"לא שוכנעתי כי קיים סיכוי כלשהו לשיקומה של דורי בנייה"

כך כתבה היום השופטת איריס לושי-עבודי, לצד החלטתה להוציא צו לפתיחת הליכים לחברת דורי בנייה • עם זאת, לא נסתם הגולל המשפטי על האפשרות לשיקום החברה

עמוס לוזון / צילום: איל יצהר
עמוס לוזון / צילום: איל יצהר

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איריס לושי-עבודי, הורתה היום (א') על הוצאת צו לפתיחת הליכים בעניינה של חברת דורי בנייה שנקלעה לקשיים, זאת לפי חוק חדלות הפירעון החדש. כזכור, לפני כחודשיים החברה שבשליטת קבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה בע"מ הגישה בקשה להקפאת הליכים ולהסדר נושים. בהמשך מונו עורכי הדין איתי הס ועופר שפירא כנאמנים זמניים לחברה.

"בהתאם להחלטתי מיום 27.10. 2019 הגישו הנאמנים הזמניים דוח ראשון", הזכירה השופטת היום בהחלטתה את הפעולות האינטנסיביות שנעשו בהליך המשפטי בעניין החברה. לדבריה, הוגש דוח "מפורט ביותר" שכולל רקע כללי למצבה של החברה, ובו פירוט של 27 פרויקטים בהם הייתה מעורבת, פירוט לגבי נושיה הרבים וכן פירוט לגבי למעלה מ-100 תובענות המתנהלות בבתי משפט בכל רחבי הארץ בעניינה של החברה.

השופטת איריס לושי עבודי/ צילום: פוטו מרסלו
 השופטת איריס לושי עבודי/ צילום: פוטו מרסלו

"הנאמנים ציינו עוד כי החברה מצויה במצב מובהק של חדלות פירעון, עם מצבת נשייה של מאות מיליוני שקלים. ואולם הנאמנים הזמניים הדגישו כי קיימים סימני שאלה רבים באשר להיקף החובות והזכויות האמיתי של החברה, אשר אינו ניתן לבירור תחת חרב חילוט ערבויות ותביעות בסכומי עתק", כתבה השופטת.

בהתאם למצב ביקשו הנאמנים להוציא לחברה צו לפתיחת הליכים ולהפוך את הסעדים הזמניים לסעדים קבועים. עם זאת, השניים סברו כי יש סיכוי לשיקום כלכלי של החברה, ובפרט למכירת נכסים שונים שלה, ולכן ביקשו להוציא צו שתוכנו שיקום כלכלי של החברה ומשמעותו המשך הפעלתה של החברה כעסק חי.

כאמור, השופטת לושי-עבודי קיבלה את בקשת הנאמנים הזמניים, הוציאה צו לפתיחת הליכים לחברה והורתה על עיכוב כל ההליכים המשפטיים נגדה.

"לאחר שעיינתי בדוח הנאמנים הזמניים ושמעתי את עמדתם ואת עמדת הממונה והנושים, לא שוכנעתי לפי שעה כי קיים סיכוי סביר, ולמעשה סיכוי כלשהו, לשיקומה הכלכלי של החברה", נכתב בהחלטה. "אכן, אף אם נניח לטובת הנאמנים הזמניים כי שיקומה הכלכלי של החברה יכול שיהיה בדרך של מכירת נכסיה 'הפסיביים', הרי שבשלב זה לא הוצג בפניי על-ידי הנאמנים הזמניים מידע רלוונטי כלשהו בהקשר זה, כגון מידע בדבר שווי נכסי החברה והערכת הסיכויים למכירתם, זהות הרוכשים הפוטנציאליים וכיוצ"ב. לא כל שכן שלא הובאה בפניי ולו תחילת הצעה קונקרטית כלשהי לרכישת פעילות החברה", כתבה השופטת.

למרות זאת היא כאמור לא סתמה את הגולל על עתיד החברה. "על אף המסקנה אליה הגעתי, הרי שמקובלת עליי עמדת הנאמנים הזמניים, לפיה טרם בשלה השעה להוציא לחברה צו לפתיחת הליכים לשם פירוקה, ונדרש להם זמן נוסף לשם גיבוש ענייניה של החברה ומתן המלות מדויקות לבית המשפט, לרבות באשר לסיכוי הסביר לשיקומה הכלכלי של החברה".

השופטת הורתה על מינוי עורכי הדין הס ושפירא כנאמנים קבועים לחברה ועל הפעלה זמנית של החברה תחת הצו, וזאת מבלי לקבוע בשלב זה אם צו זה מיועד לשיקום או לפירוק. עוד היא קבעה כי בתום תקופת ההפעלה הזמנית יגישו הנאמנים דוח נוסף.