מרכז מסחרי IN, שוק OUT: רני צים ומידאס ישקיעו 51 מיליון שקל בעיר הבדואית רהט

זאת כחלק מפיתוח הפעילות במגזר הערבי תחת המותג SEVEN • הפרויקט, שנמצא עדיין בשלבי תכנון, ייבנה על שטח של כ-17 אלף מ"ר ויכלול כ-9,000 מ"ר שטחי מסחר

חברות הנדל"ן הבורסאיות רני צים  ומידאס  ממשיכות לפתח את פעילות מרכזי הקניות הפתוחים (פאואר סנטרס) ביישובים ערביים. כעת הן מזהות פוטנציאל בעיר הבדואית רהט, שם הם מתכננות להקים מרכז מסחרי בשטח של כ-9,000 מ"ר, בהשקעה מוערכת של כ-51 מיליון שקל. 

מידאס וצים סנטרס עדכנו הבוקר (ד') כי חתמו על הסכם שכירות ל-25 שנה לקרקע עליה יוקם הפרויקט, במסגרתו המשכיר יהיה זכאי, החל ממועד הפעלת המרכז המסחרי ועד תום תקופת השכירות, "לדמי שכירות חודשיים בשיעור קבוע מתוך התקבולים החודשיים מהפרויקט".

במסגרת הסכם השכירות, כנגד שיעבוד זכויותיו של בעל הקרקע לקבלת מימון להקמת הפרויקט, הוא יקבל ערבות בנקאית בהיקף של כ-14 מיליון שקל, צמוד למדד. בחברות השותפות במיזם המרכזים המסחריים ביישובים הערביים העריכו כי הרווח התפעולי הנקי (NOI) השנתי מהפרויקט, שימותג כמו הקודמים לו תחת המותג SEVEN, יעמוד על כ-7 מיליון שקל.

צים ומידאס מזהות פוטנציאל גדול בפעילות המרכזים המסחריים המשותפת במגזר הערבי ומתכננות להגיע ל-10 מרכזים מסחריים בסקטור זה תוך חמש שנים, בין היתר בטייבה, בטמרה ובדליית אל כרמל. בחודש יוני 2018 החלו לפעול שני המרכזים המסחריים הראשונים של השותפות במגזר הערבי - באום אל פאחם ובירכא, עם שטחי השכרה כוללים של כ-15 אלף מ"ר, ובהמשך, במסגרת חתימה על אחד הפרויקטים שהם מקדמים, ציינו כי "אנו רואים במגזר הערבי מנוע צמיחה משמעותי, וכבר כעת אנו עדים לתחילת מימוש הפוטנציאל".

רהט, ששמה שלא בטובתה עולה בדרך כלל בהקשרים שליליים, היא העיר הבדואית היחידה בישראל וממוקמת בסמוך לבאר-שבע.

צים סנטרס, שבשליטת היו"ר והמנכ"ל רני צים, עוסקת בייזום, פיתוח, הקמה וניהול פרויקטים מסחריים בישראל, בעיקר במתכונת של מרכזי קניות פתוחים ובדגש על אזורי פריפריה.

מידאס, שבין בעלי המניות הבולטים שלה אשת העסקים קורין אוונס, יוסף שטיינמן, יאיר רוטלוי וקרן ההשקעות בנדל"ן ריט 1, עברה בשנה שעברה תקופה מאתגרת, ולצורך עמידה בהחזר אג"ח נאלצה למכור נתח ממניות חברת הפרויקט המחזיקה במתחם המסחר והבילויים גני שרונה בתל-אביב - שהיה הפרויקט המרכזי שלה. מידאס נסחרת בשווי מצומק של כ-20 מיליון שקל, אחרי שמנייתה נשחקה ביותר מ-20% מתחילת השנה.