WeWork החלה בפיטורי עשרות עובדים בישראל

הסערה העולמית בחברה מגיעה לישראל • היום יצאו זימונים להליכי שימוע לפני פיטורים ל-65 עובדי המטה הטכנולוגי של החברה בישראל • מדובר בעובדים שפועלים מבניין מידטאון בתל אביב • במקביל נשלחים מכתבי שימוע לעובדים רבים בכל העולם

משרדי WeWork במידטאון, ת"א / צילום:  Eyal Marilus for WeWork
משרדי WeWork במידטאון, ת"א / צילום: Eyal Marilus for WeWork

סערת WeWork לא פוסחת על ישראל. אחרי המהלך הדמרטי להדחת מייסד החברה, אדם נוימן, תוך הזרמת 1.7 מיליארד דולר לכיסיו, מגיע השלב הבלתי נמנע של התייעלות. הבוקר (ה') נשלחו ל-65 עובדי החברה מכתבי שימוע לפני פיטורים. מדובר בעובדים שפועלים מבניין מידטאון בתל אביב ושנמנים על הצוות הטכנולוגי של החברה בישראל. לאחר הפיטורים הצפויים, יוותרו לחברה כ-250 עובדים בישראל - מרביתם עובדים במקצועות טכנולוגיים.

הפיטורים בישראל מגיעים כחלק מגל פיטורים גלובלי בחברה, עליו דווח ב"ניו יורק טיימס". לפי הדיווח, החברה מתכננת לפטר בין 4,000-6,000 עובדים המהווים כשליש ממצבת כוח האדם של החברה, נכון לסוף יוני 2019. בין המפוטרים צפויים להיות כ-2,500 עובדים המתמקדים בעסקיה המרכזיים של החברה - השכרת נכסיה לטווח קצר. בנוסף, החברה תפטר כ-2,000 עובדי תחזוקה ושיפוצים שחלקם יעברו להיות מועסקים על ידי חברות קבלן שימשיכו לעבוד עם החברה.

WeWork דחתה את ההנפקה שלה לאחר שמשקיעים רבים הטילו ספק במודל העסקי והתאגידי שלה, זאת בעקבות תשקיף שחשף הפסדים עמוקים, מודל עסקי בעייתי והתנהלות מפוקפקת של מנכ"ל ומייסד החברה אדם נוימן. המשקיעה הגדולה של החברה, סופטבנק, הזרימה מזומנים לתוך החברה והשתלטה על 80% ממניותיה לפי שווי של 8 מיליארד דולר בלבד, לעומת שווי של 47 מיליארד לפיו הוערכה החברה טרם ההנפקה.

נוימן נאלץ לפרוש מניהול החברה ולוותר על השליטה בה, והחברה נכנסה לתהליך של צמצום, הן מבחינת מצבת כוח האדם בחברה, והן מבחינת תחומי פעילותה. אלה, מלבד השכרת משרדים לטווח קצר, כללו גם פעילויות כמו הפעלה של בתי ספר וגני ילדים.

מהחברה נמסר כי: "כחלק מהתמקדותינו המחודשת בליבת העשייה של WeWork, וכפי שצוין לאחרונה בפני צוות העובדים, החברה נדרשת לבצע פיטורים במטרה ליצור ארגון רזה ויעיל יותר. צוות הטכנולוגיה בישראל ממשיך להוות מרכיב חשוב בפעילות הגלובלית של WeWork, המספק פתרונות לחוויית הקהילה שלנו ולצרכים העסקיים. אנו אסירי תודה לכל עובדינו אשר סייעו בביסוסה של WeWork כמותג גלובלי מצליח, ונפעל מתוך מחויבות לנהוג במלוא הכבוד וההגינות בעובדים המסיימים את תפקידם".