים שלכאורה נמכרו באופן בלתי חוקי".

כל מטבעות הגרם שנמכרו למשקיעים בתחילת 2018, היו אמורים להימסר לרוכשים עם השקת רשת TON, שנקבעה במקור על ידי טלגרם ל-31 באוקטובר 2019. ואולם, השקת הרשת נדחתה בעקבות טענות ה-SEC, כך שעד כה המטבעות לא הונפקו ולא נמסרו לידי הרוכשים.

בית המשפט לא צפוי לקבל החלטה כלשהי בנוגע למטבע הדיגיטלי של טלגרם עד ל-18 בפברואר - המועד שבו נקבע לטלגרם שימוע בעניין. החברה הסכימה לדחות את השקת רשת הבלוקצ'יין והמטבע הדיגיטלי שלה עד לאחר השימוע.

"טענות ה- SEC חסרות בסיס"

טלגרם נוסדה ב-2013 על ידי האחים הרוסים ניקולאי ופאבל דורוב, ומנוהלת כיום על ידי מוסד ללא מטרות רווח הפועל בדובאי. אפליקציית טלגרם מאפשרת שליחה וקבלה של הודעות מוצפנות בין טלפונים. האפשרות הזאת הפכה אותה לפופולרית למדי לא רק בקהילת מחזיקי מטבעות הקריפטו, אלא גם בקרב קבוצות המבקשות לפעול באופן חשאי, כמו פעילי מחאה במדינות שונות, לצד סוחרי סמים וארגוני טרור. לכן, השימוש באפליקציית טלגרם מעורר התנגדות מצד רגולטורים בעולם.

המכירה המוקדמת של המטבע הדיגיטלי גרם, שבוצעה בשנה שעברה, נחשבת לאחד מגיוסי ההון הגדולים אי פעם בשוק המטבעות הקריפטוגרפיים. עם זאת, בניגוד לגיוסי ICO - הנפקות ראשוניות לציבור של מטבעות דיגיטליים - המכירה המוקדמת של מטבעות גרם נעשתה לפני השקת הבלוקצ'יין, כך שהמטבעות לא הונפקו בפועל. המטבעות שטלגרם תנפיק מיועדים לשמש אמצעי תשלום עבור רכישות שירותים או מוצרים ברשת שלה.

בבקשה שהוגשה אתמול לבית המשפט, טוענת טלגרם כי "טענות ה-SEC חסרות בסיס, מכיוון שההקצאה הפרטית של טלגרם למשקיעים כשירים ומתוחכמים ביותר נעשתה בעקבות קבלת פטור תקף לרישום תחת חוקי ניירות הערך הפדרליים, ומטבעות גרם לא יהיו ניירות ערך כשייווצרו בעת השקת הבלוקצ'יין TON".

בבקשתה הדגישה טלגרם כי מטבעות גרם עדיין לא נוצרו, וטענה כי "אם וכאשר הם ייווצרו, המטבעות יהוו מטבע ו/או סחורה - לא נייר ערך, על פי חוקי ניירות ערך הפדרליים". החברה הודתה כי לא מסרה ל-SEC הצהרה על מכירת המטבע שלה, מכיוון שלדבריה, "כל הצהרה לא נדרשה, נדרשת או תידרש בהתאם לחוקי ניירות ערך". לפיכך, מבקשת טלגרם כי בית המשפט ידחה את טענות הרשות ויסיר את הצו נגדה.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.