רץ יחף עם אשטון קוצ'ר ועזר לקושנר בתוכנית השלום: תחקיר חדש חושף פרטים מפתיעים על אדם נוימן

התנהגות פרועה, אהבה למפורסמים והתערבות בבחירות 2020: כתב העת ואניטי פייר חושף פרטים מפתיעים על ההתנהלות של אדם נוימן, מייסד ומנכ"ל WeWork לשעבר

אדם נוימן / צילום: שאטרסטוק
אדם נוימן / צילום: שאטרסטוק

כתב העת ואניטי פייר (Vanity Fair) פירסם במהלך סוף השבוע תחקיר, הבודק את עלייתה ונפילתה של חברת חללי העבודה המשותפים WeWork, והתנהגותו הפרועה של המייסד והמנכ"ל לשעבר אדם נוימן.

בין הנקודות שחושף כתב העת, עולה תמונה מתמיהה, במסגרתה נוימן הסתובב יחף במשרדי WeWork עם דרייק ואשטון קוצ'ר; עזר לג'ארד קושנר בתכנית השלום במזרח התיכון; ואמר לעמיתיו כי הסופר והביוגרף היהודי אמריקאי וולטר אייזקסון, שכתב את הביוגרפיה של סטיב ג'ובס, עשוי לכתוב את הביוגרפיה שלו. כך דיווח המגזין.

הפרטים העולים מהתחקיר:

1. על פי הדיווחים, נוימן עזר לחברו ג'ארד קושנר, חתנו של דונלד טראמפ, בתכניתו לפתור סכסוכים במזרח התיכון. "מנהלי WeWork היו המומים לגלות שנוימן עובד על תוכנית השלום של המזרח התיכון של ג'ארד קושנר," דיווחה Vanity Fair. נוימן הטיל על מנהל WeWork לשכור חברת פרסום לייצור סרטון לקושנר, שמראה כיצד יכול להיראות רנסנס כלכלי בגדה המערבית ובעזה, כך דיווח המגזין.

2. נוימן נהנה להסתובב ולהיראות עם ידוענים. על פי הדיווח, הוא הסתובב יחף עם דרייק ואשטון קוצ'ר במשרדי WeWork, אירח גם את יו ג'קמן, ושקל לשכור את מרטין סקורסזה על מנת לביים סדרת פרסומות.

3. נוימן אמר לאחד מהמשקיעים בחברה שהוא שכנע את רם עמנואל, ראש עיריית שיקגו לשעבר שכיהן גם ראש סגל הבית הלבן בממשלו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, להתמודד לנשיאות ארה"ב בשנת 2020.

4. הכאוס בתוך WeWork "גרם לבית הלבן של טראמפ להראות כמו מכונה משומנת היטב", אמר בכיר לשעבר בחברה לווניטי פייר. "אף אחד לא ידע מה השני עושה", אמר למגזין מתווך נדל"ן, שעבד עם הסטארטאפ במהלך התרחבותו המהירה.

5. נוימן אמר לקולגות כי וולטר אייזקסון - מחבר הביוגרפיות של סטיב ג'ובס, אלברט איינשטיין ולאונרדו דה וינצ'י - עשוי לכתוב את הביוגרפיה שלו. לטענתו, הוא הזכיר לאייזקסון את מייסד אפל. "כמו סטיב ג'ובס, הוא טוב מאוד בלראות את התמונה הגדולה", אמר אייזקסון לחברת Fast Company במאי.

6. נוימן נפגש עם מנהיגים רבים בעולם. הוא דיבר על משבר הפליטים הסורים עם ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, ושוחח על התכנון העירוני עם ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן. מייסד WeWork אמר לקולגות שהוא מציל את נשות ערב הסעודית בכך שעבד עם נסיך הכתר במדינה, מוחמד בן סלמאן, כדי להציע להן שיעורי קידוד, כך דווח במגזין. הוא גם ראה את קושנר, בן סלמאן, ואת עצמו כמושיעים עולמיים.

7. ניומן שאף ש-WeWork תהיה כמו בלומברג. הוא רצה לפעול כמו מייקל בלומברג, מייסד המיליארדר והבוס של הקבוצה המפורסמת.

"אדם מעולם לא רצה להתפרסם", אמר מנהל המגזין WeWork לשעבר. "האידיאל שלו היה בלומברג. הוא רצה להישאר פרטי כדי שיוכל לעשות כל מה שהוא רוצה."