האיחוד האירופי בתגובה להצהרת פומפיאו: "ההתנחלויות בלתי חוקיות"

שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני פרסמה הערב כי "עמדת האיחוד האירופי לגבי מדיניות ההתנחלויות בשטח הפלסטיני נשארת ללא שינוי" • "האיחוד האירופי קורא לישראל לחדול ממדיניות ההתנחלויות"

פדריקה מוגריני / צילום: פרנציסיוב וולסצ'רטס, רויטרס
פדריקה מוגריני / צילום: פרנציסיוב וולסצ'רטס, רויטרס

ויכוח חדש נוסף הלילה ליחסים המתוחים ממילא בין האיחוד האירופי לארה"ב. הודעת מזכיר המדינה מייק פומפיאו בנוגע לשינוי המדיניות באשר למעמדם המשפטי של שטחי יו"ש הביא את שרת החוץ של האיחוד פדריקה מוגריני לפרסם הודעה האומרת שההתנחלויות אינן חוקיות, עמדה ידועה וותיקה.

"עמדת האיחוד האירופי לגבי מדיניות ההתנחלויות בשטח הפלסטיני הכבוש ברורה ונשארת ללא שינוי: כל פעילות ההתנחלויות אינה חוקית על פי החוק הבינלאומי והיא פוגעת בסיכוי להביא לפיתרון שתי המדינות", נאמר בהודעת מוגריני.

היא ציינה כי ההחלטה האמריקאית פוגעת בסיכוי לשלום מתמשך כפי שאושר בהחלטה החלטה 2334 של מועצת הביטחון (בדצמבר 2016, בשלהי ממשל אובמה). "האיחוד האירופי קורא לישראל לחדול ממדיניות ההתנחלויות, וזאת על פי מחויבות ישראל כצד כובש" נאמר.

עוד ציינה מוגריני כי האיחוד האירופי ימשיך לתמוך בחידוש תהליך משמעותי לקראת פיתרון שתי מדינות. "זו הדרך המציאותית והאפשרית היחידה להגשים את שאיפותיהם הלגיטימיות של שני הצדדים", אמרה.