"צריך לדאוג שישלמו לעצמאים בתוך שבועיים"

יעל פינרוב (38) עובדת כמנהלת חשבונות ועצמאית מזה כשנה וחצי "המדינה חייבת להנהיג גישה אנושית יותר כלפי העצמאים"• עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il

יעל פינרוב, מנהלת חשבונות עצמאית / צילום: כרמית אורנשטיין
יעל פינרוב, מנהלת חשבונות עצמאית / צילום: כרמית אורנשטיין

מי אני?

"יעל פינרוב, בת 38, נשואה ואם לשניים בני 6 ו-7 מפתח-תקווה, עובדת כמנהלת חשבונות ועצמאית מזה כשנה וחצי".

מה אני עושה?

"אני מנהלת חשבונות שעובדת מתחת ליועץ מס שבעבר הייתי שכירה אצלו. כיום אני עובדת מהבית ומספקת שירותי הנהלת חשבונות לעצמאים ולעמותות. החלטתי להיות עצמאית לאחר שבמשך תקופה ארוכה עבדתי במתחם הבורסה ברמת גן והפקקים בכבישים הקשו עליי. בנוסף רציתי להיות זמינה יותר לילדיי - כך שהעדפתי להיות עצמאית ולעבוד מהבית".

איך הגעתי לתחום הזה?

"יש לי חיבה מוזרה לנושאים של ביורוקרטיה ומספרים. למדתי הנהלת חשבונות אחרי גיל 30, בהיותי אם צעירה ולפני כן עבדתי בעבודות מזדמנות ובתפקידי ניהול של משרדים שונים, כמו משרד שמאות ומשרד רואי חשבון כשכירה".

מה הקשיים שאני מתמודדת איתם?

"בראש ובראשונה סוגיית הפנסיה והביטוחים, מה שנתפס כמובן מאליו עבור השכירים, מאוד לא מובן מאליו עבור מגזר העצמאיים: כששכיר חותם על הסכם במקום העבודה שלו, הוא ממצה את הטיפול בכל הסוגיות האלה עם חתימה אחת, אך עצמאי צריך לדאוג לעצמו בנושאים האלה מדי חודש, כי אם הוא לא יעשה זאת עבור עצמו - איש לא יעשה לו את זה.

"בנוסף, אני מתמודדת עם תשלומים גבוהים מאוד של מסים, שנוגסים לי נתח משמעותי מההכנסות. כמובן, שאני צריכה לדאוג לאישורים שונים, כמו אישור ניכוי מס במקור כי כל עיכוב בתשלום מצדו של עצמאי לרשות המסים - יוביל לשלילת החזרים ותשלומים שהוא זכאי להם".

מה הבעיה שהכי מטרידה אותי כעצמאית?

"התשלום באופן של 'שוטף פלוס' מעיק עליי מאוד כעצמאית. גופים שונים משלמים על שירות שהם מקבלים מספק חיצוני הרבה מעבר למועד שבו הוצאה חשבונית ולמעשה הם משלמים מתי שנוח להם - בעוד שעצמאי צריך לשלם את חובותיו במועד".

מה הכי דחוף לממשלה לטפל בו?

"המדינה חייבת להגביל את תקופת התשלום לעצמאיים מצד גופים שונים, ולדעתי זמן של שבועיים הוא די והותר כדי לשלם על שירותים שהתקבלו מרגע הוצאת החשבונית. המדינה חייבת להנהיג גישה אנושית יותר כלפי מגזר העצמאיים ולא לזרוק עצמאים למים - ולצפות שילמדו לשחות לבד".

ניכוי מס במקור

מדובר בהפחתה של מס ההכנסה בעת ביצוע עסקה - חובה שמוטלת על הגורם המשלם לנכות באופן חלקי או באופן מלא את מס ההכנסה למקבל התשלום ולהעבירו לרשות המסים