אלפי ביטולים של טיסות בצרפת - שביתת עובדי התחבורה הגיעה לנמלי התעופה

לפי אתר מעקב הטיסות FlightAware לאורך היום הזה בוטלו 13% מהטיסות המתוכננות בנמל התעופה הגדול של פריז, שארל דה גול ו-30% מהטיסות בנמל התעופה אורלי בפריז

פריז / צילום: Shutterstock
פריז / צילום: Shutterstock

שביתת עובדי התחבורה הציבורית בצרפת מובילה לשיבושים בטיסות כשאלפי טיסות בוטלו בקווים פנימים ובינלאומיים. העובדים שובתים על כוונת הממשלה לשנות את תנאי הפנסיה שלהם. השביתה שתוכננה להיום (ה') גורמת כצפוי לשיבושים נרחבים במערכת התחבורה בצרפת והיא הוגדרה כשביתה הגדולה ביותר מזה 20 שנה בכל הנוגע לסקטור הציבורי. בשעה שרוב נהגי הרכבות שובתים, בוטלה תנועה של יותר מ-90% מהרכבות בתוך צרפת לרבות חלק מקווי המטרו בפריז וחלק מהרכבות הבינלאומיות דוגמת האירוסטאר המחברת בין פריז ללונדון.

המחאות הגיעו גם לנמלי התעופה כשפקחי האוויר הצטרפו למחאות - כתוצאה מכך בוטלו אלפי טיסות של איזי ג'ט, בריטיש איירוייז וריאנאייר - בעיקר בקווים מבריטניה לצרפת. לפי אתר מעקב הטיסות FlightAware לאורך היום הזה בוטלו 13% מהטיסות המתוכננות בנמל התעופה הגדול של פריז, שארל דה גול ו-30% מהטיסות בנמל התעופה אורלי בפריז. 28% מהטיסות בשארל דה גול המריאו באיחור ו-17% המריאו באיחור באורלי. גם מחוץ לפריז אלפי נוסעים חוו ביטולים ועיכובים: בנמל התעופה בטולוז בוטלו 41% ובליון בוטלו 17% מהטיסות. הנוסעים שטיסתם בוטלה יכולים לפנות לחברת התעופה ולבקש להזיז את טיסתם למועד אחר. עם זאת נציין כי היות שהביטולים והעיכובים הם פועל יוצא של נסיבות שלא תלויות בחברת התעופה והמוגדרות כ"כוח עליון", חברות התעופה אינן מחויבות לפצות את הנוסעים בגין הביטולים או העיכובים.

בתוך כך נציין כי מחר (יום ו') תועתק פעילות הטיסות הבינלאומיות הממריאות מטרמינל 1 (חברות לואו קוסט) לטרמינל 3 מהשעה 13:30. הטיסות שמיועדות להמריא אחרי 13:30 ימריאו מטרמינל 3, הטרמינל המרכזי של נתב"ג, עד לשעות הערב.