חודש חיובי נוסף לישראליות בוול סטריט: מדד גלובס פרומתאוס עלה ב-3.8%

בחודש שעבר טיפס מדד ת"א 125 ב-3% והנאסד"ק הוסיף 4.5% לשיא חדש • תת-מדד גלובס-פרומתאוס מדעי החיים זינק ב-11.7% • תת-מדד גלובס-פרומתאוס טכנולוגיה עלה ב-2.3% • מניית יורוג'ן, המפתחת טיפולים למגוון סוגי סרטן בתחום האורולוגיה, זינקה ב-40% לאחר שהודיעה על הסכם בלעדי עם Agenus

משה מזרחי, אינמוד / צילום: איל יצהר, גלובס
משה מזרחי, אינמוד / צילום: איל יצהר, גלובס

החברות הישראליות בוול סטריט נסחרו בחודש נובמבר במגמה חיובית, שהובילה את מדד גלובס פרומתאוס - שעוקב אחר אותן החברות - לעלייה בשיעור של 3.8%. באותה תקופה, מדד ת"א 125 עלה ב-3% ומדד נאסד"ק הוסיף לערכו 4.5% כאשר גם החודש, בדומה לחודש אוקטובר, נקבע שיא בגובה המדד.

תת-מדד גלובס-פרומתאוס מדעי החיים זינק בנובמבר ב-11.7%. באותה תקופה, מדד ת"א ביומד עלה ב-5.9% ואילו מדד נאסד"ק ביוטכנולוגיה טיפס בשיעור של 11.4%.

בין החברות הבולטות ביותר בתת המדד החודש נמצאת יורוג'ן, המפתחת טיפולים למגוון סוגי סרטן בתחום האורולוגיה. מניית החברה זינקה בנובמבר בשיעור של 40% לאחר שהודיעה על חתימת הסכם רישיון בלעדי בינלאומי עם חברת Agenus.

מניות הטכנולוגיה הישראליות בוול סטריט נסחרו במגמה חיובית בחודש נובמבר, והיא הובילה את תת-מדד גלובס-פרומתאוס טכנולוגיה לעלייה של 2.3%. באותה תקופה, מדד ת"א טכנולוגיה עלה בצורה מתונה בשיעור של 0.6% ומדד נאסד"ק טכנולוגיה הוסיף לערכו 5.2%. החברה שבלטה ביותר בתת המדד החודש היא חברת אבטחת המידע סייברארק, שמחיר מנייתה עלה ב-21%. זאת לאחר שסייברארק פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ועקפה את תחזיות האנליסטים להכנסות ולרווח למניה.

ישראלית חדשה שהצטרפה לנאסד"ק באוגוסט האחרון היא חברת האסתטיקה הרפואית - אינמוד (InMode) של משה מזרחי, מבכירי התעשיינים בענף המכשור הרפואי בישראל וממייסדי סינרון. אינמוד גייסה 70 מיליון דולר בהנפקה ראשונית של מניותיה בנאסד"ק לפי מחיר של 14 דולר למניה וכיום החברה נסחרת בשווי של כ-1.6 מיליארד דולר לפי כ-50.7 דולר למניה, המשקף זינוק מרשים ולא שיגרתי של 262% במחיר המניה מאז ההנפקה.

גלובס-פרומתאוס נובמבר 2019
 גלובס-פרומתאוס נובמבר 2019

אינמוד צמיחה חדה ורווח תפעולי יוצא מהכלל

מבדיקה שערכה מחלקת המחקר של פרומתאוס ייעוץ כלכלי, אינמוד הכפילה הכנסותיה בשנת 2018 לכ-100 מיליון דולר בהשוואה ל-2017 - נתון יוצא מגדר הרגיל בשוק התחרותי של האסתטיקה הרפואית, כשגם ב-2019 הצמיחה לא עצרה: ברבעון השלישי של שנת 2019 החברה דווחה על הכנסות של כ-40 מיליון דולר, המשקפות עלייה של כ-57% בהשוואה לרבעון המקביל. גם הרווח הנקי של החברה באותו רבעון - כ-16.2 מיליון דולר - מציג צמיחה מרשימה של כ-87% בהשוואה לרבעון אשתקד. בפרומתאוס מציינים שהחברה שומרת על שולי רווחיות גבוהים ורשמה ברבעון האחרון שיעור רווח גולמי יציב של 87% מהמחזור, נתון גבוה במיוחד לענף הנובע ככל הנראה מהערך המוסף הגבוה של מוצריה אך גם מאסטרטגיית המכירה הישירה של המכשור בארה"ב (להבדיל ממכירה דרך מפיצים). לדבריהם, גם שיעור הרווח התפעולי, שעומד על כמעט 40% מהמחזור (בהשוואה ל-33% ברבעון המקביל) יוצא מגדר הרגיל.

לפי הנהלת החברה, הצמיחה החדה שלה נובעת בין היתר מעלייה בביקוש למוצריה בארה"ב וכן מכניסה לשווקים מחוץ לארה"ב, שם נרשמה צמיחה בהכנסות של כ-88% ברבעון האחרון.

אינמוד, שנוסדה בשנת 2008, היא חברה ישראלית נוספת בסדרה ארוכה של חברות ישראליות מצליחות בשוק האסתטיקה הרפואית. החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת מכשירים בטכנולוגיה המבוססת על גלי רדיו (RF) למגוון טיפולים אסתטיים רפואיים שונים, בין היתר הצערת העור, הסרת שיער, המסה ושאיבת שומן. לפי פרסומיה של אינמוד, יתרונה התחרותי על פני המתחרים נובע מכך שהמתחרים מציעים טיפולים "דו ממדיים", דהיינו טיפולים הפועלים רק על פני השטח העור, ואילו אינמוד מבצעת טיפול "תלת ממדי", כלומר טיפול החודר לעומק העור. זאת בין השאר בזכות העובדה שהמכשור שלה מבוסס גלי רדיו (RF) המאפשרים חדירה יעילה ועמוקה יותר אל מתחת לפני העור בהשוואה למתחרות שמכשיריהן מבוססי לייזר. כמו כן, טכנולוגיית ה-RF מאפשרת טיפול זעיר-פולשני ביחס לחלופות. המכשור חודר דרך חור קטן בעור ופועל על השכבות הפנימיות של העור ובכך משיג תוצאות שוות איכות לתוצאות ניתוחים פולשניים יותר.

מוצרי החברה נמכרים בעיקר למגזר המקצועי - רופאי עור, מנתחים פלסטיים וגינקולוגים והם נועדו להשיג תוצאות דומות לניתוח פולשני. לדברי אייל שבח, ראש תחום הטכנולוגיה ושותף מייסד בפרומתאוס, "לעובדה שאינמוד מאפשרת לצמצם את מידת הפולשנות של הפרוצדורות נודעת חשיבות עסקית ורפואית עצומה. בניתוחים 'מסורתיים' ישנו חשש לסכנת זיהום וזמן ההחלמה ארוך יותר, מה שמביא להירתעות מובנת של לקוחות פוטנציאליים, ובפרט גברים. מכאן שהחברה ממנפת ותמשיך למנף את הטכנולוגיה שלה כדי להיכנס לשווקים מובילים הנאמדים במיליארדי דולרים בהם ניתוחים פלסטיים, גינקולוגיה, דרמטולוגיה ורפואת עיניים. הצמיחה בפועל יחד עם ההערכות להמשך הצמיחה הם המנוע שמאחורי מחיר המניה".

לפי פרסומי החברה, הביקוש לטכנולוגיות הייחודיות והפחות פולשניות שלה בארה"ב ומחוצה לה הולך וגובר והיא מתכננת לחדור לשווקים בינלאומיים חדשים תוך שמירה על הרווחית. מה שצפוי לסייע לה הן יתרות המזומנים שלה לאחר ההנפקה, שיאפשרו לה לשמור על מאמצי הצמיחה והשקה מתמשכת של פלטפורמות חדשות וחדשניות.

פועלת ב"שוק מותרות" שמלווה בסיכונים

לדברי שבח, "הצמיחה שמציגה אינמוד נהנית גם מהטרנד הכללי של הצמיחה בשוק האסתטיקה הרפואית העולמי. נזכיר שאחת השחקניות הישראליות המובילות בתחום היא סינרון, שבשנת 2017, אחרי קרוב לשני עשורים של פעילות גלובלית בתחום המכשור הרפואי-אסתטי, נמכרה לקרן ההשקעות הפרטיות אייפקס פרטנרס, בתמורה ל-397 מיליון דולר". שחקנית נוספת וידועה בתחום, גם היא ישראלית, היא אלמה לייזרס, שנרכשה על ידי פוסון הסינית בשנת 2013 תמורת 240 מיליון דולר ומראה צמיחה אורגנית דו ספרתית שנה אחרי שנה, כמו גם לומניס, שמכירתה עומדת על הפרק לפי שווי של יותר ממיליארד דולר.

שבח מציין שבינתיים כבר מתחיל להתפתח הדור הבא של החברות צעירות הישראליות בתחום האסתטיקה הרפואית, עם חברות כמו ונוס קונספט, סינויה, אנדימד ואחרות שמראות על פוטנציאל.

לפי מחלקת המחקר של פרומתאוס, התעשייה האסתטית הגלובלית נערכת בשווי של עשרות מיליארדי דולר ובצמיחה שנתית דו ספרתית, הודות לפריצות דרך טכנולוגיות. בפרומתאוס מוסיפים שהשוק הגלובלי צפוי לגדול בכ-11.5% החל מ-2019 ולהגיע ל-22.5 מיליארד דולר כבר בשנת 2025. לפי פרומתאוס, המגרש הדומיננטי של החברות בתחום, ובכללן אינמוד, הוא ארה"ב האחראית במקרה של אינמוד ל-77% מהכנסותיה.

עם זאת, במחלקת המחקר של פרומתאוס מציינים כי שוק האסתטיקה מהווה "שוק מותרות" והוא מהראשונים להיפגע בעקבות משברים גלובליים, כך שלצד פוטנציאל הצמיחה של הסקטור בכלל ושל אינמוד בפרט, קיים גם סיכון גבוה לתנודתיות בביצועים העסקיים ובמחירי המניות. עוד מציינים בפרומתאוס כי במקרה של אינמוד, סיכון נוסף נובע מהשילוב של תוצאות כספיות פנטסטיות יחד עם חשיפה של תוצאות אלו כתוצאה מהפיכתה של החברה ציבורית בהנפקה. תוצאות כאלו מזמינות מתחרים לתחום ובנוסף הן עשויות לגרום ללקוחות לחפש חלופות או להקשות במשאים ומתנים על עסקאות. להערכתם, סביר להניח שאם אינמוד לא תיבלע על ידי ענקית גלובלית בתחום, יהיה לה קשה להמשיך ולהציג תוצאות פנטסטיות כגון אלו שהיא מציגה לאורך זמן, אם כי היו דברים מעולם. 

המדד, שהורכב על ידי כלכלני פרומתאוס ייעוץ כלכלי, מייצג את כלל החברות הישראליות הנסחרות בבורסות המרכזיות בארה"ב - נאסד"ק ובורסת ניו יורק - ובכלל זה חברות ישראליות אשר נרשמו ברישום כפול. חישוב המדד החל בתחילת 2015 ועמד על 1,000 נקודות ביום השקתו. משקל כל חברה נקבע בהתאם לשווי השוק שלה, אך לא יעלה על 10% מסך המדד. פרומתאוס ייעוץ כלכלי ומנהליה ביצעו בשנים האחרונות עבודות כלכליות לחברות הכלולות במדד. העבודה אינה מהווה ייעוץ ואין לראות בה תחליף לייעוץ השקעות