"עובד חטף מכות משוטרים": ברשות שדות התעופה ימחו מחר נגד אלימות שוטרים

לפי הודעת ועד עובדי הרשות, המחאה המתוכננת מגיע "בעקבות אלימות שננקטה על ידי שוטרים כלפי עובד ביטחון ברש"ת"

נתב"ג / צילום: שאטרסטוק
נתב"ג / צילום: שאטרסטוק

לקראת שיבושים בנתב"ג? מחר יקיימו עובדי רשות שדות התעופה אסיפת מחאה. לפי הודעת ועד עובדי הרשות המחאה המתוכננת מגיעה "בעקבות אלימות שננקטה על ידי שוטרים כלפי עובד ביטחון ברש"ת לאחר שזה ביצע את תפקידו. האסיפה שנועדה למחות נגד האלימות ולתמוך בעובדי הביטחון תתקיים מחר בין השעות 10:00-11:00 בבוקר".

האירוע התרחש אתמול בלילה. מאבטח של רשות שדות התעופה טוען כי ניגש לאדם שנראה לו חשוד וביקש לראות תעודה מזהה. בדיעבד התברר כי מדובר בשוטר סמוי. לדברי העובד הוא הציג לו תעודת שוטר אולם אחרי כן, יחד עם שלושה שוטרים נוספים הכניסו אותו לחדר והיכו בו בעוצמה רבה. העובד נחבל בפניו ונזקק לתפרים. הוגשה תלונה במשטרה והנושא הועבר לטיפול מח"ש.

עוד נמסר כי: "דמם של עובדי הרשות אינו הפקר. לא ייתכן שעובד יחטוף מכות משוטרים רק בגלל שביצע את תפקידו. אנו דורשים חקירה יסודית ומהירה וכן ענישה מרתיעה לשוטרים האלימים".

לא ברור עד כמה המחאה תוביל לשיבושים בתנועת המטוסים היות שמדובר בעונה חלשה יחסית וביום יחסית חלש בתנועת נוסעים מטבעו. עם זאת מומלץ להתעדכן בלוח הטיסות.

ממשטרת ישראל נמסר: "במשטרת ישראל רואים בחומרה את האירוע ותוצאותיו. מיד עם קבלת דיווח אודות המקרה החריג, הועבר החומר על ידי משטרת ישראל לבחינת מח"ש ובמקביל, הוחלט על ידי פיקוד מרחב נתב"ג להשעות את שלושת השוטרים המעורבים מכל פעילות מבצעית. בסיומה בדיקת המקרה יוחלט על המשך הצעדים בעניינם".

מאות עובדים הגיעו לאסיפת חירום בעקבות אירוע האלימות של שוטרים כנגד מאבטח. באסיפת העובדים השתתף מנהל השדה , שמואל זכאי שאמר לעובדים: "זה ארוע שלא היה צריך להתרחש. רוצה לציין את המאבטח לשבח שריסן את עצמו ולא הפעיל כוח בארוע בו חטף מכות. הארוע מטופל על ידי המפקדים של משטרת ישראל במלוא הרצינות. אין שום סיבה שבמפגש בין שוטר לאזרח/ מאבטח האזרח ימצא את עצמו מאושפז בבית החולים. האירוע הזה צריך להיות מטופל בכל החומרה".

אבי נגר, נציג הביטחון בועד: "האסיפה הזאת היא קריאת אזהרה. דמם של עובדי רש"ת אינו הפקר. אנו לא נעבור לסדר היום על פגיעה בעובדים. אנו מודים למשטרת ישראל על הטיפול המהיר. אנו נמשיך לעקוב ולוודא שימוצה עם השוטרים האלימים הדין".