לאור ההצלחה: העיריות מרחיבות את "נעים בסופ"ש"

השירות בסופ"ש יתוגבר בתוספת תדירות של כ-50%, ו-10% מציי הרכב יוחלפו באוטובוסים בעלי 52 מקומות ישיבה

מיניבוס נעים בסופש / צילום: בר לביא, גלובס
מיניבוס נעים בסופש / צילום: בר לביא, גלובס

עיריות גוש דן המפעילות את מערך ההסעות בסופי השבוע, מודיעות כי לאור ההצלחה הרבה בשבוע שעבר, יורחב המערך החינמי כבר בסוף השבוע הקרוב ויתוגבר באוטובוסים. השירות בסופ"ש יתוגבר בתוספת תדירות של כ-50%, ו-10% מציי הרכב יוחלפו באוטובוסים בעלי 52 מקומות ישיבה. מערך ההסעות יעמוד על תדירות של כל 20 דקות במקום 30, בקווים 705, 706, 707, 708 ו- 709. קו 710 יישאר על תדירות של כל 30 דקות אך יופעל באוטובוסים בעלי 52 מקומות ישיבה לאורך כל שעות הפעילות.

בעקבות ניתוח ביקושים בשעות הערב המוקדמות של יום שישי, הוחלט על הקדמת שעות הפעילות ביום שישי לשעה 17:00 (במקום 18:00). השירות יסתיים כרגיל בשעה 2:00 לפנות בוקר. שעות הפעילות בשבת ללא שינוי.

שירות התחבורה המטרופוליני לסופי שבוע החל את פעילותו ביום שישי בשבוע שעבר, והוא מחבר בין הערים תל אביב, גבעתיים, קרית אונו ורמת השרון. כבר בסופ"ש הראשון שבו פעל, זכה השירות לביקוש רב שהתעלה על הצפי של העיריות וכעת הן נדרשות להרחיבו. ככל שיורחב השירות שעלותו עבור העיריות עומדת על 12 מיליון שקלים, יידרשו העיריות להרחיב את התקציב המוקצה לפרויקט, כשהן לא יכולות לגבות כסף מתושבי הערים על אותן נסיעות.

לדברי עיריית תל אביב, ערים נוספות שוקלות כעת האם להצטרף למערך ההסעים המטרופוליני. עיריית רמת גן, אמנם, החליטה לסגת מכוונתה להצטרף לערים השכנות וממשיכה להפעיל שירות משלה, אך עיריית שהם הודיעה כי בסוף השנה תצטרף גם היא ל"נעים בסופ"ש". עיירית הוד השרון רוצה גם היא לספק לתושביה שירות הסעים בסופי שבוע, אך עדיין מתלבטת האם נכון עבורה להתחבר לשירות של תל אביב או להפעיל פתרון משלה.

עיריית הרצליה שקלה תחילה הצטרפות לשירות, אך הנושא לא הוצב על סדר יומה של מועצת העיר ולאחר זעם שהתעורר בקרב התושבים, הודיעה העיריה כי תפעיל פיילוט של קו משלה שייתחבר לשירות בצפון תל אביב. יחד עם זאת, התושבים חוששים כי הקו של העירייה לא יספק מענה הולם ואטרקטיבי, שכן חברי קואליציה דתיים בעיר מתנגדים לשירות וראש העיר מעוניין לשמור על סטטוס קוו מול אלו. "קיווינו שהשרות שיופעל יהיה טוב לתושבים. קו 707 המטרופוליני היה אמור לחבר את תושבי הרצליה לרמת השרון, שכונות תל ברוך ונאות אפקה, פארק הירקון, ומשם לחצות את כל תל אביב מצפון לדרום: כיכר רבין, נחלת בנימין, פלורנטין ועד נמל יפו", כתבה סיעת 'כחול לבן' בהרצליה בעמוד הפייסבוק שלה. "במקום זה תושב הרצליה שמעונין להגיע לתל אביב בשבת יאלץ להסתפק בקו שעובר בתדירות של פעם בשעה (במקום פעם בחצי שעה) ולבקר בכל חופי העיר (גם בחורף, גם בשישי בלילה), משם לסוע לתחנה בצפון תל אביב ולהחליף לקו אחר". תושבי הרצליה חוששים כי התוואי נקבע כך שלא יהיה ביקוש אמיתי לשירות בשל חוסר יעילותו, ובהמשך תוכל העירייה לגנוז את הקו ולטעון שהתושבים לא השתמשו בו.