רפאל תמכור לגרמניה אלפי טילים נגד טנקים בכ-200 מיליון אירו

את העסקה בגרמניה הובילה חברת הבת של רפאל באירופה, Eurospike והיא נחתמה באחרונה • במסגרת העסקה, במהלך השנים הקרובות רפאל תספק לצבא גרמניה אלפי טילי ספייק על דגמיהם השונים ועוד מאות משגרים מותאמים מסוג ICLU

טילי ספייק בשימוש חיילים גרמנים / צילום: רפאל
טילי ספייק בשימוש חיילים גרמנים / צילום: רפאל

עסקה משמעותית לרפאל מערכות לחימה מתקדמות בגרמניה, ובמסגרתה היא תספק לה בשנים הקרובות אלפי טילים נגד טנקים מסוג ספייק. ברפאל לא נוקבים בהיקף הכספי של העסקה, אך על פי הערכות של גורמים ביטחוניים, מדובר בעסקה בהיקף של כ-200 מיליון אירו.

את העסקה בגרמניה הובילה חברת הבת של רפאל באירופה, Eurospike והיא נחתמה באחרונה.

ברפאל אמרו היום (ב') כי במסגרת העסקה, במהלך השנים הקרובות היא תספק לצבא גרמניה אלפי טילי ספייק על דגמיהם השונים ועוד מאות משגרים מותאמים מסוג ICLU.

לקראת העסקה, רפאל הדגימה ביוני האחרון את יכולות הטילים מסדרת ספייק במתארי קרב שונים, וזאת במסגרת הדגמה מיוחדת שהיא קיימה בגרמניה. במסגרת הדגמת היכולות שוגרו יותר מ-50 טילים - והם פגעו במדויק במטרות שאליהן הם כוונו. מדובר במטרות גלויות ובמטרות נסתרות.

טילי הספייק אינם חדשים לצבא הגרמני, שכן הוא רכש בעבר מרפאל טילים רבים מסוג זה. אחד מסבבי ההצטיידות של צבא גרמניה בטילים אלה היה ב 2012, אז הוא רכש מרפאל אלפי טילים ומערכות נלוות בכמה מאות מיליוני דולרים.

טילי הספייק מסוגלים לפגוע במטרות שמרוחקות עד 30 קילומטר והם משוגרים מפלטפורמות יבשתיות, אוויריות וימיות. לפי רפאל, במהלך השנים היא מכרה יותר מ-30 אלף טילים הקשורים למשפחת טילי הספייק ליותר מ-30 מדינות ברחבי העולם.