מועצת העיתונות: על מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס להשעות את עצמו על רקע אישום השוחד נגדו

זאת עד לסיום ההליך המשפטי נגדו • עוד ציינה המועצה כי היא "מביעה זעזוע מן הפגיעה בחופש העיתונות בארץ העולה מכתבי האישום נגד ראש ממשלת ישראל, אשר שב ותקף את התקשורת בהכללה גם בנאום התגובה שלו"

ארנון (נוני) מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות" / צילום: ברני ארדוב, וואלה! NEWS
ארנון (נוני) מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות" / צילום: ברני ארדוב, וואלה! NEWS

בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדנבליט להעמיד לדין את מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס באשמת מתן שוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו, קוראת הערב (ה') מועצת העיתונות והתקשורת בישראל למוזס להודיע לאלתר כי הוא משעה את עצמו מכל היבט של עריכה וניהול בעיתון, זאת עד לסיום ההליך המשפטי נגדו.

מועצת העיתונות הודיעה כי היא קוראת למוזס לאפשר לצוות המקצועי בעיתון להתנהל בחופש פעולה עיתונאי מוחלט גם בסיקור תיק זה ובתיקים שיגיעו לערכאות בפרשיות נתניהו והתקשורת.

המועצה הוסיפה כי היא מביעה זעזוע מן הפגיעה בחופש העיתונות בארץ העולה מכתבי האישום נגד ראש ממשלת ישראל, אשר שב ותקף את התקשורת בהכללה גם בנאום התגובה שלו. עוד היא מגנה כל הטיה בסיקור עיתונאי ואת השחתת שיקול-הדעת העיתונאי.

כזכור, הערב הודיע היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום נגד מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס,  לאחר שהשתכנע כי ניסה להציע לראש הממשלה שוחד בדמות סיקור הוגן, על-מנת שזה יסייע לו בחקיקה נגד המתחרה "ישראל היום". נתניהו יואשם בתיק זה, המכונה תיק 2000, בקבלת טובות הנאה.

גילוי מלא: "גלובס" חבר במועצת העיתונות ומתחרה של "ידיעות אחרונות". בשבוע שעבר טענה יו״רית גלובס אלונה בר און במכתב גלוי כי מועצת העיתונות ״אינה ממלאת תפקיד משמעותי ורלוונטי כפי שהיה מצופה ממנה בשעה קשה זו", בין היתר על רקע ממצאי חקירות נתניהו ויחסיו עם מו״ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס ובעלי וואלה לשעבר שאול אלוביץ'. 

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אנשי העסקים ארנון (נוני) מוזס, שאול ואיריס אלוביץ' הם בעיצומם. כל החשודים מכחישים את המיוחס להם, ועומדת לזכותם חזקת החפות.