מרחיבה את רשימת ההאזנה: אפל מיוזיק מפתחת שירות לעסקים

לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", אפל מפעילה גרסת פיילוט של השירות מזה חצי שנה, ונרשמו אליו 25 עסקים עד כה, בהם חנויות המותג ליווי'ס וחנות הכלבו היוקרתית הבריטית הרודס

אפל מיוזק / צילום: שאטרסטוק
אפל מיוזק / צילום: שאטרסטוק

חברת אפל  מפתחת גרסה המתאימה לעסקים לשירות הזרמת המוזיקה שלה אפל מיוזיק - כך נחשף היום (ד') ב"וול סטריט ג'ורנל". לפי הדיווח, החברה מפעילה גרסת פיילוט של השירות מזה חצי שנה, ונרשמו אליו 25 עסקים עד כה, בהם חנויות המותג ליווי'ס וחנות הכלבו היוקרתית הבריטית הרודס. ברגע שהשירות יתחיל לפעול בכל 25 העסקים, הוא צפוי לספק מוזיקה למעל 10 אלף חנויות.

אפל מפעילה את השירות בשיתוף-פעולה עם חברת PlayNetwork מסיאטל, שמתמחה באספקת מוזיקה למטרות מסחריות, ובין לקוחותיה נמנים חנויות קמעונאיות, מסעדות ומלונות וכן מותגים כמו סטארבאקס ואסתי לאודר.

לפי הדיווח, פליינטוורק תהיה אחראית על יצירת פלייליסטים מותאמים אישית ללקוחות אפל מיוזיק לעסקים, על קבלת רישיונות לשימוש במוזיקה ותפעול השירות החדש.

נדיר שאפל ממתגת מוצר שמתופעל בעיקר על-ידי שותף חיצוני ולא נמצא לחלוטין בשליטתה, מאחר שאם יעלו בעיות ואי-הסכמות, הן עשויות להשפיע על המותג של אפל.

לא ידוע מה המחיר שעסקים נדרשים לשלם עבור שימוש בשירות של אפל מיוזיק לעסקים, ולפי הדיווח, אפל משתמשת בשירות גם בחנויות שלה, על-מנת לשווק לקונים בהן את השירות של אפל מיוזיק.

בהרודס משתמשים בשירות מזה כמה שבועות, ומסכים בחנות אף מעודדים את הקונים להאזין לפלייליסט הייחודי שנוצר עבור הרודס באמצעות השירות של אפל מיוזיק לצרכנים, כאשר אפל משלמת עמלה עבור כל לקוח שמנסה את השירות בעקבות הקידום הזה.

גיא צ'סטון, מנהל שיתופי-הפעולה של הרודס, אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי החנות גם נמצאת במגעים עם אפל לגבי אפשרויות לקדם אמנים חדשים. עד כה אפל התמקדה ברשתות עם 100 חנויות ויותר עבור השירות, אך כעת היא מתכנת להתרחב גם לעסקים קטנים ובינוניים.