מחזקת את הדרום: אלקטרה תעתיק את מפעל המזגנים מראשל"צ לאשקלון

ראש הממשלה נתניהו ושר הכלכלה כהן הניחו אתמול אבן פינה למפעל החדש של אלקטרה מוצרי צריכה שיוקם בהשקעה של יותר מ-100 מיליון שקל • מפעעלים נוספים באשקלון יורחבו

 

חברת אלקטרה מוצרי צריכה תעתיק עד 2021 את המפעל לייצור מערכות מיזוג ומשאבות חום מראשון לציון לאזור התעשייה הדרומי באשקלון.

המפעל החדש יוקם על שטח של 32 דונם ומהחברה נמסר כי יועסקו בו מאות עובדים. העתקת המפעל תיעשה בהשקעה של יותר מ-100 מיליון שקל.

מנכ"ל החברה צביקה שווימר מסר בהתייחס למהלך כי "אנחנו מתחילים בהקמה של מפעל מתקדם לפיתוח ולייצור של מערכות קירור וחימום לבתים פרטיים, לתעשייה, למסחר ולמוסדות ציבוריים והוא יהיה הגדול מסוגו במזרח התיכון".

לדבריו, המהלך להעתקת המפעל התאפשר בזכות התערבות שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן וראש עיריית אשקלון, תומר גלאם. שווימר הוסיף כי "מטרתנו היא להעמיד את אלקטרה בחוד החנית של תעשיית מערכות החימום והקירור העולמית. המערכות שלנו יעמדו בסטנדרטים הגבוהים ביותר ובתקנים המחמירים ביותר שנהוגים בעולם".

טקס הנחת אבן הפינה למפעל החדש של אלקטרה באשקלון נערך אתמול, בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הכלכלה, כהן. במשרד הכלכלה אמרו כי בנוסף לאלקטרה, במהלך השנים הקרובות יועתקו לאזור התעשייה באשקלון מפעלים נוספים ומפעלים קיימים - יורחבו באופן שיזמן עוד 1,000 מקומות עבודה חדשים. במשרד הוסיפו ואמרו כי מהלכים אלה נוגעים ל-14 מפעלים, שקיבלו קרקע במקום עם פטור ממכרז, בעקבות המלצת מינהל אזורי התעשייה לרשות מקרקעי ישראל. הפטור ממכרז ניתן למפעלים אלה למרות שאשקלון לא נכללת במפת אזור פיתוח א' על פי החוק לעידוד השקעות הון.

ההקלות למפעלים אלה, הסבירו במשרד הכלכלה, ניתנו בשל המצב הביטחוני באשקלון וביישובי הדרום בשל ירי הרקטות התכוף מעזה ובצורך להרחיב את היצע המשרות באזור זה.

ראש הממשלה נתניהו אמר אתמול בטקס הנחת אבן הפינה באשקלון כי "לתושבי אשקלון, עוטף עזה והדרום מגיע בדיוק את אותו השקט שמגיע גם לתושבי יתר המדינה. אנחנו פועלים להביא לשקט מוחלט, וזה רק בכוח ההרתעה והעצמה של צה"ל ושירותי הביטחון שכל הזמן שוקדים על שיפור התכניות שלנו,. כנראה שהיזמים והיזמות מבינים וחשים את זה, ואני מעריך שגם האויבים שלנו מפנימים הרבה ממה שאני אומר, ואם צריך יפנימו עוד".

שר הכלכלה כהן הוסיף כי "בנוסף להקצאת הקרקע למפעלים, אנו דואגים למתן מענקים ליצירת תעסוקה איכותית, להעלאת הפריון, בהגדלת היצע המשרות האיכותיות ועוד, באופן שיוביל למעגלי צמיחה ולפעילות שתמריץ את האזור כולו".