כך מתכוונת גוגל לבלום את הפייק ניוז

יכולות ה"טרגוט" של מפרסמי מודעות פוליטיות יצומצמו משמעותית • המהלך ייכנס לתוקף בבריטניה עוד שבוע מהיום, לפני הבחירות ב-12 בדצמבר • במדינות האיחוד האירופי המהלך ייכנס לתוקף החל מסוף השנה הנוכחית, וביתר העולם ב-6 בינואר

מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי / צילום: רויטרס, STEPHEN LAM
מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי / צילום: רויטרס, STEPHEN LAM

ענקית הטכנולוגיה גוגל מסרה אמש (ד') כי היא מתכננת להגביל באופן משמעותי פרסום של מודעות פוליטיות עם אפשרות למען אותן לקהל יעד ספציפי, מה שמכונה "Targeted Political Ads".

גוגל תכניס את האקט לתוקף בעוד שבוע מהיום בבריטניה, לפני הבחירות הכלליות שאמורות להתקיים ב-12 בדצמבר. במדינות האיחוד האירופי המהלך יכינס לתוקף החל מסוף השנה הנוכחית, וביתר העולם ב-6 בינואר, כך לפי הודעת החברה.

המהלך נעשה במסגרת שורה של צעדים שנקטו לאחרונה ענקיות בעמק הסיליקון נגד התופעה של העברת מידע שגוי. בתחילת החודש הודיעה טוויטר כי תאסור פרסום מודעות פוליטיות בפלטפורמה שלה. המהלך, שאמור להיכנס לתוקף מחר, 22 בנובמבר, שם על המוקד את ענקיות הטכנולוגיה האחרות ובפרט את פייסבוק שעד כה לא נקטה צעד משמעותי כדי להילחם בתופעה.

במסגרת המדיניות החדשה, מודעות פוליטיות יוכלו להיות "מטורגטות", רק על פי הפרמטרים של מגדר, גיל, ומיקום על פי מיקוד. מפרסמי המודעות הפוליטיות עדיין יוכלו לשים מודעות בהנתן התוכן שהיוזר צפה בו בעבר. 

אז איך למעשה תבוא לידי ביטוי הסנקציה של גוגל: באלגוריתם המפענח את נתוני המשתמשים על בסיס מנוע החיפוש. במילים אחרות, מפרסמים לא יוכלו למען את הפרסומות שלהם לקהל היעד על בסיס תחומי העניין שלהם שבאים לידי ביטוי במנוע החיפוש המפורסם של החברה.